۵۹۹۰۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بررسی ادعای قلعه‌نویی؛ داوری علیه اصفهانی‌ها؟

در این فصل سه پنالتی برای ذوب‌آهن گرفته نشد، یک گل آفساید خوردند، یک بازیکن حریف اخراج نشد، و دو بازیکن ذوب‌آهن هم از اشتباه داوری بهره برد و از زمین مسابقه اخراج نشد.

وبسایت نود: در این فصل سه پنالتی برای ذوب‌آهن گرفته نشد، یک گل آفساید خوردند، یک بازیکن حریف اخراج نشد، و دو بازیکن ذوب‌آهن هم از اشتباه داوری بهره برد و از زمین مسابقه اخراج نشد. ضمن این که ذوبی‌ها یک گل مردود هم زدند که داور به اشتباه آن‌را صحیح اعلام کرد. این تمام اشتباهات داوری این فصل در دیدارهای ذوب‌آهن است.

امیر قلعه‌نویی بعد از شکست در جام حذفی انتقاد شدیدی به داور مسابقه داشت. او حتی این اشتباهات را به دلیل اصفهانی بودن باشگاه ذوب‌آهن دانست و گفت: «حاج‌ملک در دیدار پرسپولیس اشتباه می‌کند و چندین جلسه محروم می‌شود. همان اشتباه را فغانی در بازی ذوب‌آهن - سپاهان مرتکب شد، اما هفته بعد به او قضاوت بازی پخش مستقیم را دادند. شاید ما تیم اصفهانی هستیم این مسائل را ایجاد می‌کنند. چرا در بازی سپاهان و ذوب‌آهن هیچ‌کس صدایش در نیامد و به داور برای تشویق قضاوت یک بازی پخش زنده را دادند؟ حاج‌ملک را با اشتباهش در بازی پرسپولیس - سیاه‌جامگان به لیگ یک فرستادند و عین همان اشتباهات را در بازی سپاهان و ما انجام دادند و یک بازی پخش زنده به آن داور دادند. به داور و فدراسیون فوتبال و کمیته داوران "خسته نباشید" می‌گویم.»

فارغ از اشتباهات داوری، تیم قلعه‌نویی هم هنوز در حد انتظارات ظاهر نشده است. ذوب‌آهن در همین شروع فصل، هفت امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد. حتی در دیدار جام حذفی مقابل تیم لیگ یکی فجرسپاسی که با اخراج بازیکن فجر در دقیقه هشتاد مجبور شد چهل دقیقه ده نفره مقابل ذوب‌آهن بجنگد هم تیم قلعه‌نویی در نهایت بازی را واگذار کرد و از این رقابت‌ها حذف شد. با این حال، ادعای قلعه‌نویی در مورد داوری‌های ذوب‌آهن را بررسی می‌کنیم.

در دیدار جام‌حذفی که منجر به حذف ذوب‌آهن شد، گلایه‌های قلعه‌نویی خیلی بیراه نبود. داور چهار اشتباه تاثیرگذار در آن مسابقه داشت که دو تا از آن‌ها به ضرر ذوب‌آهن بود. در شرایطی که تنها گل ذوب‌آهن در این مسابقه در شرایط آفساید به ثمر رسید، ولی داور به اشتباه آن‌را صحیح اعلام کرد. احسان پهلوان هم باید از ذوب‌آهن اخراج می‌شد که داور به اشتباه با کارت زرد او را جریمه کرد. ضمن این که دو پنالتی هم به سود ذوب‌آهن گرفته نشد.

در هفته‌های اول و پنجم لیگ، ذوب‌آهن نه از اشتباه تاثیرگذار داوری سود برد و نه ضرر کرد. اما در هفته دوم در دیدار مقابل گسترش‌فولاد، زمانی که نتیجه مسابقه بدون گل مساوی در جریان بود، داور یک پنالتی ذوب‌آهن را ندید. هر چند که در نهایت ذوب‌آهن این مسابقه را با اختلاف سه گل برد و آن پنالتی، تاثیری در برد ذوب‌آهن نداشت. در دیدار هفته چهارم هم اشتباه داوری علیه ذوب‌آهن بود. در شهرآورد اصفهان، سپاهان در حالی که با یک گل از ذوب‌آهن پیش بود، در دقایق پایانی بازی گل دومش را در شرایط آفساید به ثمر رساند. گلی که شکست یک بر صفر ذوب‌آهن را به باخت دو گله تبدیل کرد. البته در همان مسابقه در شرایطی که بازی بدون گل در جریان بود، طبق کارشناس داوری برنامه نود، یک بازیکن سپاهان باید از مسابقه اخراج می‌شد. ذوب‌آهن هم در دیدار مقابل پیکان از اشتباه داوری بهره برد. در آن مسابقه، داور باید یکی از بازیکنان ذوب‌آهن را با کارت زرد دوم اخراج می‌کرد.

به طور خلاصه کل اشتباهات داوری در دیدارهای این فصل ذوب‌آهن به ترتیب زیر است:

سود ذوب‌آهن از اشتباهات داوری: زدن گل آفساید - اخراج نشدن دو بازیکن ذوب‌آهن

ضرر ذوب‌آهن از اشتباهات داوری: دیده نشدن سه پنالتی - دریافت یک گل آفساید - عدم اخراج یک بازیکن حریف

این تمام اشتباهات داوری دیدارهای این فصل ذوب‌آهن در لیگ برتر بود. آیا این اشتباهات ربطی به اصفهانی بودن ذوب آهن دارد؟ بعید به نظر می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج