۶۰۵۱۵۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

گفت و گو با جیمز کامرون

نمایش سه بعدی فیلم «ترمیناتور۲: روز قضاوت»

فیلم علمی_تخیلی کلاسیک جیمز کامرون در سال ۱۹۹۱ «ترمیناتور (نابودگر)۲: روز قضاوت» -که شاید باید آن را بهترین «ترمیناتور» به حساب آورد- به طریقه ۳ بعدی مجدداً به اکران در می آید.

بانی فیلم: فیلم علمی_تخیلی کلاسیک جیمز کامرون در سال ۱۹۹۱ «ترمیناتور (نابودگر)۲: روز قضاوت» -که شاید باید آن را بهترین «ترمیناتور» به حساب آورد- به طریقه ۳ بعدی مجدداً به اکران در می آید.
نمایش سه بعدی فیلم «ترمیناتور۲: روز قضاوت»

اولین «ترمیناتور» (Terminator) در سال ۱۹۸۴ به نمایش در آمد و فیلم توفیق فراوانی یافت و بازیگرش آرنولد شوارزنگر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد.

جیمز کامرون در حال حاضر به ساخت «اواتار۲» مشغول است. آخرین حرف هایش را بشنویم:


چه طور شد خواستید که «ترمیناتور۲» ۳ بعدی شود؟

ما موفقیت فوق العاده خوبی با ۳ بعدی کردن فیلم «تایتانیک» در سال ۲۰۱۲ داشتیم، و به خودم گفتم چه طور است که همین کار را با «ترمیناتور۲» هم بکنیم. فیلم به گونه ای از آن نوع اکشن های کلاسیک بود و تصور می کنم بسیاری از نسل جوان کنونی آن را در سالن سینما ندیده اند.
حالا ۳ بعدی به کنار، آیا در آن تغییری هم داده اید؟

صحنه های جدیدی افزوده نشده و چیزی هم البته کم نشده است. فقط صحنه ای در فیلم بود که همیشه اذیتم می کرد. جایی که ماشین حمل بار به درون کانال فاضلاب می افتد و شیشه جلویش می شکند و در صحنه بعدی شیشه جلو درست است و نشکسته. حالا در فیلم ۳ بعدی به طریق دیجیتال شیشه را شکسته ایم. تنها تغییر همین است. باید بگویم اگر تکنولوژی در آن زمان همین قدر پیشرفت کرده بود همان موقع صحنه را درست می کردم.

آیا صحنه ای در فیلم هست که در ۳ بعدی تماشاگر را تکان دهد؟

نه واقعاً. تصور می کنم خود ۳ بعدی بسیار موثر است، خصوصاً در صحنه های دراماتیک و همین طور اکشن ها. وقتی این همه صحنه های پُر تنش در فیلم وجود دارد و خود به خود مخاطب را درگیر می سازد و البته ۳ بعدی هم از لحاظ تأثیر فیزیکی می تواند احساس بیش تری ایجاد کند مثلاً صحنه هایی که با هلیکوپتر گرفته شده، به شدت مؤثر نشان داده می شود. اما برای من بزرگ ترین هیجان این بود که این فیلم لعنتی در همین زمان در سینماها به نمایش در آید.

آیا هیچ خاطره ای از ساخت آن به یاد دارید؟

خاطره ای که همیشه در ذهنم هست مربوط به فیلمبرداری صحنه «تعقیب» است. تصمیم گرفتم خودم صحنه را با موتورسیکلت و در کنار ماشین فیلمبرداری کنم. بنابراین دوربین را چند متر بالاتر از زمین نگه داشته بودم و فقط دو- سه متر با لاستیک ماشین فاصله داشتم و به عقب نگاه می کردم. بعد به بالا نگاه کردم و ناگهان ماشین حمل بار مقابلم ظاهر گشت. فهمیدم «اگر الان سرعتم را کم نکنم از روی زمین محو خواهم شد».

آیا خیال دارید که «ترمیناتورها» را یکجا و در یک بسته بندی ارایه دهید؟

دوست دارم ولی هنوز زیاد در موردش جدی فکر نکرده ام.

فیلم دیگری هست که بخواهید به صورت ۳ بعدی در آورید؟

حدس می زنم می تواند فیلم «بیگانه ها» (Aliens) باشد، چون تصور می کنم قابلیت آن را دارد. اگر از لحاظ فروش و موفقیت «ترمیناتور۲» جواب قانعی بدهد قاعدتاً فیلم بعدی «بیگانه ها» خواهد بود. در طول زمان ساخت چهار «اواتار» فرصت آن وجود دارد.

حالا که صحبت از «اواتار» شد، در چه مرحله ای اند؟

تمام و کمال در حال ساخت هستیم. لوکیشن و محل های ثابتی نیست و من خودم دارم لوکیشن ها را می سازم. در این کار بازیگران هم کمک من هستند. بعد هم مدام تمرین داریم و فکر می کنم در آخر سپتامبر شروع کنم.

لیست فیلم های پُر فروش جیمز کامرون

۱- «اواتار» (۲۰۰۹): ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون،۲- «تایتانیک» (۱۹۹۷): ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون، ۳- «ترمیناتور۲: روز قضاوت» (۱۹۹۱): ۵۲۰ میلیون، ۴- «دروغ های واقعی» (۱۹۹۴): ۳۷۹ میلیون، ۵- «بیگانه ها» (۱۹۸۶): ۱۳۱ میلیون، ۶- «ژرفنا» (۱۹۸۹): ۹۰ میلیون،۷- «ترمیناتور» (۱۹۸۴): ۷۸ میلیون.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج