۵۹۷۸۴۵
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

مقایسه ال جی V۳۰ و سامسونگ نوت ۸؛ کدام را بخریم؟

LG V۳۰ و Samsung Galaxy Note ۸جدیدترین و قدرتمندترین محصولات دنیای فبلت ها هستند که با توجه به قابلیت منحصر به فرد خود می توانند انتخاب نهایی را برای کاربر دشوار کنند، در این مطلب به مقایسه همه جانبه این دو گجت می پردازیم.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: LG V۳۰ و Samsung Galaxy Note ۸جدیدترین و قدرتمندترین محصولات دنیای فبلت ها هستند که با توجه به قابلیت منحصر به فرد خود می توانند انتخاب نهایی را برای کاربر دشوار کنند، در این مطلب به مقایسه همه جانبه این دو گجت می پردازیم.
اگر شما هم از علاقه مندان گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ باشید حتما از معرفی اخیر این دو گجت مطلع شده اید و چه بسا نگاهی هم به مشخصات و ویژگی های آنها انداخته باشید، اما باید قبول کنیم که هر دو گجت مشخصات فنی و ویژگی های جذابی دارند و بدون مقایسه دقیق و نیز در نظر گرفتن نیاز های شخصی نمی توان به یک انتخاب صحیح رسید.

LG V30 آخرین محصول از فبلت های سری V شرکت ال جی است و با در نظر گرفتن این مسئله که ال جی همیشه در ساخت گجت های سری V توجه خاصی به ارتقا کیفیت در بحث عکاسی و فیلم برداری داشته است، این بار هم شاهد وجود ویژگی های جذاب و انکار ناپذیری در دوربین های LG V30 هستیم که علاقه مندان به حوزه عکاسی را مجذوب خود می کند.

شرکت سامسونگ که پس از رسوایی سال گذشته فبلت Galaxy Note ۷ مورد انتقادات شدید و متعددی قرار گرفته بود سعی کرده تا با معرفی Galaxy Note ۸ بار دیگر اعتماد کاربران را به محصولات سری Galaxy Note جلب کند.

البته با در نظر گرفتن سوابق و آمار های فروش سال های گذشته می دانیم که فبلت های سری V ال جی هیچ گاه نتوانسته اند رقابتی جدی ای را با گجت های سری Galaxy Note شرکت سامسونگ داشته باشند، اما ال جی در سال های گذشته پیشرفت های زیادی را نشان داده و شاید امسال موفق شود تا به پشتوانه V30 رویه سابق در رقابت با سامسونگ را تغییر دهد.
مقایسه ال جی V30 و سامسونگ نوت 8؛ کدام را بخریم؟

قیمت و تاریخ عرضه

گجت های قدرتمند و به روز همیشه قیمت بالایی دارند و کسی انتظاری غیر از این ندارد اما Galaxy Note ۸ افزایش قیمت زیادی را نسبت به گجت های پیشین سری Galaxy Note نشان می هد، کاربران برای پیش خرید این فبلت ملزم به پرداخت قیمتی معادل ۹۲۹ دلار هستند که باعث ایجاد نا رضایتی هایی شده است، البته اگر بخواهیم با انصاف به این قضیه نگاه کنیم کاربر با پرداخت این هزینه گجتی را در اختیار می گیرد که از آخرین سطح فناوری در تولید آن استفاده شده است، در واقع این گجت فقط یک فبلت معمولی نبوده و می تواند در حد و اندازه یک کامپیوتر رومیزی ظاهر شود، سامسونگ با معرفی داک مبدل Dex کاربر را قادر می سازد تا از Galaxy Note ۸ خود به عنوان یک کامپیوتر رومیزی استفاده کند و همه ادوات و لوازم جانبی یک کامپیوتر رومیزی همانند موس، کیبورد و مانیتور نیز قابلیت اتصال به این داک را دارند.
مقایسه ال جی V30 و سامسونگ نوت 8؛ کدام را بخریم؟

در طرف مقابل LG V۳۰ را داریم که به لحاظ قیمتی کمی با مشتریان مهربان تر برخورد می کند، قیمت این گجت ۷۴۹ دلار است و اختلاف قیمت ۲۰۰ دلاری، یکی از پایه ای ترین مسائلی است که پیش از انتخاب میان این دو گجت باید در نظر داشته باشید. سامسونگ تاریخ ۱۵ ام ماه سپتامبر را برای آغاز عرضه فبلت جدیدش به بازار انتخاب کرده است و با وجود مشخص نبودن تاریخ عرضه رسمی LG V۳۰ در بازار پیش بینی می شود که کاربران تا کمتر از دو ماه آینده بتوانند نسبت به خرید این گجت اقدام کنند.

صفحه نمایش

یکی از شاخص ترین ویژگی های این دو فبلت صفحه نمایش آنهاست، با نگاه به LG V۳۰ صفحه نمایش ۶ اینچی از نوع OLED آن شما را متحیر خواهد کرد، دقت تصویر این صفحه نمایش ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل است، رنگ ها وضوح و شادابی بالایی دارند و نهایتا ال جی با موفقیت از آزمایش صفحه نمایش بیرون می آید.

همانطور که می دانید شرکت های فعال در حوزه تولید گوشی های هوشمند سعی دارند تا سال به سال وزن و ضخامت محصولات خود را پایین آورده و گجتی خوش دست تر را به بازار معرفی کنند، یکی از لازمه های این هدف کاهش حاشیه صفحه نمایش است که ال جی در این بحث خوش درخشیده است، شرکت سازنده ادعا می کند که 83 درصد از مساحت جلوی LG V30 را صفحه نمایش اشغال کرده و حاشیه صفحه نمایش در این فبلت به 17 درصد از کل سطح جلویی گجت کاهش یافته است.
مقایسه ال جی V30 و سامسونگ نوت 8؛ کدام را بخریم؟

سامسونگ هم در بحث صفحه نمایش Galaxy Note 8 ضعفی را نشان نمی دهد، این گجت از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی از نوع SUPER AMOLED بهره می برد که دقت تصویر Quad HD آن عکس ها و ویدئو ها را به بهترین نحو نمایش خواهد داد، علاوه بر این و همانطور که از عکس های این گجت پیداست حاشیه صفحه نمایش در اطراف به صفر رسیده و از بالا و پایین هم تا حد زیادی دچار کاهش شده است.

طول، عرض و ارتفاع LG V۳۰ به ترتیب ۱۵۱.۷، ۷۵.۴ و ۷.۴ میلی متر است و در مقایسه با ابعاد ۱۶۲.۵، ۷۴.۸ و ۸.۶ میلیمتری Galaxy Note ۸ جثه کوچک تری دارد، باید بدانیم که هر دوی این گجت ها بدنه ای بزرگ دارند و برای کار کردن با آن ها باید از هر دو دست خود استفاده کنید.

قلم نوری S Pen سامسونگ

شرکت سامسونگ با معرفی قلم های نوری S Pen که به صورت پیش فرض و همراه با گجت های سری Galaxy Note به کاربر ارائه می شوند موفق شده تا الهام بخش دیگر رقبای خود باشد و پس از سامسونگ بارها شاهد به کار گیری قلم های نوری در محصولات دیگر شرکت ها بوده ایم، عملکرد دقیق و سهولت در استفاده از S Pen باعث می شود تا Galaxy Note در میان دیگر رقبایش کارایی بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد.
مقایسه ال جی V30 و سامسونگ نوت 8؛ کدام را بخریم؟

فناوری Hi-Fi DAC ال جی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد LG V۳۰ مربوط به مبدل دیجیتال به آنالوگ به کار رفته در آن است که به طور چشمگیری به افزایش کیفیت صدای خروجی گجت کمک می کند و از این جهت می تواند نظر دوست داران به موسیقی را به خود جلب کند.

مقاومت در برابر نفوذ آب

هر دوی این گجت ها دارای گواهینامه IP۶۸ هستند، بنا بر این نیازی به نگرانی در مورد نفوذ آب به این فبلت های گران قیمت وجود ندارد.
مقایسه ال جی V30 و سامسونگ نوت 8؛ کدام را بخریم؟

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

در مورد LG V۳۰ می دانیم که در ساخت آن از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده شده و Galaxy Note ۸ نیز از پردازنده Exynos ۸۸۹۵ و ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می برد ، گرچه Galaxy Note ۸ به لحاظ سخت افزاری و به خصوص حافظه رم برتری نسبی ای را نشان می دهد اما عملکرد سخت افزاری هر دو گجت تقریبا در یک سطح ارزیابی می شود.
از لحاظ حافظه داخلی هر دوی این فبلت ها 64 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار کاربر قرار می دهند و به واسطه وجود درگاه حافظه میکرو اس دی کاربر برای افزایش حافظه می تواند از یک کارت حافظه حداکثر 256 گیگابایتی نیز استفاده کند.
مقایسه ال جی V30 و سامسونگ نوت 8؛ کدام را بخریم؟

V30 به صورت پیش فرض از نسخه 7.1.4 سیستم عامل اندروید استفاده کرده و این در حالیست که بر روی Galaxy Note 8 شاهد وجود نسخه 7.1.1 این سیستم عامل محبوب هستیم و با در نظر گرفتن انتشار قریب الوقوع اندروید نسخه 8 انتظار داریم تا کاربران هر دوی این فبلت ها بتوانند به سادگی گجت خود را به آخرین نسخه اندروید به روز رسانی کنند.

دوربین

ماژول دوربین استفاده شده در هر دوی این گجت ها قدرت و کارایی بالایی دارند و هر دوی آنها از دوربین دوگانه بهره می برند؛ دوربین اصلی LG V30 16 مگاپیکسلی و دارای دریچه دیافراگم F/1.6 است، شرکت سازنده در دوربین جلوی آن از یک ماژول 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.9استفاده کرده است و هر دو دوربین دارای لنز زاویه دید وسیع هستند، دوربین اصلی آخرین پرچمدار ال جی می تواند در نرخ تصویر 30 فریم در ثانیه ویدئویی با کیفیت 2160p را ضبط کند و عکس های ثبت شده توسط آن بی نقص و واضح هستند.
مقایسه ال جی V30 و سامسونگ نوت 8؛ کدام را بخریم؟

هر دو دوربین به کار رفته در Galaxy Note 8 دقتی 12 مگاپیکسلی دارند، دوربین اصلی آن از دریچه دیافراگم F/1.7 استفاده می کند و از لنز زاویه دید وسیع بهره می برد در حالی که دوربین سلفی آن دارای دریچه دیافراگم F/2.4 بوده و از یک لنز تله فوتو در ساخت آن استفاده شده و نهایتا شاهد به کار گیری فناوری لرزشگیر اوپتیکال دو گانه در آن هستیم.

دوربین اصلی Galaxy Note ۸ قادر است تا در نرخ تصویر ۳۰ فریم در ثانیه ویدئو هایی با کیفیت ۴K را به ثبت برساند.

نتیجه گیری

همانطور که واضح است هر دوی این فبلت ها قدرتمند و به روز هستند و اکثر ویژگی های آنها نیز هم پوشانی دارد، برتری های Galaxy Note ۸ در قلم نوری S Pen، قابلیت استفاده به عنوان کامپیوتر رو میزی و صفحه نمایش بزرگترش خلاصه می شوند در حالی که کیفیت صدای خروجی ال جی به مراتب از پرچمدار سامسونگ بیشتر است و برای خرید آن می توانید ۲۰۰ دلار صرفه جویی کنید، حال وقت آن رسیده که با در نظر گرفتن نیاز های خاص خود و نیز تخمین زدن قدرت مالی یکی از این فبلت های زیبا و قدرتمند را انتخاب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کی میشه این سوال رو از خودم بپرسم؟

    • علی

      قلم نوت 8 به کار خیلی از مردم نمیاد ولی برای کلاس و پز دادن هم که شده می خرنش

    • بدون نام

      ال جی v30 نمایشگر oled داره که بهترین کیفیت حال حاضر تو دنیاست
      تازه قیمتش هم خیلی مناسب تر از نوت 3 تومنیه

    • بدون نام

      خلاصه این مقاله
      نوت 8 یکم از v30 بهتره منتها برای همین یه کم 700 تومن گرون تره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج