جاباما
۵۹۴۵۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

امیرعبداللهیان: رفراندوم کردستان بحران می‌آفریند

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: برگزاری رفراندوم در کردستان عراق بحران جدیدی را رقم می زند.

خبرگزاری تسنیم: حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با «اریک شوالیه» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه در تهران دیدار کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به حوادث تروریستی در جهان گفت: حوادث تروریستی در منطقه و اروپا نشان می‌دهد که جامعه جهانی با پدیده جدیدی از ترور مواجه است که منشاء فکری این جریانات به تفکر نادرست وهابیت بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه مواضع متوازن ماکرون در موضوع سوریه و تمرکز بر راه حل سیاسی، حائز اهمیت است، اظهار داشت: موضع فرانسه مبنی بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و پرهیز از اقدامات تجزیه طلبانه مورد توجه ما است. بحث برگزاری رفراندوم در کردستان عراق، کمکی به حل مشکلات نخواهد بود و بحران جدیدی را در عراق رقم خواهد زد و به ویژه اینکه ایجاد اختلاف در عراق فرصت بازی جدیدی برای تروریسم فراهم می‌سازد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به وضعیت انسانی اسفبار در یمن اضافه کرد: توقف تجاوز سعودی علیه مردم مظلوم یمن و بازگشت به راه حل سیاسی و مذاکره حداقل خواست مردم یمن است.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: نقض حقوق بشر در بحرین، به بحران و افراط‌گرایی در منطقه دامن می‌زند و توقف خشونت و گفت‌وگوی ملی در بحرین یک ضرورت اساسی است.

مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تحرکات منافقین از مبدأ فرانسه افزود: در برخی تحرکات تروریستی در سالهای اخیر در منطقه، رد پای گروهک تروریستی منافقین وجود دارد.

وی رشد تروریسم در جنوب یمن، افغانستان، لیبی، سوریه و ... را خطری مهم خواند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات سوریه خاطر نشان کرد: در مورد آینده سوریه چند نکته حائز اهمیت است تداوم مبارزه با تروریسم تا برقراری امنیت کامل در این کشو، تمرکز بر راه حل سیاسی و گفت‌وگو، ضرورت توجه به ابعاد انسانی و کمک‌های انسان دوستانه و عدم مداخله در امور سوریه و فراهم کردن بستری که مردم سوریه خود در مورد آینده کشورشان تصمیم گیری کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به روابط رو به رشد دو کشور، سفر اخیر رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به پاریس، روابط گروههای دوستی پارلمانی ایران و فرانسه، انجام سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک به پاریس را نشانه های خوب تقویت روابط پارلمانی دانست.

«اریک شوالیه» معاون مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه در این دیدار، بر تقویت و تحکیم روابط میان دو کشور تأکید کرد. وی با اشاره به استقرار شرکتهای فرانسوی در ایران، از گسترش فعالیتهای اقتصادی و پویایی در روابط میان فرانسه و ایران ابراز خرسندی کرد.

اریک شوالیه با اشاره به اشتراک میان دو کشور در مبارزه با تروریسم گفت: موضع ما نیز در قبال تروریسم روشن است و ما با گروههایی که بحرانهای منطقه‌ای، خشونت و جنگ را ایجاد می‌کنند، چه در سوریه، چه در یمن و یا عدم ثبات در عراق و لبنان، مخالفیم و با آنها مبارزه می‌کنیم.

وی افزود: ما از حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و تمرکز بر قانون اساسی این کشور حمایت می ‌کنیم.

اریک شوالیه همچنین بر اهمیت نقش ایران در کاهش تنش در منطقه و تحکیم روابط تأکید کرد و افزود: فرانسه در کمک به حل سیاسی بحران در سوریه نقش فعال تری را در قالب «گروههای بین المللی» دنبال خواهد کرد و بر تداوم مشورت های منطقه ای با تهران تأکید دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به ما چه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج