جاباما
۵۹۳۶۳۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

سونی اکسپریا XZ۱؛ به بُعد سوم خوش آمدید

سونی با شرکت در نمایشگاه IFA ۲۰۱۷ از جدید ترین پرچمدار خود در دنیای گوشی های هوشمند رونمایی کرد، در این مطلب به نقد و بررسی اولیه این گوشی جذاب می پردازیم.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: سونی با شرکت در نمایشگاه IFA ۲۰۱۷ از جدید ترین پرچمدار خود در دنیای گوشی های هوشمند رونمایی کرد، در این مطلب به نقد و بررسی اولیه این گوشی جذاب می پردازیم.
نقاط قوت

  • اصلاحات و پیشرفت گسترده در مقایسه با پرچمدار پیشین و یا Xperia XZ .
  • بهره مندی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید و یا Android Oreo به صورت پیشفرض.
  • صفحه نمایش با کیفیت Full HD HDR.

نقاط ضعف

  • کاهش ظرفیت باتری در مقایسه با نسل پیشین.
  • عدم استفاده از سنسور اثر انگشت در نسخه در نظر گرفته شده برای بازار آمریکا.
  • صفحه نمایش تطابق مطلوبی با فناوری VR ندارد.
سونی اکسپریا XZ1؛ به بُعد سوم خوش آمدید

سونی با رونمایی اخیر خود از آخرین پرچمدارش و یا Xperia XZ1 قصد در بازگشت به جایگاه پیشین خود در بازار داغ گوشی های هوشمند را دارد. طراحی فوق العاده، ویژگی های جذاب و سخت افزار قدرتمند Xperia XZ1 توانسته تا نظر طیف گسترده ای از مخاطبان را به این گوشی جلب نماید و سونی امیدوار است تا با عرضه این گوشی به بازار بتواند با رقبای سرسختی همچون Samsung Galaxy S8، Iphone 8 وLG V30 به رقابت بپردازد.

سونی ماه سپتامبر را برای عرضه این گوشی به بازار هدف گذاری کرده و با اینکه هنوز تاریخ دقیق تری برای شروع عرضه آن در دسترس نیست، اما با توجه به شروع پیش فروش این گجت در تاریخ ۳۱ آگوست برای بازار انگلیس می دانیم که زمان زیادی تا تحویل این گوشی های هوشمند به مشتریان باقی نمانده است.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

همانطور که پیشتر گفتیم Xperia XZ۱ ادامه دهنده راه Xperia XZ است و در بخش طراحی ظاهری شاهد پیشرفت هایی انکار ناپذیر در آن هستیم که در همین ابتدای کار توانسته تا بازخوردی مثبتی را در میان مخاطبان داشته باشد.

Xperia XZ1 تنها به میزان فوق العاده اندکی نازک تر از نسل پیشین خود است در واقع ضخامت این گوشی نسبت به مدل Xperia XZ با 0.2 کاهش به 7.4 میلی متر رسیده است، جنس بدنه آن از آلمینیوم با کیفیت است که باعث می شود با وجود وزن سبک از مقاومت فیزیکی خوبی برخوردار باشد.
سونی اکسپریا XZ1؛ به بُعد سوم خوش آمدید

لبه های گوشی مقداری گرد تر شده اند و این تغییر باعث خوش دست تر شدن گجت می شود و در دست نگه داشتن آن را نیز آسان تر کرده است. بر روی لبه های کناری و نیز قاب پشتی گوشی نوار های ظریفی دیده می شود که هدف از وجودشان تقویت آنتن دهی گوشی عنوان می شود، به گفته کارشناسان شرکت سونی، فارغ از نحوه در دست نگه داشتن Xperia XZ1 همیشه از آنتن دهی مطلوبی برخوردار خواهد بود چون بعید به نظر می رسد دست کاربر همه نوار های تقویت سیگنال را بپوشاند.
سونی اکسپریا XZ1؛ به بُعد سوم خوش آمدید

با نگاهی سریع به لبه های کناری Xperia XZ1 می توانید دکمه های همیشگی را ببینید، در لبه سمت چپ شاهد درگاه سیمکارت و کارت حافظه هستیم و بر روی لبه سمت راستی آن می توانیم دکمه های تنظیم حجم صدا، دکمه شاتر دوربین و دکمه Power را ببینیم.
سونی اکسپریا XZ1؛ به بُعد سوم خوش آمدید

Xperia XZ1 نیز از قاعده کلی گوشی های هوشمند سونی تبعیت کرده و پس از آگاهی از وجود گواهینامه IP65/68 در آن خیلی هم تعجب نکردیم؛ بدین ترتیب کاربران می توانند از مقاومت آخرین پرچمدار شرکت سونی نسبت به نفوذ آب و گرد و خاک مطمئن باشند.

در لبه بالایی Xperia XZ۱ جک ۳.۵ میلیمتری خروجی صدا و در لبه پایینی آن درگاه یو اس بی نوع سی جاگذاری شده اند. سایز صفحه نمایش Xperia XZ۱ ۵.۲ اینچ و ازنوع Gorilla Glass ۵ است، دقت این صفحه نمایش Full HD است و از محتوای HDR نیز پشتیبانی کند و این در حالی است که در پرچمدار پیشین شرکت سونی و یا Xperia XZ Premium شاهد به کارگیری یک صفحه نمایش با دقت تصویر ۴K بودیم.

سونی در ساخت این گوشی هوشمند از دو بلندگو استریو استفاده کرده که در بالا و نیز پایین صفحه نمایش جاگذاری شده اند، علاوه بر این به لطف بهره گیری این بلندگو ها از فناوری S-Force Surround Technolog صدای خروجی Xperia XZ1 در مقایسه با Xperia XZ بلند تر و واضح تر شنیده خواهد شد. Xperia XZ1 در چهار رنگWarm Silver ، Moonlight Blue، Venus Pink و مشکی به بازار عرضه خواهد شد.

به بعد سوم خوش آمدید

جذاب ترین ویژگی Xperia XZ1 که سونی به شکلی بی سابقه ای از آن در تبلیغات خود استفاده می کند امکان اسکن سه بعدی دوربین اصلی این گجت است؛ کاربر با به کار گیری از نرم افزار 3D Creator که به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب شده می تواند از هر سوژه ای یک مدل سه بعدی بسازد ، می توانید صورت افراد، غذا ها، گل ها و تقریبا هر جسمی را به صورت سه بعدی مدل سازی کرده و در گالری خود ذخیره کنید.
سونی اکسپریا XZ1؛ به بُعد سوم خوش آمدید

جالب است بدانید که Xperia XZ1 می تواند در مدت زمانی کمتر از 60 ثانیه عملیات ثبت و فرآوری عکس سه بعدی را انجام دهد و با توجه به پیچیده و دشوار بودن عملیات Rendering در مدل سازی 3 بعدی مشخص است که سخت افزار به کار رفته در این گجت از توانایی بالایی برخوردار است.

تصاویر ۳ بعدی ثبت شده توسط Xperia XZ۱ با فرمت .OBJ ذخیره می شوند، این فرمت یکی از مرسوم تری فرمت های موجود در فایل های تصویری ۳ بعدی بوده و به راحتی می توانید این فایل ها را با نرم افزار های حرفه باز کرده و بر روی آنها ویرایش انجام دهید گرچه نرم افزار هایی به صورت پیش فرض برای انجام ویرایش بر روی تصاویر ۳ بعدی در Xperia XZ۱ وجود دارند.

ویژگی دیگری که در این بحث باید بدان اشاره کرد امکان چاپ سریع تصاویر سه بعدی ثبت شده توسط Xperia XZ1 است، البته بدیهی است که چاپگر سه بعدی وسیله ای نیست که در هر خانه ای بتوان آن را یافت و به همین دلیل Xperia XZ1 در صورت علاقه شما فایل تصویر ثبت شده مورد نظر را به منظور چاپ به مراکز مخصوصی فرستاده و با تکمیل یک فرم ساده و نیز پرداخت هزینه کاربر می تواند مدل سه بعدی خود را درب منزل تحویل بگیرد.

باتری

عمر باتری Xperia XZ1 یکی از ابعاد بحث بر انگیز آن است، کاهش اندازه باتری در مقایسه با نسل پیشین و ظرفیت 2700 میلی آمپری آن شاید بتواند به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته شود اما کارشناسان سونی معتقدند که باتری این گوشی هنوز هم با یکبار شارژ کامل در روز می تواند پاسخگوی نیاز اکثر کاربران باشد و اگر اندروید Oreo به راستی از لحاظ مصرف انرژی نسبت به نسخه پیشین سیستم عامل اندروید بهینه سازی شده باشد پس نباید نگرانی ای از لحاظ عمر باتری Xperia XZ1 وجود داشته باشد.
سونی اکسپریا XZ1؛ به بُعد سوم خوش آمدید

دوربین

ماژول دوربین پشتی گوشی در مقایسه با نسخه پیشین و یا Xperia XZ Premium هیچ گونه تغییری نداشته و شاهد به کار گیری همان دوربین ۱۹ مگاپیکسلی در کنار تثبیت کننده ۵ بعدی هستیم، دیافراگم این دوربین f/۲.۰ بوده و قادر است تا در حالت Slow Motion ویدئویی را با دقت ۹۶۰ فریم در ثانیه ضبط نماید.
سونی اکسپریا XZ1؛ به بُعد سوم خوش آمدید

فناوری Phase Detection به کار رفته در دوربین Xperia XZ۱ شما را قادر می سازد تا با فوکوس کامل بر روی سوژه در حال حرکت خود بتوانید در عرض ۱۰ ثانیه و در حالت Burst Mode ۱۰۰ عکس با کیفیت به ثبت برسانید و گرچه فناوری Phase Detection در حالت ضبط فیلم هم وجود دارد اما نمود آن در حالت ثبت عکس به حداکثر می رسد.

دوربین جلویی Xperia XZ1 هم پیشرفت هایی را در مقایسه با نسل پیشین به نمایش می گذارد، ماژول 13 مگاپیکسلی به کار رفته برای دوربین جلویی این گوشی به خوبی از پس انجام مسئولیت خود بر می آید و وجود فناوری Predicive Capture در آن باعث می شود تا دیگر هیچ موقعیتی را برای گرفتن عکس های سلفی زیبا از دست ندهید.

در نهایت باید بگوییم که Xperia XZ۱ همه فاکتور های لازم برای رقابت با دیگر پیشگامان بازار را داراست در بحث سخت افزاری پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم می تواند هر کاربری را راضی نگه دارد و ظاهر زیبا و کیفیت بالای دوربین های به کار رفته در این گوشی به تنهایی توانسته اند تا همینجای کار نظر بسیاری از مخاطبان را به این گوشی جلب کنند؛ هنوز اطلاعات دقیقی راجع بع قیمت تمام شده این گوشی در دست نیست و باید چند روز دیگر برای عرضه آن به بازار صبر کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی عالی ولی صفر مالزی را نمیدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج