جاباما
۵۹۸۳۸۳
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

فواید آلوئه ورا برای موها

آلوئه ورا به دلیل خاصیت درمانی که دارد قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. اما در کنار مزیتش برای پوست کاربرد دیگری نیز دارد: می تواند موها را قوی و پوست کف سر را سالم نگه دارد.

وب سایت کرمانی: آلوئه ورا گیاهی است با برگ های ضخیم که درونشان ماده ای ژله ای شکل قرار دارد. این گیاه را می توان در سراسر دنیا پیدا کرد و حتی برخی خودشان در خانه آن را پرورش می دهند. ژل آلوئه ورا وقتی روی پوست مالیده می شود خاصیت خنک کننده و التیام بخش دارد و به همین دلیل است که گاهی از آن برای درمان سوختگی و زخم استفاده می کنند.

آلوئه ورا به دلیل خاصیت درمانی که دارد قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد. اما در کنار مزیتش برای پوست کاربرد دیگری نیز دارد: می تواند موها را قوی و پوست کف سر را سالم نگه دارد.

بهترین آلوئه ورایی که می توانید برای موها استفاده کنید، ژل خام آن است که مستقیم از خود گیاه گرفته شده است. این ژل را می توانید از بیشتر داروخانه ها تهیه کنید و اگر گیاهش را دارید می توانید خودتان ژل را از برگ هایش خارج کنید. ژل رنگ شفافی دارد و کمی هم آبکی است.

ژل آلوئه ورا را به موها و پوست کفِ سر خود بمالید و اجازه دهید به فولیکول ها نفوذ کند. بعد از اینکه گذاشتید یک ساعت روی سرتان بماند موها را با کمی شامپو بشویید.
فواید آلوئه ورا برای موها
مزایای آلوئه ورا برای مو
التیام بخشیدن به خارش پوست کفِ سر

درماتیت سیبریئیک عبارت پزشکی است که ما برای شوره به کار می بریم. علائم خارش پوست کفِ سر و پوسته گوسته شدن آن زیر موها را می توان با آلوئه ورا درمان کرد.

آلوئه ورا می تواند به برطرف کردن التهاب کفِ سر که شوره باعثش می شود کمک کند. اسید چرب های موجود در گیاه آلوئه ورا خواص ضد التهابی دارند.

تمیز کردن موهای چرب

آلوئه ورا می تواند به خوبی فولیکول های مو را تمیز کند، روغن های اضافی و باقی مانده دیگر محصولات مو را از بین ببرد. آلوئه ورا به خوبی موها و کف سر را تمیز می کند بدون اینکه به تارهای آن آسیب وارد کند. بر خلاف مواد شیمیایی موجود در محصولات مربوط به مو، آلوئه ورا بی ضرر است و به حفظ یکپارچگی موها کمک می کند.

استفاده از آلوئه ورا راهی عالی برای داشتن موهایی سالمتر، درخشان تر و نرمتر است.

تقویت و ترمیم تارهای مو

آلوئه ورا حاوی ویتامین های A، C و E است. هر سه این ویتامین ها با گردش خون سلولی، رشد سلول های سالم و موهای براق در ارتباط هستند. ویتامین B-12 و اسید فولیک نیز در ژل آلوئه ورا وجود دارند. هر دوی اینها می توانند از ریزش موها پیشگیری کنند.

آلوئه ورا یک محصول محبوب است که افراد بعد از قرار گرفتن در معرض خورشید آن را روی پوست خود می مالند. دلیلش کلاژن بالا و خاصیت خنک کنندگی این گیاه است. ویتامین های موجود در آلوئه ورا نشان داده اند می توانند از موها نیز در برابر آفتاب محافظت کنند.

بهبود رشد مو

آلوئه ورا می تواند به خوبی جریان خون در یک منطقه را افزایش دهد. این تنها بخشی از دلایل خاص بودن التیام بخشی آلوئه ورا است.

وقتی آلوئه ورا را روی مو و پوست کف سر استفاده می کنید، جریان خون به پوست کف سر افزایش پیدا می کند. وقتی پوست سرتان تمیز و موی سرتان با آلوئه ورا نرم شد خواهید دید که شکستگی موها و ریزش آنها رو به کاهش می رود.

برخی افراد ادعا می کنند که آلوئه ورا حتی می تواند به رشد سریعتر موها کمک کند. اما هنوز شواهد پزشکی قابل قبولی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

خطرات و هشدارهای آلوئه ورا

وقتی از ژل آلوئه ورا استفاده می کنید زیاد جای نگرانی نیست که برایتان خطری داشته باشد اما برخی افراد به آن حساسیت دارند. قبل از اینکه آلوئه ورا را به صورت موضعی استفاده کنید، ابتدا روی یک قسمت کوچک از پوستتان آزمایشش کنید. کافیست مقداری از آن را روی داخل مچ دست بمالید و سپس دو ساعت منتظر بمانید تا مطمئن شوید بدن واکنش آلرژیک نشان نمی دهد.

همچنین اگر کرم هیدروکورتیزون روی پوست خود استفاده می کنید باید مواظب مصرف موضعی آلوئه ورا باشید. وقتی این دو را با هم استفاده می کنید آلوئه ورا باعث می شود مقدار جذب کورتیزون توسط پوست افزایش پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بود

    • بهار

      وقتی از آلورا استفاده کردم موهام خورد شدند و میریختند دلیلش چیه و دیگه نمیتونم از آلوعه ورا استفاده کنم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج