۵۹۳۲۹۵
۵۴۴۲
۵۴۴۲
پ

همه چیز درباره کامپوزیت دندان

پیشرفت هایی که در دهه های اخیر در ساخت مواد دندانپزشکی صورت گرفته سبب شده تا در درمان دندان های شکسته ، بدشکل و بدرنگ به امکانات نوینی دسترسی پیدا کنیم ؛ امکاناتی که تا پیش از این فقط در حد رویا مطرح بود.

روزنامه آفتاب یزد: پیشرفت هایی که در دهه های اخیر در ساخت مواد دندانپزشکی صورت گرفته سبب شده تا در درمان دندان های شکسته ، بدشکل و بدرنگ به امکانات نوینی دسترسی پیدا کنیم ؛ امکاناتی که تا پیش از این فقط در حد رویا مطرح بود.
یکی از موادی که امروزه در دنیای دندانپزشکی از آن استفاده های بی شماری می شودکامپوزیت ها هستند. ما در اینباره با دکتر قادره قیدی،متخصص پروتزهای دندانی،زیبایی و ایمپلنت، عضو هیئت دندانپزشک به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید :
همه چیز درباره کامپوزیت دندان

آقای دکتر آرزوبخش در ابتدا برایمان بگویید، کامپوزیت دندانی چیست ؟

کامپوزیت دندانی نوعی مواد خمیر مانند که برای ترمیم پوسیدگی های دندانی از آن استفاده می شود.نوع ونییر به کامپوزیت زیبایی می گویند که امروزه باب شده است.

در چه مواقعی از کامپوزیت ها استفاده می شود ؟

در مواقعی که می خواهند پوسیدگی دندان را بردارند و یا خواهند دندان را ترمیم بکنند از کامپوزیت استفاده می شود و یا برای انجام کارزیبایی از آن بهره می برند .

در چه مواقعی افراد نمی توانند از کامپوزیت دندانی استفاده کنند؟

در مواردی که فرد مورد نظر صلاحیت انجام کار کامپوزیت دندانی را ندارد با توجه به اکلوژن (قرار گرفتن دو فک و دندان ها بر روی هم) برای شخص مورد نظر ارتودنسی پیشنهاد می شود.

چگونه می توان از کامپوزیت ها در درمان های زیبایی بهره گرفت ؟

در مواقعی که برخی از دندان ها خوب مراقبت نشده وبه طور مثال فرد به دلیل خوردن تخمه زیاد به اصطلاح دندان هایش لب پر شده باشد ، گوشه های دندان ها را با مواد همرنگ توسط کامپوزیت ترمیم می کنیم و یا فردی تمایل دارد رنگ دندان ها و یا فرم دندان ها عوض شود از کامپوزیت برای کار زیبایی بهره می گیرد.

بهترین مارک کامپوزیت دندان چیست؟

بهترین برند کامپوزیت ایویکولار آی پی اس م یباشد،نوع دیگر کامپوزیت کازمادنت و اولترادنت می باشد،توجه داشته باشید دیسک های پرداخت و پالیش در استحکام و رنگ پذیری بسیار حائز اهمیت می باشد،بهترین دیسک های پرداخت ،دیسک کازمادنت در رنگ های مختلف،و بیسکو می باشد،بنابراین قیمت این نوع دیسک ها در هر کامپوزیت متفاوت می باشد.

معایب کامپوزیت دندان چیست؟

از معایب کامپوزیت می توان گفت در صورتی که دندان تراش داده شود به مینای دندان آسیب می رساند،پس تا حد ممکن زیبایی را فدای سلامت دندانهای مان نکنیم.

عوارض کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت بیشترین آسیب را به لثه می زند بنابراین اگر خوب بر روی دندان قرار نگیرد اولین آسیبی که می زند به لثه است .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج