۵۹۶۶۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«تایل»، استارت آپی برای آدم های فراموشکار

تا به حال چند بار عینک آفتابی، تلفن همراه، کلید و دیگر وسایل تان را گم کرده اید؟ چقدر بابت جایگزین کردن آن پول پرداخته اید؟

هفته نامه صدا: تا به حال چند بار عینک آفتابی، تلفن همراه، کلید و دیگر وسایل تان را گم کرده اید؟ چقدر بابت جایگزین کردن آن پول پرداخته اید؟ اگر در گم کردن وسایل ید طولایی دارید، می توانید از استارت آپ ها و نرم افزارهایی استفاده کنید که برای آدم های فراموشکاری مانند شما طراحی شده است. سی ان ان مانی، هفته گذشته استارت آپی را معرفی کرده است که با آن می توانید وسایل گمشده تان را پیدا کنید و دیگر نیاز نیست برای جایگزین کردن آن پول بپردازید. همچنین اگر این وسیله یادگاری با ارزشی برای شماست، همیشه از گم شدن محفوظ خواهد ماند.
«تایل»، استارت آپی برای آدم های فراموشکار

ریچارد بدینگ فید بعد از یک سفر اسکی در کلورادو به خانه برگشت اما دیگر نتوانست عینک آفتابی خود را پیدا کند. او تا حالا چیزهای زیادی گم کرده است اما این دفعه او یک ردیاب بلوتوثی کوچک به نام «تایل» (Tile) در داخل وسایلش جاسازی کرده است.

وقتی ریچارد به خانه برگشت از این برنامه برای نشان دادن آخرین موقعیت عینک خود استفاده کرد؛ فرودگاه دنور. زمانی که کاربر دیگر تایل از کنار وسایل گم شده شما عبور کند، به صورت خودکار محل وسایل گم شده تان به شما مخابره خواهد شد. البته روزهای بعد آدرس های دیگری از عینک گمشده ارسال شد. ریچارد هم در اولین حدس فکر کرد که عینکش به سرقت رفته است.

ریچارد در گم کردن وسایلش تنها نیست. آمریکایی ها سالانه به طور میانگین ۲.۵ روز در جستجوی وسایل گمشده شان سپری می کنند. همچنین خانوارها سالانه در مجموع ۲.۷ میلیارد دلار را صرف جایگزینی وسایل گمشده شان می کنند.

رایج ترین وسایل گمشده شامل کنترل تلویزیون، تلفن و کلید و ماشین و کفش می شود. سال ۲۰۱۳ که تایل راه اندازی شد، با دستگاه بلوتوثی خود به بازار آمد. سال ۲۰۱۶، درآمد شرکت دو برابر سال ۲۰۱۵ شد. یعنی چیزی حدود ۱۰۰ میلیون دلار. تایل در بیش از ۲۳۰ کشور و قلمرو جهان کاربر دارد و بیش از ۲ میلیون آیتم هر روز توسط این نرم افزار پیدا می شود. این روزها تایل در حال رشد و توسعه خود است و ابزارهای جدیدی ارائه می دهد که توانایی دو برابر مدل های قبلی اش دارد.

در بازار تنها تایل نیست که به پیدا کردن وسایل گمشده شما کمک می کند. استارت آپ های دیگری هم مانند Chipolo Pixle، Pebblebee هم مانند تایل عمل می کنند. حتی اپل هم برنامه ای در iOS به عنوان Find My Phone طراحی کرده است که به کاربران اجازه می دهد تا تلفن های همراه، آی پاد یا مک بوک های گمشده خود را پیدا کنند. تحلیلگران این بازار را بازاری در حال ظهور می دانند که می تواند رشد کند. احتمالا در ایران هم میزان گم شدن وسایل کم نیست و آدم ها پول زیادی برای جایگزینی آن می پردازند. شاید برای آدم های خلاق، خلق استارت آپی مانند تایل که بتواند وسایل گمشده را پیدا کند، خالی از لطف نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج