۵۹۶۴۶۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کامپیوتر گیمینگ HP Omen X؛ هیولایی برای بازی خورها

HP Omen X یکی از جدید ترین کامپیوتر های رومیزی Gaming موجود در بازار است، در ادامه به بررسی مشخصات فنی و ویژگی های کلیدی این محصول جذاب می پردازیم.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: HP Omen X یکی از جدید ترین کامپیوتر های رومیزی Gaming موجود در بازار است، در ادامه به بررسی مشخصات فنی و ویژگی های کلیدی این محصول جذاب می پردازیم.
کامپیوتر گیمینگ HP Omen X؛ هیولایی برای بازی خورها
نقاط قوت

• سخت افزار از سطح قدرت بالایی برخوردار است.

• طراحی ظاهری خارق العاده و زیبا.

نقاط ضعف

• عدم قابلیت در Overclock سخت افزار.

• کاربر اجازه ارتقا سخت افزار را ندارد.

• قیمت محصول به نسبت سخت افزار به کار رفته در آن بالاست.

کاربران برای لذت بردن از بازی های کامپیوتری نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند و حرفه ای دارند، شرکت های مختلف نیاز کاربر به استفاده از کامپیوتر های مخصوص بازی را درک کرده و هر ساله محصولاتی را در این حوزه به بازار عرضه می کنند. شرکت HP در چند سال اخیر و با ایجاد سری محصولات Omen سعی در گرفتن سهم خود از بازار پر سود بازی های کامپیوتری دارد و در راه این هدف موفقیت هایی را هم از خود نشان داده است.

بیشتر کامپیوتر های رومیزی Gaming که گاها ظاهری عجیب نیز دارند توسط شرکت هایی کوچک ساخته می شوند و برند های مطرحی همچون HP کمتر وارد این حوزه شده اند، بنابراین در ابتدای کار از معرفی HP Omen X کمی تعجب کردیم. کارشناسان شرکت HP این گجت را به صورت یک مکعب مشکی رنگ براق طراحی کرده اند که به صورت قطری و با استفاده از دو پایه قدرتمند بر روی سطح قرار می گیرد، وزن این مکعب عجیب ۲۸ کیلوگرم بوده و عرضی معادل ۵۰۴ میلی متر دارد، HP Omen X در نمونه های مختلفی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته اما قیمت نمونه ای که قصد بررسی آن را داریم ۲۵۰۰ پوند انگلیس است.

طراحی

طراحی ظاهری این کامپیوتر رومیزی و جثه غول پیکر آن به گونه ای است که به طور نا خود آگاه نظر هر کسی را جلب خواهد کرد، سطح جلویی این مکعب به چهار مربع کوچک تر تقسیم شده که هر کدام از آنها نور پردازی شده و بر روی مربع پایینی لوگوی محصولات سری Omen شرکت HP حک شده است؛ علاوه بر این مربع پایینی نقش جعبه ابزار این گجت را نیز بر عهده دارد، کاربر می تواند درپوش آن را برداشته و به ابزار های مورد نیاز برای باز کردن این کامپیوتر دسترسی پیدا کند.
کامپیوتر گیمینگ HP Omen X؛ هیولایی برای بازی خورها

نور پردازی سطح جلویی Omen X قابل تنظیم است و علاوه بر رنگ های مختلف به کاربر اجازه داده شده که رنگ نور پردازی را با دمای پردازنده و نیز کارت گرافیکی هماهنگ کند به گونه ای که با گرمتر شدن دمای سخت افزار رنگ نور پردازی هم رفته رفته به سمت رنگ های زرد، نارنجی و قرمز متمایل خواهد شد.

با نگاه به صفحه سمت راست این مکعب می توانیم دکمه Power، تعدادی پورت و نیز 4 عدد محفظه قرار گیری هارد دیسک اینترنال را ببینیم که به سادگی و بدون نیاز به هر گونه ابزار باز و بسته می شوند، این محفظه ها قابلیت نصب هارد دیسک های 2.5 و 3.5 اینچی را دارا هستند؛ صفحه سمت چپ Omen X در واقع نقش کاپوت این ماشین قدرتمند را بازی کرده و از طریق باز کردن آن کاربر می تواند یه سخت افزار دسترسی پیدا کند و در نهایت بر روی صفحه پشتی این مکعب شاهد قرارگیری دیگر پورت ها و منبع تغذیه برق کامپیوتر هستیم.

با دسترسی به صفحه سمت چپ این مکعب عظیم الجثه و با فشردن یک دکمه می توانید صفحه سمت چپ و قسمتی از قسمت فوقانی کامپیوتر را باز کرده و به سخت افزار دسترسی داشته باشید، شرکت سازنده معتقد است که Omen X به گونه ای طراحی شده که کاربر در صورت لزوم به سادگی بتواند سخت افزار های آن را از بورد اصلی جدا کرده آنها را به منظور تعمیر بیرون بیاورد و یا سخت افزار دیگری را در آن تعبیه کند اما مشکل اصلی اینجاست که در صورت دستکاری سخت افزار توسط کاربر شرکت گارانتی گجت او را باطل می کند.

درست است که در بحث گارانتی اضافه کردن سخت افزار های دیگر به دستگاه غیر قابل قبول است اما نصب قطعات و سخت افزار هایی که به صورت پیش فرض در این گجت موجود هستند باید بلا مانع باشد و در نهایت شرکت سازنده تنها به مدت 1 سال این گجت را گارانتی کرده است.
کامپیوتر گیمینگ HP Omen X؛ هیولایی برای بازی خورها

بیشتر فضای داخلی HP Omen X توسط کارت گرافیک و پردازنده اشغال شده است ، سیستم خنک کننده با استفاده از مایع پردازنده مجهز به دو فن 120 میلی متری و لوله های میعان قرمز رنگ است. متاسفانه با نگاه به جاگذاری سخت افزار این گجت کمی دلسرد می شوید؛ Motherboard آن فوق العاده ساده است و هیچ طراحی ظاهری ای رویش انجام نشده و سیم کشی داخلی آن فوق العاده ضعیف است، حجم عظیمی از سیمها بدون نظم و ترتیب خاصی درون این گجت وجود دارند که شرکت سازنده در قسمت سمت راستی محفظه داخلی آنها را جمع کرده است و بر خلاف ادعای شرکت سازنده که حفره موجود در صفحه پشتی را محفظه مخصوص منبع تغذیه برق دستگاه معرفی کرده، چیزی که در عمل میبینیم این است که حفره مذکور برای نظم دهی و بستن سیم های متعدد و آشفته درون گجت طراحی شده است. در واقع زمانی که چشمتان از طراحی ظاهری این کامپیوتر قدرتمند خسته شده و بخواهید نگاهی به داخل آن بیاندازید نظرتان راجع به بحث مهندسی شرکت HP کاملا تغییر خواهد کرد.

با وجود جثه عظیم این کامپیوتر رو میزی و انتظاری که از آن می رود شرکت سازنده در تولید آن فقط از یک Motherboard از نوع MicroATX استفاده کرده و این موضوع کاربر را برای ارتقاء سخت افزاری با محدودیت هایی روبرو می کند؛ در بحث امکانات Motherboard نیز شاهد ضعف های متعددی هستیم، بورد اصلی این گجت فقط از دو ماژول حافظه RAM پشتیبانی کرده، فقط یک سوکت PCI-Express دارد و تعداد پورت های SATA آزاد کم است، در بحث درگاه های اصلی نیز محدودیت هایی دلسرد کننده وجود دارد، با وجود تعداد مناسب پورت های USB ۳ این کامپیوتر تنها یک پورت خروجی صدای معمولی و یک پورت خروجی صدای دیجیتال از نوع S/PDIF را داراست، از دیگر نقاط ضعف موجود در بحث درگاه های این گجت می توان به عدم وجود درگاه های USB ۳.۱ و درگاه PS/۲ اشاره کرد.
کامپیوتر گیمینگ HP Omen X؛ هیولایی برای بازی خورها

ویژگی ها

در بحث سخت افزاری HP Omen X شاهد به کارگیری قطعاتی آشنا هستیم، شرکت سازنده کارت گرافیکی Geforce GTX 1080 را برای آن انتخاب کرده که با معماری Pascal شرکت Nvidia می تواند به خوبی از پس انجام وظایفش بر آید، این کارت گرافیکی دارای 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5X بوده و سرعت پردازش آن در مواقع نیاز می تواند از 1607 به 1733 مگا هرتز برسد.

پردازنده به کار برده شده در ساخت آن از نوع Intel Corei۷-۶۷۰۰K است، پردازنده مذکور چهار هسته ای و قدرتمند است و فرکانس پردازشی آن نیز بسته به شرایط می تواند از ۴ تا ۴.۲ گیگاهرتز تغییر داشته باشد.
کامپیوتر گیمینگ HP Omen X؛ هیولایی برای بازی خورها

با وجود به کارگیری پردازنده و کارت گرافیکی قدرتمند باید به این نکته توجه داشته باشیم که هدف کاربر از خرید این گجت انجام بازی های سنگین به مدت طولانی است و Overclock سخت افزار یکی از لازمه های یک کامپیوتر Gaming است که در اینجا شاهد عدم وجود آن هستیم، کاربر حتی به صورت نرم افزاری نیز قادر نخواهد بود تا سخت افزار خود را Overclock کند چون اولا انجام این عمل گارانتی دستگاه او را از بین خواهد برد و دوما BIOS این کامپیوتر ویژگی های Overclocking را ندارد.

16 گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR4 در این کامپیوتر به کار گرفته شده که کاربر می تواند حداکثر 16 گیگابایت دیگر را نیز به آن اضافه کند و در بحث حافظه آن شاهد به کار گیری یک حافظه خشک SSD 256 گیگابایتی از نوع Samsung SM951 M.2 و نیز یک هارد دیسک با حافظه 2 ترابایت هستیم.

سخت افزار تعبیه شده در این کامپیوتر می تواند در اجرای بازی های روز موجود در بازار عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد گرچه با در نظر گرفتن قیمت بالای محصول انتظارات بیشتری از قدرت سخت افزاری آن داشتیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج