۵۹۹۵۷۹
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

فائو: ۸۱۵ میلیون نفر در جهان گرسنه هستند

سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که شمار گرسنگان در جهان با ۳۸ میلیون نفر افزایش به ۸۱۵ میلیون نفر رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که شمار گرسنگان در جهان با ۳۸ میلیون نفر افزایش به ۸۱۵ میلیون نفر رسیده است.

سازمان فائو روز جمعه در گزارشی مشترک با صندوق بین ‌المللی توسعه کشاورزی (ایفاد) و برنامه جهانی غذا (Wfp) اعلام کرد: گرسنگی در جهان، پس از اینکه بیش از ۱۰ سال بطور پیوسته کاهش یافته بود، در سال ۲۰۱۶ میلادی بار دیگر افزایش پیدا کرد و ۳۸ میلیون نفر به جمعیت گرسنگان افزوده شد.

بر اساس این گزارش، 815 میلیون نفر معادل 11 درصد از جمعیت جهان از گرسنگی و سوء تغذیه رنج می برد و در سال 2016 میلادی 38 میلیون نفر به شمار آنها افزوده شد که اغلب ناشی از اشاعه درگیری های خشونت آمیز و شوک های آب و هوایی است.

حدود ۱۵۵ میلیون کودک با سنین کمتر از ۵ سال از سوء تغذیه رنج می برند درحالی که حدود ۴۱ میلیون کودک برعکس اضافه وزن دارند. کم خونی در زنان و چاقی در بزرگسالان نیز از جمله عوامل نگران کننده دیگر است. این نوع گرایش نه فقط ناشی از جنگ ها، درگیری ها و تغییرات اقلیمی است بلکه مربوط به تغییرات بزرگ در عادات غذایی و کندی اقتصادی نیز می شود.

گزارش فائو، نخستین ارزیابی سازمان ملل در خصوص امنیت غذایی، پس از اتخاذ دستور کاری توسعه پایدارتا سال 2030 است. برنامه ای که هدف آن پایان دادن به انواع گرسنگی تا سال 2030 ، به عنوان اولویت سیاسی بین المللی است.

در این گزارش آمده است: در ۱۰ سال اخیر جنگ ها و درگیری ها افزایش یافته، پیچیده تر شده و حل آنها نیز دشوار تر شده است و این زنگ خطری است که نمی توان نادیده گرفت. اگر با تمام عواملی که باعث به خطر افتادن امنیت غذایی می شوند، مقابله نشود، نمی توان به گرسنگی در جهان تا سال ۲۰۳۰ پایان داد. از ۸۱۵ میلیون گرسنه در جهان، ۴۸۹ میلیون نفر در کشورهای زندگی می کنند که دچار جنگ و درگیری هستند.

فائو در این گزارش به قحطی در جنوب سودان در آغاز سال 2017 اشاره کرد و افزود: این خطر وجود دارد که قحطی بتواند مجددا در این کشور و سایر کشورهایی که دچار درگیری و جنگ هستنند مانند شمال شرق نیجریه، سومالی و یمن ظاهر شود. امنیت غذایی حتی در کشورهای صلح آمیز که دچار خشکسالی و سیل ناشی از تغییرات اقلیمی شده اند به خطر افتاده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منوچهر شمسی

      موقع ناهار یا شام ؟؟؟؟

    • سلی

      معرفی کنید به ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج