۶۰۰۰۵۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

هر آیفون X چقدر برای اپل سود دارد؟

مدل پایه ۶۴ گیگابایتی گوشی آیفون ۱۰ قیمتی ۹۹۹ دلاری دارد؛ تا الان برایتان پیش آمده که از خود بپرسید هزینه تمام شده برای ساخت هر اپل آیفون X چقدر است؟

وب سایت گجت نیوز - مبین احمدی: مدل پایه ۶۴ گیگابایتی گوشی آیفون ۱۰ قیمتی ۹۹۹ دلاری دارد؛ تا الان برایتان پیش آمده که از خود بپرسید هزینه تمام شده برای ساخت هر اپل آیفون X چقدر است؟
هر آیفون X چقدر برای اپل سود دارد؟

کاملا واضح است که ساخت گوشی اپل آیفون X پروسه‌ای زمان‌بر و البته پرهزینه است، اما سوال این است که کمپانی اپل دقیقا چقدر برای ساخت هر دستگاه از این اسمارت فون هزینه می‌کند؟ به تازگی یک سازمان چینی با انجام بررسی‌های مختلف توانسته قیمت حدودی ساخت هر آیفون X را محاسبه کند و ارقام به دست آمده از سود بالای سازنده این گوشی حکایت دارد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، اپل برای ساخت هر آیفون ۱۰ به اندازه ۴۱۲.۷۵ دلار هزینه می‌کند. با انجام مقایسه بین این رقم و قیمت ۹۹۹ دلاری مدل پایه این گوشی، متوجه می‌شویم که هزینه تمام شده برای ساخت هر دستگاه حدود ۵۹ درصد ارزان‌تر از قیمت فروش آن است.

همان‌طور که بارها در مطالب قبلی اشاره کرده‌ایم، گران‌قیمت‌ترین بخش به کار رفته در اپل آیفون X، نمایشگر سوپر رتینای ۵.۸ اینچی آن است که توسط سامسونگ ساخته شده؛ طبق اظهارات تحلیل‌گران، اپل برای تهیه هر پنل، ۸۰ دلار پول به سامسونگ پرداخت می‌کند. البته برخی از منابع دیگر می‌گویند این قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار است!

علاوه بر موضوع یاد شده، استفاده‌ی از تراشه قدرتمند و جدید A۱۱ Bionic دلیل دیگری است که باعث بالا رفتن قیمت نهایی این گوشی شده است؛ چرا که هر تراشه‌ی A۱۱ برچسب قیمت ۲۶ دلاری دارد و این در حالی است که جدیدترین پردازنده کوالکام، تنها ۱۸ دلار قیمت دارد.

حسگر سه بعدی FaceID به کار رفته در آیفون ایکس به تنهایی ۲۶ دلار قیمت دارد و استفاده از پنل شیشه‌ای برای جلوی گوشی، ۱۸ دلار دیگر به قیمت گوشی اضافه می‌کند. هزینه هر مموری ۲۵۶ گیگابایتی، ۴۵ دلار بوده و هر رم ۳ گیگ نیز ۲۴ دلار قیمت دارد.

با ارقام یاد شده، ممکن است فکر کنید که فروختن این گوشی با قیمتی ۵۹ درصد بیشتر از آن‌چه برای ساختش صرف می‌شود، یک سوددهی بزرگ برای اپل به حساب می‌آید، اما واقعیت چیز دیگری است. در این بین، اپل هزینه‌های بیشتری را نیز متحمل می‌شود که در اینجا نیامده‌اند؛ هزینه‌هایی مثل تدارکات عرضه گوشی، هزینه‌های تولیدی و حتی هزینه‌های مربوط به ساخت نرم‌ افزار گوشی. این‌ها همه و همه دست به دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند که هزینه نهایی ساخت یک اپل آیفون X بیشتر از رقم یاد شده باشد.

در جدول زیر برای شما مقایسه‌ای کوچک بین هزینه ساخت و قیمت آیفون ۱۰ با گوشی‌های گلکسی اس ۸، آیفون ۷ و آیفون ۶ اس انجام داده‌ایم:
هر آیفون X چقدر برای اپل سود دارد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پ

      شما هزینه های تعمیر و نگه داری سیستم عامل رو نمیبینید که بسیار هزینه داره و این شرکت مجبوره با این قیمت بفروشه

    • بنده خدا

      ایناچاه نفت دارن نه ما جهان سومی های بدبخت

    • بدون نام

      ممنون عالی بود سوالی بود که چند وقتی برام پیش اومده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج