۶۰۵۸۹۸
۴ نظر
۹۱۶۲
۴ نظر
۹۱۶۲
پ

۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی

فرانسه این شانس را داشته است که تعداد زیادی از شگفت انگیز ترین بازیگران را دارا بوده است، به طوری که برخی از آنها در خیل اسطوره های سینمای جهان قرار گرفته اند.

برترین ها: بهترین، زیبا ترین و مشهور ترین بازیگران زن فرانسوی چه کسانی بوده اند؟
فرانسه این شانس را داشته است که تعداد زیادی از شگفت انگیز ترین بازیگران را دارا بوده است، به طوری که برخی از آنها در خیل اسطوره های سینمای جهان قرار گرفته اند. روشن است که این بازیگران، تنها به واسطۀ زیبایی شان به این جایگاه نرسیده اند، بلکه هنر بازیگری تحسین برانگیزشان نیز در این امر سهیم بوده است.
وقتی صحبت از سینما در میان باشد، فرانسه را می توان کالیفرنیای اروپا و کن را هالیوود کوچکی دانست که مکان برگزاری یکی از مهم ترین و معتبر ترین جشنواره های سینمایی است.
جشنوارۀ کن بسیاری از ستاره های معروف سینما را روی فرش قرمز خود دیده است که در میان آنها، بسیاری از آنها، بازیگران زن فرانسوی هستند. حالا بینیم این بازیگران برتر چه کسانی هستند.
۱. ماریون کوتیار (Marion Cotillard)، ۴۱ ساله، یکی از بهترین بازیگران زن اهل پاریس است که برای بازی در سه گانۀ "راننده تاکسی" در ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳، به کارگردانی ژرار پیرس و دریافت اسکار بهترین بازیگر زن در فیلم "زندگی گلگون" ساختۀ الیویه داهان، اولین اسکار یک فیلم فرانسوی زبان، شناخته می شود. از آخرین فیلم های او می توان به "مکبث" (۲۰۱۶)، "متفقین" (۲۰۱۶) و "ارواح اسماعیل" (۲۰۱۷) اشاره کرد.
۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
2. ژولیت بینوش (Juliette Binoche)، در 1964 در پاریس زاده شده و بهترین بازیگر زن فرانسوی به شمار می رود. او در فیلم های معروف زیادی بازی کرده است، از جمله "شکلات" (2002) به کارگردانی لاسه هالستروم و "بیمار انگلیسی" ساختۀ آنتونی مینگلا که اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برای او به همراه داشت."شبح درون پوسته" (2017) و "بگذار آفتاب به درون بتابد" (2017) آخرین فیلم های به نمایش در آمده از بینوش می باشند.
۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
۳. کاترین دنوو (Catherine Deneuve)، در سال ۱۹۴۳ در پاریس به دنیا آمد. وی در حرفۀ بازیگری ۶۰ سال سابقه دارد، چرا که بازی در کمدی را از ۱۳ سالگی شروع کرده است.او در سال های ۱۹۶۰، با بازی در فیلم "انزجار" (۱۹۶۵) به کارگردانی رومن پولانسکی و دو سال بعد از آن فیلم "زیبای روز" ساختۀ لوئیس بونیوئل، به اوج موفقیت رسید. از آخرین فیلم های دنوو می توان به "سربلند" (۲۰۱۵) اشاره کرد که برای بازی در آن نامزد دریافت جایزۀ سزار بهترن بازیگر زن شد.
۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
4. سوفی مارسو (Sophie Marceau)، یا سوفی دنیل سیلوی موپو، زادۀ 1966 در پاریس، با ایفای نقش اصلی فیلم "مهمانی" (1980) به شهرت رسید؛ "مهمانی" ساختۀ کلود پینوتو در دو قسمت، به فیلمی رویایی برای نوجوان های دهۀ هشتاد تبدیل شد. وی در فیلم "شجاع دل" (1995) مل گیبسون نیز بازی کرده است.وی بعد از "محکوم" (2015) فیلم دیگری بازی نکرده است.
۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
۵. لتیسیا کاستا (Laetitia Casta)، مشهورترین بازیگر زن فرانسوی است که مدل مطرح و شناخته شده ای نیز هست. او که در سال ۱۹۷۸ در نورماندی به دنیا آمده است، با اولین فیلم خود، "استریکس و اُبلیکس در برابر سزار" در سال ۱۹۹۹ به کارگردانی کلود زیدی، به شهرت رسید. در همان سال، با اجرای جشنوارۀ سان رمو در ایتالیا به همراه فابیو فازیو، به سرعت طرفداران بسیاری در این کشور به دست آورد. وی در سال ۲۰۱۲، در اولین فیلم آمریکایی خود، با نام "داوری" در کنار بازیگران بزرگی چون ریچارد گییِر و سوزان ساراندون نقش افرینی کرد.
۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
6. بریژیت باردو (Brigitte Bardot)، زادۀ سال 1943 در پاریس، در کنار مریلین مونرو، نماد زیبایی و زنانگی در سال های 1950 و 60 است. او به لطف بازی در فیلم "و خداوند زن را آفرید" ساختۀ روژه وادیم به شهرت رسید و از آن پس حرفۀ بازیگری و فعالیت های اجتماعی او افزایش یافت. ویآخرین فیلم های خود را در سال 1973 بازی کرد و بعد از آن از بازیگری کناره گرفت.
۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
۷. ژان مورو (Jeanne Moreau)، بازیگر، کارگردان و خوانندۀ فرانسوی، زادۀ سال ۱۹۲۸ در پاریس، در سال های ۱۹۵ به شهرت رسید و تا همین اواخر نیز ادامه داشت. بازی او در فیلم "محاکمه" (۱۹۶۲) به کارگردانی اورسن ولز، که دوست نزدیک و هم بازی او در بسیاری از فیلم ها بود، به یاد ماندنی است.
۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
8. اُدره تُتو (Audrey Tautou)، زادۀ 1976، یکی از جذاب ترین بازیگران زن فرانسوی است؛ وی به ویژه برای بازی در نقش اصلی دو فیلم بسیار موفق "سرنوشت شگفت انگیز املی پولن" (2001)، ساختل ژان پییر ژنه و فیلم پرفروش "رمز داوینچی" (2006) به کارگردانی ران هاوارد و در کنار تام هنکس، مشهور است.از دیگر فیلم های موفق او می توان "یکشنبۀ طولانی نامزدی" (2004) و "کوکو قبل از شَنل" (2009) و "ادیسه" (2016) را نام برد که برای بازی در این فیلم ها نامزد دریافت جوایز مختلف شده است.
۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
۹. کارول بوکه (Carole Bouquet)، یکی دیگر از بازیگران بین المللی فرانسه، زادۀ ۱۹۵۷، بازیگری را از سن ۲۰ سالگی شروع کرد. از سال ۱۹۷۷ تا کنون، حدود چهل فیلم بازی کرده که بسیاری از آنها با کارگردان های ایتالیایی، از جمله کارلو وانزینا و دینو ریزی، بوده است. از فیلم های معروف وی می توان به "فقط به خاطر چشمان تو"(۱۹۸۱) از سری فیلم های جیمز باند اشاره کرد.
۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
10. امانوئل بئار (Emmanuelle Béart)، که در سال 1963 در پرووانس به دنیا آمد، از 10 سالگی شروع به بازی کرد و در سال 1987، برای بازی در "مانون از چشمه ها" ساختۀ کلود بِریبرندۀ جایزۀ سزار شد.اما شهرت بین المللی او در سال 1996، با بازی در فیلم برایان دی پالما، "مأموریت غیر ممکن" آغاز شد. از دیگر فیلم های مهم او می توان "قلبی در زمستان" (1993)، "یک زن فرانسوی" (1995) و "8 زن" (2002) را نام برد.

۱۰ بازیگر زن برتر فرانسوی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      اون عکس پیرزن چیه گذاشتید کنار بریژیت باردو؟! این بنده خدا وقتی سی و شش سالش بود و حامله هم بود به قتل رسید اون عکس پیریش نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونی که شما مد نظرتونه شارون تیت زن رومن پولانسکی هستش

      • بدون نام

        با زن اون کارگردانه اشتباه گرفتیش این هشتاد سالکی فوت کرد یه عالمه هم شوهر کرد/:

    • بدون نام

      فاطمه عزیزبریژیت باردوزنده نندودرحال حاضرعضوانجمن دفاع ازحقوق حیواناتن.احتمالاباکس دیگه ای اشتباه گرفتین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج