۶۰۰۸۳۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انتقاد میشل عون از آمریکا پیش از سفر به نیویورک

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان روز یکشنبه پیش از عزیمت به نیویورک از اقدام اخیر سفارت آمریکا و چند کشور غربی دیگر در بیروت درباره هشدار نسبت به اقدامات تروریستی در لبنان انتقاد کرد.

خبرگزاری ایرنا: «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان روز یکشنبه پیش از عزیمت به نیویورک از اقدام اخیر سفارت آمریکا و چند کشور غربی دیگر در بیروت درباره هشدار نسبت به اقدامات تروریستی در لبنان انتقاد کرد.

برخی سفارتخانه های خارجی در لبنان همچون آمریکا، فرانسه و کانادا در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه هایی به اتباع خود در لبنان نسبت به حضور در برخی اماکن از بیم عملیات تروریستی هشدار دادند.

رئیس جمهوری لبنان امروز (یکشنبه) در حالی در صدر هیات عالیرتبه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد که ساعاتی پیش از آن با صدور بیانیه ای، بدون اینکه نامی از آن کشورها ببرد از اقدام آنها انتقاد کرد و آن را «شایعات» خواند که هدفشان «انحراف نگاه ها از دستاوردهای محقق شده در جنگ علیه تروریسم» است.

میشل عون در این بیانیه که خطاب به مردم این کشور است، گفت: در برهه اخیر شایعاتی مطرح شده که هدفش از بین بردن اعتماد شهروندان نسبت به نهادهای حکومتی است.

عون از «تردیدافکنی نسبت به ثبات پول ملی»، «ایراد اتهام فساد نسب به ارکان دولت»، «حمله به ارتش» و «ایجاد فضای نگرانی و رعب از طریق طرح احتمال عملیات تروریستی» نمونه ای از شایعه سازی های اخیر دانست که آخرین مورد آن اشاره تلویحی به اقدام سفارتخانه های غربی در بیروت دارد.

میشل عون از لبنانی ها خواستار «دقت، هوشیاری و توجه نکردن به شایعات و تکرار آنها» شد و گفت: همه اینها برنامه ریزی شده است و برای انحراف نگاه ها از دستاوردهای نظامی اخیر در مسیر دولت سازی است.

پیش از این نیز وزارت خارجه لبنان از بیانیه های اخیر سفارتخانه های چندکشور غربی از جمله آمریکا و فرانسه در بیروت درباره هشدار به اتباعشان درباره وقوع عملیات تروریستی انتقاد کرد و آن را موجب ایجاد ترس دانست.

وزارت خارجه لبنان ضمن اشاره به تلاش نهادهای امنیتی برای جلوگیری از اقدامات تروریستی تاکید کرد که باید چنین بیانیه هایی با هماهنگی با وزارت خارجه و دستگاه های امنیتی این کشور صادر شود.

رئیس جمهوری لبنان قرار است پنجشنبه آینده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج