۶۰۴۸۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آقای آسیا در حسرت امکانات رقبا

با شناخته‌شدن تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی ٢٠١٨ در قاره آسیا، تیم‌های قاره کهن برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور پرقدرت در روسیه تا حدودی تعیین کرده‌اند.

شهروند: با شناخته‌شدن تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی ٢٠١٨ در قاره آسیا، تیم‌های قاره کهن برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور پرقدرت در روسیه تا حدودی تعیین کرده‌اند. با این حال برنامه‌های تیم‌ملی ایران با وجود تأکید کارلوس کی‌روش هنوز نهایی نشده و دیروز هم خبری مبنی بر لغو دیدار تدارکاتی ایران با توگو منتشر شد. به نظر می‌رسد ایران برای آماده‌سازی مناسب قبل از جام‌جهانی ٢٠١٨ باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد، وگرنه خیلی زود از سایر تیم‌ها عقب می‌افتد.

کره‌جنوبی؛ از اسپانیا تا روسیه

تیم‌ملی فوتبال کره‌جنوبی برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور در جام‌جهانی از مدت‌ها قبل و حتی پیش از قطعی‌شدن صعودش اجرایی کرده است. چشم‌بادامی‌ها که اصلی‌ترین رقیب ایران در راه رسیدن به جام‌جهانی بودند و صعودشان هم ٣ماه بعد از شاگردان کی‌روش قطعی شد،‌ سال گذشته با تیم‌هایی چون تایلند، اسپانیا، جمهوری چک و کانادا بازی تدارکاتی برگزار کردند. آنها با همکاری دیگر تیم‌های شرق آسیایی برای آذرماه نیز ٣بازی تدارکاتی باچین، کره‌شمالی و ژاپن هماهنگ کرده‌اند. ضمن این‌که کره‌جنوبی قرار است در روزهای آینده با روسیه و تونس دیدار تدارکاتی برگزار کند. در برنامه گسترده کره‌ای‌ها برای حضور پرقدرت در جام جهانی، بازی با کاستاریکا و اروگوئه نیز قرار گرفته که البته هنوز نهایی نشده است.

عربستان؛ برنامه ویژه اردویی

سعودی‌ها که بعد از ٢ دوره غیبت به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه رسیده‌اند، با تغییر در کادرفنی خود به دنبال برنامه‌های تدارکاتی گسترده هستند. عربستان که پیش از این در‌ سال ٢٠١٧ با اسلوونی یک بازی تدارکاتی برگزار کرده، هنوز بازی تدارکاتی رسمی برای روزهای آینده اعلام نکرده است. با این حال ادگاردو بائوسا، سرمربی سابق تیم‌ملی آرژانتین که قول حضور در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی را به سران فدراسیون عربستان داده، از باشگاه‌های این کشور درخواست همکاری کرده تا ٣روز در هفته ملی‌پوشان را در اختیار داشته باشد. این اتفاق شاید براساس عرف بین‌المللی درست نباشد اما عربستانی‌ها برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی یک‌سال از لیگ خود را فدای این رویداد بزرگ خواهند کرد.

ژاپن؛ مثل همیشه با برنامه

سامورایی‌ها که بعد از ایران دومین تیم صعود‌کننده به جام‌جهانی در قاره آسیا بودند، برنامه‌های زیادی را تا پایان‌ سال ٢٠١٧ قطعی کرده‌اند. ژاپن در مهرماه با نیوزلند و ‌هاییتی روبه‌رو خواهد شد. آنها در آذرماه بازی با ٣ تیم از شرق آسیا یعنی کره‌شمالی، چین و کره‌جنوبی را در برنامه دارند. همچنین این تیم که هدایت آن برعهده خلیلودزیچ است، ‌سال گذشته با تیم‌هایی چون بلغارستان، بوسنی و عمان بازی تدارکاتی برگزار کرد. مشخص است که سامورایی‌ها مثل همیشه با برنامه هستند و اهداف بزرگی را در روسیه دنبال می‌کنند.

استرالیا و سوریه؛ با برنامه قبل از صعود

٢ تیم استرالیا و سوریه با قرارگرفتن در رده سوم ٢ گروه مقدماتی آسیا به پلی‌آف راه یافتند. آنها که باید در مهرماه برای صعود از این مرحله و رفتن به مرحله بعدی پلی‌آف تلاش کنند، از قبل تلاش خود را برای حضور پرقدرت در مرحله مقدماتی آغاز کرده بودند. حتی استرالیایی‌ها که احتمال می‌رفت یکی از تیم‌های صعود‌کننده باشند، برنامه‌های تدارکاتی ویژه‌ای برای حضور در جام‌جهانی داشتند که همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. کانگوروها در ‌سال ٢٠١٦ با تیم‌های مطرح اروپایی مثل انگلیس و یونان روبه‌رو شدند. همچنین استرالیا در‌ سال‌جاری میلادی با برزیل بازی دوستانه برگزار کرده است. از سوی دیگر، سوری‌ها هم بیکار نبودند؛ آنها با عمان، ژاپن، مالزی و عراق بازی تدارکاتی انجام دادند.

ایران- توگو، در‌هاله‌ای از ابهام

در شرایطی که چند هفته قبل مهدی تاج از قطعی‌بودن دیدار تدارکاتی ایران و توگو قبل از برگزاری مسابقه با روسیه خبر داده بود، دیروز منابع روسی از لغو این مسابقه در شهر کازان خبر دادند. طبق اعلام روس‌ها، صادرنشدن روادید ملی‌پوشان توگو دلیل این اتفاق بوده است. با این حال رئیس فدراسیون فوتبال با رد خبر لغو این مسابقه می‌گوید: «اگر من رئیس فدراسیون هستم، می‌گویم بازی با توگو لغو نشده و فقط جای آن تغییر کرده است. هنوز مکان این بازی را نمی‌دانم و مشخص نیست.» باید دید در شرایطی که لیگ برتر از چند روز دیگر به ‌خاطر برگزاری این بازی تدارکاتی تیم‌ملی تعطیل خواهد شد، مسئولان فدراسیون چه تدبیری برای لغونشدن این مسابقه و خالی‌نشدن برنامه‌های تیم‌ملی به خرج می‌دهند.

از آسیا هم عقب افتادیم

صعود زودهنگام تیم‌ملی ایران به جام‌جهانی ٢٠١٨ امتیاز بزرگی برای شاگردان کی‌روش محسوب می‌شد. این اتفاق که ٣ماه قبل از سایر تیم‌های آسیایی برای ایران رخ داد، می‌توانست باعث شود مسئولان فدراسیون در کمال آرامش برنامه‌های تدارکاتی تیم‌ملی را تا شروع مسابقات جام‌جهانی قطعی کنند. تنها خبر امیدوارکننده‌ای که بعد از صعود به جام‌جهانی به ‌گوش رسید، از زبان کارلوس کی‌روش بود که خبر از قطعی‌شدن بازی تدارکاتی با روسیه می‌داد. در این مدت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بارها به حمایت همه‌جانبه از تیم‌ملی و کی‌روش برای فراهم‌کردن بازی‌های تدارکاتی مناسب تأکید کردند اما نگاهی به برنامه‌های تیم‌ملی نشان می‌دهد ایران از دیگر تیم‌های آسیایی هم عقب افتاده است.‌ سال گذشته بازی‌های تدارکاتی تیم‌ملی چنگی به دل نمی‌زد و شاگردان کی‌روش با مقدونیه،‌ قرقیزستان و گینه‌نو روبه‌رو شدند. امسال هم تنها بازی‌های برگزارشده، مقابل عراق و مونته نگرو بوده است. حالا که خبر لغو بازی با توگو هم به گوش می‌رسد و باید امیدوار بود که حداقل بازی با میزبان جام‌جهانی در روزهای آینده لغو نشود. به ‌هرحال در فاصله ٩ماه مانده تا جام‌جهانی، هنوز پالس مثبتی از برنامه‌های تدارکاتی تیم‌ملی دریافت نمی‌شود و با مقایسه‌ای بین بازی‌های تدارکاتی ایران با ژاپن، کره و استرالیا درمی‌یابیم که مدیریت ضعیف باعث شده تیم اول آسیا از رویارویی با تیم‌های بزرگ جهان مثل اسپانیا ، برزیل و انگلیس بازبماند. دقیقا همین قدرت‌های برتر جهان با دیگر تیم‌های آسیایی که رنکینگ پایین‌تری هم نسبت به ایران در رده‌بندی فیفا دارند، حاضر به بازی شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج