۶۰۰۹۳۰
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

طرح ممنوعیت تردد اتوبوس‌ اردوها در ساعات خاص

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در اصلاح شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی، چند نظر مطرح است و یک نظر این است که تردد اتوبوس‌های دانش‌آموزی بین ساعت ۲۴ تا ۴ صبح ممنوع شود.

خبرگزاری فارس: مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اخبار از اصلاح آیین‌نامه اردوی دانش‌آموزی، اظهار داشت: این آیین‌نامه چند نوبت بررسی شده است و آخرین بار در چند ماه گذشته بازنگری صورت گرفت اما تغییرات تصویب نشده بود.

وی افزود: بعد از حادثه تلخ سرنگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی، این آیین‌نامه بازهم بازنگری شد و این بار نسبت به نسخه قبل، حدود ۳۰ درصد تکمیل‌تر شده است.

فیض ادامه داد: پیش از این شیوه‌نامه توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می‌شد اما اکنون وزیر، ۲ گزینه جدید را برای ابلاغ مطرح کرده است؛ یکی اینکه آیین‌نامه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود و دیگر اینکه در کمیسیون ایمنی راه‌ها تصویب شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ممکن است بخشی از آیین‌نامه که مربوط به ایمنی راه‌هاست در کمیسیون ایمنی راه‌ها تصویب شود، گفت: در این صورت بعد از تصویب آن کمیسیون، باقی موارد شیوه‌نامه را آموزش و پرورش تصویب کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این شیوه‌نامه تکالیفی برای دیگر دستگاه‌ها تعیین شده است و آموزش و پرورش نمی‌تواند برای دستگاه‌های دیگر تکلیف معین کند، خود آنها هم باید در تصویب نقش داشته باشند.

به گزارش فارس، فیض در خصوص ادامه تردد در شب در اردوهای دانش‌آموزی بیان داشت: چند بار در شیوه‌نامه‌های گذشته این مسئله مطرح شده است و اکنون در بازنگری مجدد هم چند نظر مطرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: یک نظر ممنوعیت تردد در محدوده بین ساعت ۲۴ (۱۲ شب) تا ۴ صبح است و دیگر اینکه تمهیداتی برای تردد در شب ایجاد شود مثلاً برای تردد در شب، کارت ایمنی فوق‌العاده صادر شود و وسیله نقلیه با ماشین پلیس اسکورت شود و یا از ۳ راننده و کمک راننده در اتوبوس استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت تداوم اردوهای دانش‌آموزی به دلیل نقش تربیتی آنها، گفت: اگر اردوها در شب مطلقاً ممنوع شود، مدت زمان اردو طولانی می‌شود و افزایش مدت زمان اردو، تعداد افراد شرکت‌کننده را کاهش می‌دهد و نهایتاً تعداد اردوها به دلیل افزایش هزینه کاهش می‌یابد؛ در حالی که استفاده حداکثری از ظرفیت اردوها در کنار تأمین ایمنی آنها، برای آموزش و پرورش بسیار مهم است.

فیض خاطر نشان کرد: بنابر ابلاغ وزیر آموزش و پرورش فعلاً تردد در شب ممنوع است و اردوها در روز برقرار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه کسی رو که اردو ها رو باب کرد به اجبار مدارس از بجه اهمون پول میگیرن و اردوی راهیان نور میبرن همین هزینه رو آ.پ میتونه از طریق ویدئو پرژکتور برای بچه ها کل صحنه هایی که میبرن اونجا نشون بده و یک کارشناس از دفاع مقدس باشه که صحنه ها رو توضیح بده خیلی خوبه یک هفته بچه ها از مدرسه تعطیل بشن که میبرن اردو

    • بدون نام

      کسانی پول مامریت بگیرن و این اتفاقات بیفته اگه یکبار بااین کشته ها دختر وزیر باشه یا ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج