۶۰۳۱۷۱
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

سه قربانی و یک متهم؛ معمای استقلال

سناریو یکی است. با شروع و پایان یکسان. بدون ذره‌ای تفاوت. مربیان استقلال با پرچم بالا می‌آیند و با سری پایین در یک کنفرانس مطبوعاتی خداحافظی می‌کنند و می‌روند.

وبسایت نود: سناریو یکی است. با شروع و پایان یکسان. بدون ذره‌ای تفاوت. مربیان استقلال با پرچم بالا می‌آیند و با سری پایین در یک کنفرانس مطبوعاتی خداحافظی می‌کنند و می‌روند. شباهت‌ها فقط در داستان نیست. متن ها هم شبیه هم است. آنقدر شبیه که هر جمله ای که می‌شنوی می‌گویی آن را قبلا شنید‌ه‌ای. به مربی قبلی می‌رسی و مربی قبلی.

آنجایی که منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی گفت من تنها ترین سرمربی استقلال بودم، همان‌جایی بود که این جرقه زده شد که این جمله تکراری است. آن را قبلا شنیده‌ایم. عقب‌تر که بروی در جست و جوی آن جمله به دو سال پیش می‌رسی. یکی از همین کنفرانس‌مطبوعاتی‌ها. برخلاف داستان‌های مشابه، بازیگرها متفاوتند. این بار پرویز مظلومی پشت میکروفن نشسته است. این جمله از زبان او گفته می‌شود: «من تنهاترین سرمربی استقلال بودم.» قلعه‌نویی هم همچین جمله‌‌ای دارد. شاید کمی متفاوت‌تر. آنجا که در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در استقلال خیلی زجر کشیدم.»

این جملات با همین کلمات به پایان نمی‌رسد. ادامه دارد. از دلایل این تنهایی و زجرها بارها گفته شده. با اتفاقات و تعریف‌های متفاوت اما باز هم یک شباهت. همه از یک نفر گفتند. هر بار با یک اسمی. قلعه‌نویی از باند مخوف گفت. مظلومی از آن‌هایی گفت که در شب دربی به منزل فرهاد مجیدی رفتند تا او را سرمربی کنند. منصوریان شاید واضح‌تر از همه گفت. آنجا که از بازیکنی گفت که قداست مربی‌گری را زیرسوال برده است.

نام آن بازیکن مشخص است. حتی نیازی به مخفف ندارد. مسئله‌ای که هیچکس توضیح نداده این است که نقش‌شان چیست؟ مشکلی که در تیم ایجاد می‌کنند چیست؟ داستان جدایی مربیان استقلال هر بار شبیه یک فیلم تراژدی است، اما تا زمانی که کسی نمی‌گوید آن‌ها چه کسانی هستند، نقششان در تیم چیست، چه کار می‌کنند و چرا مورد اتهام قرار می‌گیرند این داستان بیشتر شبیه یک معمای حل نشده است. معمایی که قربانی می‌گیرد اما حل نمی‌شود. کسی هم نمی‌داند چرا. کاش یکی از این مربیان به جای داستان‌های سوزناک خداحافظی یک‌بار برای همیشه بدون استفاده از افعال مجهول و گوشه و کنایه این داستان را تعریف کند و برود. تا این معما، یک بار برای همیشه حل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamed

      با اینکه واسه تیم زحمت کشیدی وروزای خوبی واسه ما ساختی. ولی آقای رحمتی خدا ازت نگذره

    • افسوس

      رحمتی حیا کن استقلالو رها کن

    • نگار

      معما رحمتی از استقلال بره تمام مشکلات حل میشه

    • شایان

      معلومه کسی نیست جز مهدی رحمتی واقعا تیمو نابود کرد بابا شیر مادرت حالا ک منصوریانو با این همه محبوبیت ترکنوندی فرستادیش رفت خودتم برو...میشه به تو چی گفت؟؟تو چه موجودی هستی

    • 666666

      ((مرد))میخاد که جرات و عرضه حرف زدن با مدرکو داشته باشه که مرد نبودن و نیستن و نمیشن

    • بدون نام

      همه این اتفاقات زیر سر مهدی رحمتیه.بابا بندازید بیرون این پیرمرد رو .آقا بسه برو دیگه شرت رو کم کن

    • بدون نام

      هر مربی بهونش رحمتیه....در صورتی که بیسوادی خودشون تو مربی گری رو توجیح میکنند

    • بدون نام

      رحمتی تنها کسی است که برا استقلال زحمت کشیده ولی عمرا اگه محبوب بشه. ....چون خیلی دو رو هست. ...بزرگی به فوتبال نیست به شان و منزلته که این آقا نداره. ...واقعاً حسینی نشون داد به لحاظ فوتبالی هم بهتر از رحمتی هست. ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج