جاباما
۵۹۷۸۱۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ROG Chimera G۷۰۳؛ لپ تاپ جنجالی ایسوس

شرکت Asus با رونمایی از لپ تاپ جنجالی و فوق العاده قدرتمند ROG Chimera G۷۰۳ بار دیگر نام خود را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تولید لپ تاپ های مخصوص بازی بر سر زبان ها انداخته است.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: شرکت Asus با رونمایی از لپ تاپ جنجالی و فوق العاده قدرتمند ROG Chimera G۷۰۳ بار دیگر نام خود را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تولید لپ تاپ های مخصوص بازی بر سر زبان ها انداخته است.
ROG Chimera G703؛ لپ تاپ جنجالی ایسوس

مزایا
  • عملکرد روان و بی نقص صفحه نمایش به لطف نرخ نمایش تصویر 144 هرتزی و بهره گیری از فناوری G-Sync شرکت Nvidia
  • استفاده از آخرین و قدرتمند ترین سطح سخت افزاری موجود برای لپ تاپ ها

معایب
  • ضخامت فوق العاده زیاد بدنه

ماه آگوست سال گذشته میلادی اولین لپ تاپ های مجهز به صفحه نمایش با نرخ نمایش تصویر ۱۲۰ هرتزی و نیز دارای کارت های گرافیک قدرتمند سری ۱۰ شرکت Nvidia با معماری Pascal Graphics پا به میدان گذاشته و موفق شدند تا شور و هیجان تازه ای به دنیای بازی های کامپیوتری ببخشند، اما حالا و پس از گذشت کمی بیشتر از یک سال شرکت Asus پیشرفت کلیدی دیگری را در دنیای لپ تاپ های مخصوص بازی رقم زده است و با معرفی لپ تاپی مجهز به صفحه نمایش قدرتمند ۱۴۴ هرتزی قواعد بازی به کل تغییر خواهد کرد.

این لپ تاپ 17 اینچی یکی از قدرتمند ترین و نیز سریع ترین لپ تاپ های موجود در بازار است و دلیل این قدرت مثال زدنی Asus ROG Chimera G703 نه تنها به خاطر صفحه نمایش خاص آن بلکه به دلیل وجود سخت افزار قوی و به روز آن است؛ پردازنده Core i7-7820 HK در کنار کارت گرافیکی Nvidia GTX 1080 مجموعه سخت افزاری بی بدیلی را تشکیل می دهد که باعث خروج سر بلندانه این لپ تاپ از پس اجرای سنگین ترین بازی های کامپیوتری می شود. هنوز تاریخ دقیقی برای شروع عرضه این لپ تاپ به بازار مشخص نشده و از طرفی قیمت آن معلوم نیست اما انتظار داریم تا با آغاز پیش فروش شاهد قیمت گذاری حدود 2000 دلار برای این گجت دوست داشتنی باشیم.

طراحی

فناوری Max-Q شرکت انویدیا باعث شده تا لپ تاپ های مخصوص بازی روز به روز طراحی ظریف تری پیدا کنند و به لطف این فناوری رایج ترین مشکل لپ تاپ های مخصوص بازی که قابلیت حمل پذیری پایین آنها بود در حال حل شدن است، اما ROG Chimera G703 هیچ بویی از ظرافت نبرده و در عین نا باوری ضخامتی 5.1 سانتی متری را داراست، علاوه بر این سبک طراحی و نیز ترکیب رنگ استفاده شده در تولید بدنه آن ما را به یاد محصول نسل پیشین Asus از سری لپ تاپ های ROG و یا ROG G752 می اندازد.

بدنه لپ تاپ کاملا از آلمینیوم با کیفیت ساخته شده و استفاده هوشمندانه از پلاستیک در نقاط خاص این گجت باعث شده تا به هنگام استفاده از آن متوجه وسواس زیاد طراحان آن شوید، کیبورد Chimera کیفیتی فوق العاده داشته و دارای نور پس زمینه رنگی و قابل تنظیم است که بحث طراحی ظاهری و زیبایی لپ تاپ را به خوبی تمام می کند.
ROG Chimera G703؛ لپ تاپ جنجالی ایسوس

علاوه بر این شرکت سازنده یک ردیف از کلید های Shortcut جدید را در این کیبورد اضافه کرده که کاربر با استفاده از آنها می تواند با سرعت بیشتری به نوار ابزار Xbox ویندوز ۱۰ دسترسی پیدا کرده و به تنظیم و انتخاب ویژگی های مخصوص بازی موجود در آن بپردازد.

و اما بیشترین مسئله ای که به هنگام نگاه کردن به این لپ تاپ نظر کاربر را به خود جلب می کند دریچه های هوای غول پیکر آن است که در دو طرف لپ تاپ تعبیه شده اند، همانطور که می دانید لپ تاپ های مخصوص بازی به هنگام اجرای بازی های سنگین نیاز به خنک کنندگی بسیاری دارند و به نظر می رسد که ROG Chimera G703 به خوبی از پس خنک نگه داشتن سخت افزار بر آید.

ویژگی ها

کلیدی ترین ویژگی این لپ تاپ که حیرت و تحسین کارشناسان را به دنبال داشته بهره گیری آن از صفحه نمایشی با نرخ نمایش تصویر 144 هرتز و دقت تصویر Full HD است که این پرچمدار دنیای بازی های رایانه ای ایسوس را به اولین لپ تاپ با نرخ نمایش تصویر بیشتر از 120 هرتز تبدیل می کند، این صفحه نمایش خیره کننده باعث می شود تا بازی ها روان تر از گذشته به اجرا در آمده و با دیدن تصویر آن دیگر انجام بازی ها با بر روی نمایشگری با نرخ نمایش تصویر 60 هرتز برای شما راضی کننده نخواهد بود، کارشناسانی که در حاشیه نمایشگاه IFA 2017 موفق شده اند تا چند دقیقه ای با این لپ تاپ کار کنند معتقدند که اجرای بازی های Forza Horizon 3 و Halo Wars 2 بر روی این لپ تاپ فوق العاده بی نقص بوده و به هنگام انجام بازی نیز به سادگی می توانید متوجه نقش صفحه نمایش قدرتمند آن در اجرای روان بازی های سنگین شوید.
ROG Chimera G703؛ لپ تاپ جنجالی ایسوس

بحث کیفیت تصویر را که کنار بگذاریم این صفحه نمایش 144 هرتزی می تواند نقش به سزایی را در تجربه یک گیمر حرفه ای ایفا کند، در مسابقات حرفه ای و در بازی هایی که دوربین در آنها دارای حرکت زیادی است گیمری که از یک صفحه نمایش 144 هرتزی استفاده می کند می تواند عکس العمل های سریع تری را در بازی نشان دهد و سرعت عمل در حین مسابقات حرف اول را می زند؛ در واقع تنها چیزی که در مورد عملکرد صفحه نمایش این لپ تاپ کمی شک و شبهات را ایجاد می کند زمان پاسخ گویی تصویر 7 میلی ثانیه ای آن است که در دنیای گیمینگ حرفه ای زمانی نسبتا طولانی محسوب می شود.
ROG Chimera G703؛ لپ تاپ جنجالی ایسوس

با چند ثانیه نگاه کردن به صفحه نمایش ROG Chemira G703 دیگر به سادگی نمی توانید نگاه خود را از آن جدا کنید، رنگ ها فوق العاده زنده و شاداب هستند و محدوده کنتراستی صفحه نمایش واقعا تحسین بر انگیز است اما اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که دقت تصویر برایتان از نرخ نمایش تصویر مهم تر است شرکت ایسوس دست شما را برای سفارش یک صفحه نمایش با دقت 4K بر روی این لپ تاپ باز گذاشته است.

پردازنده ای که به صورت استاندارد برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده از نوع Core i۷-۷۷۰۰ HQ است که در صورت نیاز کاربر می تواند نمونه Core i۷-۷۸۲۰ HK را جایگزین آن کرد.

در لیست کارت گرافیک های قابل سفارش بر روی Chemira G703 تنها نام Nvidia GTX 1080 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5X به چشم می خورد.

در مورد حافظه RAM این گجت می دانیم که از حافظه های DDR۴ نیز پشتیبانی می کند اما در حین مراسم رو نمایی، شرکت سازنده هیچ اشاره ای به ظرفیت و یا سرعت قابل پشتیبانی حافظه RAM نکرده و انتظار داریم تا در اولین فرصت در این مورد شفاف سازی هایی صورت بگیرد.

حافظه داخلی این لپ تاپ از نوع هیبریدی بوده و از یک حافظه 256 گیگابایتی از نوع PCIe Gen 3 SSD در کنار 1 ترابایت حافظه معمولی SSD تشکیل می شود که در صورت صلاح دید کاربر ظرفیت این حافظه ها به ترتیب می تواند به 1 و 2 ترابایت ارتقا پیدا کند.
ROG Chimera G703؛ لپ تاپ جنجالی ایسوس

نتیجه گیری

صفحه نمایش خارق العاده ۱۴۴ هرتزی ROG Chemira G۷۰۳ به سادگی می تواند شما را به یکی از مشتریان ایسوس تبدیل کرده و سخت افزار به کار رفته در این لپ تاپ نیز می تواند در بالاترین سطح به اجرای روان بازی ها بپردازد اما هنوز قیمت دقیقی از سوی شرکت سازنده اعلام نشده و با توجه به این مسئله کاربران نمی دانند که از پس خرید آن بر می آیند و یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من

      کی میاد ایران؟اومده؟قیمت تقریبیش چنده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج