۶۰۲۲۷۵
۵۰۶۳
۵۰۶۳
پ

مناء؛ شهر چادری

مناء یک شهر کوچک در دره‌ای در استان مکه در ۸ کیلومتری شرق شهر مقدس مکه است. در داخل این دره ۲۰ کیلومتر مربعی، تا چشم کار می‌کند چادر‌ها هر فضای بازی را ردیف به ردیف و مرتب پوشش می‌دهند.

برترین ها: مناء یک شهر کوچک در دره‌ای در استان مکه در ۸ کیلومتری شرق شهر مقدس مکه است. در داخل این دره ۲۰ کیلومتر مربعی، تا چشم کار می‌کند چادر‌ها هر فضای بازی را ردیف به ردیف و مرتب پوشش می‌دهند. حجاج پنج شب را در این چادر‌ها می‌گذرانند و در بقیه سال تقریبا خالی است. بیش از صد هزار چادر با تهویه مطبوع در مناء وجود دارد که اقامتگاه موقتی برای حدود ۳ میلیون زائر فراهم می‌کنند.

چادر‌ها هشت متر در هشت متر هستند و از فایبرگلس و تفلون پوشیده شده اند تا در برابر آتش مقاوم باشند. در اصل زائران چادرهای خود را می‌آوردند که در دشت‌های مسطح منا برپا می‌کردند. پس از پایان حج، چادر‌ها برچیده شده و همه چیز بسته بندی و کنار گذاشته می‌شد. سپس در دهه ۱۹۹۰، دولت عربستان چادرهای پنبه‌ای دائمی برپا کرد که زائران مجبور نباشند وسایل کمپینگ با خود حمل کنند. اما پس از یک آتش سوزی عظیم که در این شهر چادری روی داد و حدود ۳۵۰ زائر را کشت، چادرهای ضدآتش کنونی ساخته شد. چادر‌ها به کمپ‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، هریک دیوار خارجی خود را دارد و با معابری به کمپ‌های دیگر متصل می‌شود. هر کمپ مجهز به یک آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی است. در سال های اخیر، شهر تغییرات زیادی کرده و دولت میلیارد‌ها ریال روی پروژه‌های زیربنایی سرمایه گذاری کرده است.
مناء؛ شهر چادری
مناء؛ شهر چادری
مناء؛ شهر چادری
مناء؛ شهر چادری
مناء؛ شهر چادری
مناء؛ شهر چادری
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج