جاباما
۵۹۲۹۲۸
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

ال جی V۳۰؛ رقیبی قدرتمند برای گلکسی نوت ۸

پس از موفقیت و درخشیدن مدل پیشین این شرکت یعنیLG V۲۰، انتظار می‌رفت این بار LG دست پر تر از همیشه وارد عرصه شود تا ثابت کند موفقیت مدل پیشین خود اتفاقی نبوده و باز هم می‌تواند آن را تکرار کند. پرچم دار جدید ال جی چندی پیش در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ معرفی شد.

برترین ها - ترجمه از محمد پارسا حاتمی: پس از موفقیت و درخشیدن مدل پیشین این شرکت یعنیLG V۲۰، انتظار می‌رفت این بار LG دست پر تر از همیشه وارد عرصه شود تا ثابت کند موفقیت مدل پیشین خود اتفاقی نبوده و باز هم می‌تواند آن را تکرار کند. پرچم دار جدید ال جی چندی پیش در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ معرفی شد.
ال جی V30؛ رقیبی قدرتمند برای گلکسی نوت 8
در نمایشگاه فرصتی پیش آمد و ما توانستیم مدتی با آن کار کنیم و با همه‌ی ویژگی‌ها و خصوصیات پرچم دار جدید ال جی که البته کم هم نبود، آشنا شویم و برای شما بازگو کنیم. این را هم در همین ابتدا بگوییم که برای اولین بار ال جی تصمیم گرفته است که محصول جدید خود را در اکثر کشورها ارائه دهد، اما همچنان فروشی در بازار ایالات متحده، استرالیا و بخش هایی از آسیا وجود نخواهد داشت.

طراحی

اگر از طراحی ناامید کننده پک و بسته آن بگذریم و بخواهیم به خود گوشی بپردازیم، باید بگوییم واقعا طراحی تحسین برانگیزی داشته و مشخص است درخود نشانه‌هایی از LG G6 دارد. از روبرو که به آن نگاه کنیم صفحه نمایش فول ویژن 6 اینچی OLED آن با دقت تصویر 2880 در 1440 و با رزولوشن +QHD به وضوح قابل مشاهده است که از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. با اینکه ال جی از پنل OLED استفاده کرده است اما ترجیح داده از صفحه نمایش خمیده استفاده نکند و قید صفحه نمایش دوم را نیز زده است.
ال جی V30؛ رقیبی قدرتمند برای گلکسی نوت 8

ابعاد V30، 151.7 x 75.4 x 7.3 میلی متر است و وزن آن تنها 158گرم می‌باشد. صفحه نمایش نیز نیم اینچ بزرگتر از شاسی است و مانند صفحه نمایش‌های خمیده از تمام فضای روی گوشی برای صفحه نمایش استفاده شده است. به همین دلیل با اینکه از نظر ابعاد با گلکسی نوت 8 برابر است، صفحه نمایش V30 پهن‌تر و بزرگتر است.
ال جی V30؛ رقیبی قدرتمند برای گلکسی نوت 8

با نگاهی به ظاهر V30 سریعا به کناره‌های فلزی و براق آن خیره می‌شوید که در کناره‌های چپ آن کلیدهای تنظیم صدا و در سمت راست آن درگاه‌های سیم کارت و حافظه جانبی میکرو SD وجود دارد. در قسمت پایینی نیز اسپیکر را در کنار پورت USB تایپ C مشاهده می‌کنیم و در بالا نیز جک 3.5 میلی‌متری هدفون به چشم می‌خورد. همچنین این مدل از تکنولوژی Hi-Fi بهره می‌برد که تجربه‌ای فوق العاده از گوش دادن به موسیقی را در اختیار کاربر قرار میدهد.
ال جی V30؛ رقیبی قدرتمند برای گلکسی نوت 8

در قاب پشتی صفحه‌ی درخشان گوریلا گلس 5 بخوبی نمایان است و حسگر اثر انگشت هم در مکانی مناسب و درست میان این فضا قرار داده شده. حتی بنظر ما از نظر ارگونومی در جایی در دسترس‌تر از سامسونگ نوت 8 و S8 قرار گرفته است. ال جی با اضافه کردن قابلیت شارژ وایرلس، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و همچنین استاندارد نظامی MIL_STD-810، این گوشی را به یک جان سخت تبدیل کرده است.

کارایی

برای اجزای داخلی V30، ال جی تمام تلاش خود را کرده تا در این رقابت چیزی از حریفان خود کم نداشته باشد. ال جی از پردازنده اسنپدراگون 835 به همراه 4GB RAM استفاده کرده است که ما آن را در اکثر گوشی‌های قدرتمند 2017 می‌بینیم. اما در تستی که ما در نمایشگاه داشتیم، کارایی آن خیلی جالب بنظر نمی‌رسید چراکه در در هنگام سوئیچ کردن بین بازی‌ها یا استارت آن‌ها مقداری کُند بود. باتری مورد استفاده نیز یک لیتیوم یونی 3300 میلی‌آمپری است که از شارژ وایرلس نیز پشیانی می‌کند و در حالت شارژ سریع در کمتر از 30 دقیقه 50 درصد از ظرفیت باتری را پر می‌کند.
ال جی V30؛ رقیبی قدرتمند برای گلکسی نوت 8

این گوشی در دو مدل 64GB و 128GB راهی بازار می‌شود و از طریق درگاه میکرو SD نیز می‌توانید آن را تا 2 ترابایت ارتقا بخشید. مخاطبان و هواداران موسیقی نیز باید خوشحال باشند چراکه به همراه V30 یک هدفون با کیفیت از برند دانمارکی بنگ اند اولافنس (Bang & Olufsen) ارائه می‌شود تا به تمام نیازهای شما پاسخ داده شود. اما داستان به این جا ختم نشده و همچنین در اسپیکرها از تکنولوژی Hi-Fi Quad DAC استفاده شده است تا علاقه مندان را بیش از پیش به سمت خود بکشاند.
ال جی V30؛ رقیبی قدرتمند برای گلکسی نوت 8

دوربین

ال جی تمام سعی خود را کرده است تا چیزی جدید ارائه کند، از سخت افزار و نرم افزار گرفته تا دوربین دوگانه آن. ال جی از یک دوربین ۱۶ مگا پیکسلی با دیافراگم باز f/۱.۶ بعنوان دوربین اصلی استفاده کرده است که در هنگام عکاسی در نور کم بهترین نتیجه را بین رقبای خود می‌تواند کسب کند.
ال جی V30؛ رقیبی قدرتمند برای گلکسی نوت 8
همچنین ال جی گفته است که جنس حفاظ روی لنز نیز از شیشه است نه پلاستیک که باعث بهتر منتقل شدن نور و جزئیات می‌شود اما از آنجایی که ممکن است نور زیاد باعث نتیجه بدتری شود، ال جی با تدارک دیدن نرم افزاری قدرتمند بنام Graphy برای کنترل آن کار را به بهترین نحو به اتمام رسانده است، نرم افزاری که با حالت‌های مختلفی که برایش از پیش تعریف شده، کار را برای شما آسان کرده است. دوربین دوم هم یک دوربین 13 مگا پیکسلی با لنز واید و دیافراگم f/1.9 است. ال جی با این دوربین می‌تواند حتی بر روی کوچکترین چیزها هم فوکوس داشته باشد. اما گویا ال جی دست از سر دوربین بر نداشته و قابلیتی دیگر هم به آن اضافه کرده است.
قابلیتی که از آن با نام Point Zoom یاد می‌کنند. با این ویژگی شما می‌توانید در هنگام فیلم برداری با لمس آن نقطه مورد نظر، بر روی سوژه به بهترین و آرام‌ترین نحو زوم کرده که نتیجه‌اش افکتی زیبا و دل‌نشین می‌شود. این ویژگی هرچقدر هم که کوچک باشد اما باز می‌تواند تفاوتی بزرگ بین خود و سایر رقبا ایجاد کند. دوربین جلو نیز یک نمونه 5 مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.2 می‌باشد.
ال جی V30؛ رقیبی قدرتمند برای گلکسی نوت 8

کلام آخر

در نگاه کلی به V۳۰ می‌توان نتیجه گرفت که این محصول حاصل تجربه‌ شرکت ال جی از دو مدل V۲۰ و G۶ است و حالا این مدل با داشتن پردازنده‌ای قوی، باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری، طبیعتا ظاهری شیک و مناسب و همچنین عرضه آن در رنگ بندی‌های جذاب تصمیم برای خرید آن را کمی راحت تر کرده است. تولید V۳۰ یک گام موثر در پیشرفت ال جی بوده و اگر با قیمتی مناسب ارائه شود می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند اواخر سال ۲۰۱۷ شود.

نقاط قوت:

• طراحی بی‌نظیر
• دوربین دوگانه با عملکردی عالی
• صفحه نمایش OLED

نقاط ضعف:

• باتری غیر قابل جدا شدن
• عدم ارائه با Android Oreo
• قیمت احتمالی بالا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالیه...همه چیش خوبه...

    • رضا

      سونی پوزه همه اینارو مالید ب خاک

    • بدون نام

      طراحی سونی مزخرفه. هنگ هم زیاد داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا طراحیش عالیه و انصافا بعد از داشتن حدود 3 سال گوشی زد تو به جرات میگم یکبارم هنگ نکرده، بی انصاف نباشیم

      • بدون نام

        سونی هیچ خلاقیتی تو گوشی هاش نداره. فقط پز الکیه دوربینای گوشیاشو میده. دوران سونی و اچ تی سی به پایان نزدیک میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج