۶۰۴۱۳۸
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

اتهام زنی عادل الجبیر علیه ایران در سازمان ملل

وزیر خارجه عربستان سعودی با اعلام اینکه ریاض از عملیات سیاسی در یمن حمایت می‏‌کند، مدعی شد که ایران با حمایت از حوثی‎ها موجب بی‎ثباتی در منطقه می‏‌شود.

خبرگزاری فارس: «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان شامگاه شنبه طی سخانی در مجمع عمومی سازمان ملل درگیری بین فلسطینیان و اعراب و اسرائیلی‎ها را یکی از طولانی‎‏ترین درگیری‎ها در طول تاریخ برشمرد و گفت: برای پایان این درگیری باید به دولت مستقل فلسطین پایبند بود.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: حمایت ایران از «حوثی»‎های یمن باعث ایجاد ناامنی در منطقه می‏‌شود.

الجبیر بدون اشاره به سه حملات متجاوزانه عربستان و ائتلاف آن به یمن اعلام کرد که ریاض از عملیات سیاسی در یمن حمایت می‏‌کند.

وی درباره کشتار مردم روهینگیا گفته که از دولت میانمار می‎خواهیم که حمله به اقلیت مسلمان روهینگیا را متوقف کند.

وزیر خارجه سعودی ایران را حامی تروریسم خواند و اعلام کرد که این کشور امنیت منطقه را تهدید می‎کند.

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که تنها راه برای پایان دادن به بحران سوریه، راه حل سیاسی مبتنی بر توافقنامه ژنو ۱ و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است.

الجبیر همچنین دوحه را حامی تروریسم خواند و اعلام کرد که قطر در ناامنی منطقه نقش دارد، لذا از این کشور می‌‏خواهیم که به تعهدات خود در چارچوب توافقات ریاض باقی بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها حرفهای اربابشان را تکرار میکنند .
      واقعا سیاسیون ما باور ندارند اینها نوکر حلقه بگوش امریکا هستند پس چرا کمی از اینهمه نرمش را خرج ارباب اینها نمیکنید یا اینکه اینهارو در دشمنی قبل از امریکا حتی اسراییل قرار بدهید

    • بدون نام

      اقایان . خانمها

    • علوی

      مسئولین ما وقتی در باره عربستان انتقاد می کنند، با اشاره و استعاره و حرفهای ضمنی می زنند، مثلا در سازمان ملل کسی صراحتا نگفت که عربستان در بیش از دو سال تجاوز به یمن چقدر انسان را به قتل رسانده و زیر ساختها را تخریب کرده است، ولی عربستان به راحتی اسم کشورمان را می برد و اتهام نیز می کند و حرفهایش در کل چهان پخش می شود. آخر بهتر از سازمان ملل جایی برای این حرفها است؟ در مراسم حج می گوییم اجتماع مسلمین بهترین جای برگزاری مراسم برائت از مشرکین است، ولی امروزه باید گفت نشست سالانه کشورهای جهانی در سازمان ملل برای این امر شاید خیلی مناسب باشد. مسئولین کشور ما نباید خیلی تشریفاتی حرف بزنند، بلکه باید از هر ظالمی بطور واضح برائت جویند و اعمال غیر انسانی را تنقید کنند، فقط با این روش می توان مردم جهان را مطلع ساخت و بر علیه مستکبران اقدام موثر انجام داد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج