۶۱۱۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

تهران تا اصفهان؛ ۹۰ دقیقه‌!

در صورت ابلاغ رییس جمهوری، عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران طی هفته جاری آغاز می‌شود.

در صورت ابلاغ رییس جمهوری، عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران طی هفته جاری آغاز می‌شود.

یک کنسرسیوم بخش خصوصی متشکل از شرکت‌های داخلی و خارجی برای انجام عملیات روسازی مسیر قطار سریع‌السیر اصفهان، قم، تهران اعلام آمادگی کرده است.

در این راستا، این شرکت تابستان سال گذشته اولین درخواست ورود قطارهای سریع‌السیر را اعلام کرده و در اوایل سال جاری تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل کشور، تهیه شده است.

دکتر محمدعلی بابرشمس - نماینده این کنسرسیوم بخش خصوصی - به حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی برای اجرای این پروژه اشاره و اضافه کرد: مطالعات اولیه‌ی این طرح را انجام داده و تا مرحله‌ای پیش رفتیم، اما زیرسازی انجام شده توسط پیمانکاران از نظر ما در برخی مناطق با مشکل مواجه است.

وی دولتی‌بودن پروژه را از مشکلات آن اعلام و اظهار کرد: دولت برای اجرای این پروژه به دانش و سرمایه نیاز دارد و در این راستا بخش خصوصی باید وارد شود.

نماینده‌ی این کنسرسیوم بخش خصوصی با اشاره به این‌که برای ساخت و راه‌اندازی این پروژه که در دوخط اجرا می‌شود با روش BOT اقدام می‌کنیم، تصریح کرد: بنابه برنامه‌ی در نظر گرفته شده قرار شده این پروژه طی چهار سال به بهره‌برداری برسد و نظر ما این است که پروژه را ۸ سال ضمانت کنیم.

بابر شمس به برنامه در نظر گرفته شده برای ورود چندین واگن پرسرعت به کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با هدف اشتغال و انتقال دانش فنی، تولید این واگن‌ها را با وزارت راه و شهرسازی مطرح کرده و به دنبال تاسیس آموزشگاه علمی هستیم.

وی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی با راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر در مسیر اصفهان- قم - تهران اشاره و اضافه کرد: برای تامین انرژی واگن‌های سریع‌السیر در این مسیر از گاز و هم‌چنین ترکیب گاز و انرژی خورشیدی استفاده می‌کنیم.

بابرشمس با اشاره به این‌که پس از ابلاغ رییس‌جمهوری و به نتیجه رسیدن مذاکرات پروژه‌ی قطار سریع‌السیر اصفهان- قم - تهران را آغاز می‌کنیم، اظهار کرد: این پروژه برای سرعت بهینه‌ی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

نماینده کنسرسیوم بخش خصوصی به کاهش زمان سفر از اصفهان به تهران اشاره و اظهار کرد: با اجرای این پروژه زمان سفر از اصفهان به تهران به یک ساعت و نیم کاهش می‌یابد و با توجه به این‌که دولت به دنبال تمرکز‌زدایی از تهران است، امکان کاهش جمعیت تهران و انتقال آن به شهرهای قم و اصفهان میسر می‌شود.

وی با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف بنزین و گازوئیل با راه‌اندازی این قطار سریع‌السیر گفت: برآورد ما برای اجرای این پروژه، ۸.۴ میلیارد یورو معادل ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است.

نماینده این کنسرسیوم بخش خصوصی با بیان این‌که همزمان با اجرای پروژه انتقال دانش فنی به کشور را خواهیم داشت، تصریح کرد: اگرچه زیرسازی این مسیر توسط دو شرکت پیمانکاری انجام شده است، اما مجددا مطالعاتی را درباره‌ی مسیر و مکانیک خاک انجام داده و در مناطقی که مشکل وجود داشته باشد، اقدام به انجام اصلاحات می‌کنیم.

بابرشمس با اشاره به این‌که وزارت راه و شرکت سیسترا انجام عملیات زیرسازی را تایید نکرده‌اند، گفت: قصد داریم انجام عملیات را از صفر شروع کنیم.

وی با اشاره به این‌که پیش‌بینی ما از قیمت بلیت در این مسیر در چهار سال آینده حدود ۶۰ هزار تومان است، گفت: طی ۶۰ سال اخیر، بخش ریلی در کشورمان از فقدان زیرساخت مناسب رنج برده است.

بابرشمس در ادامه با بیان این‌که با اجرای این پروژه قصد داریم، جنوب غرب را به شمال شرق متصل کنیم، تصریح کرد: بنا شده اجرای این پروژه روز نهم مرداد‌ماه در کمیسیون امور زیربنایی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از ورود به این پروژه به پروژه‌ی اتصال اصفهان - خوزستان وارد می‌شویم.

نماینده این کنسرسیوم بخش خصوصی با تاکید بر این‌که در مسیر اصفهان - تهران کار را با چهار قطار که هریک ۶ تا ۸ واگن خواهند داشت، آغاز می‌کنیم، تصریح کرد: در صورت ابلاغ رییس جمهوری عملیات اجرایی پروژه طی هفته‌ی جاری آغاز می‌شود و برآورد ما از مدت زمان بازگشت اصل و سود سرمایه ۷۱ سال است.

شمس ادامه داد: به دلیل این‌که این پروژه از تکنولوژی‌های برتر است، پیشنهاد داده‌ایم که یک هیات حسابرس که مورد تایید وزارت راه و شهرسازی و کنسرسیوم باشد انتخاب، و هزینه‌های صورت گرفته طی انجام پروژه به عنوان سند معتبر ثبت شود.

عملیات زیرسازی این مسیر توسط دو شرکت هراز‌راه و مترا از سال ۸۶ آغاز شده است و به گفته‌ی مشاوران این دو شرکت عملیات اجرایی با توجه به آیین‌نامه‌ای که مشاور خارجی (سیسترا) در اختیار قرار داده است، انجام می‌شود. مشاوران این پروژه مهم‌ترین مشکل در راستای عملیات زیرسازی را آزاد‌سازی زمین‌ها مطرح و اظهار کردند حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای عملیات زیرسازی توسط دولت اختصاص داده شده که تاکنون ۸۰ درصد آن پرداخت شده است.

مشاوران این دو شرکت اعلام کردند که شرکت سیسترا بر این پروژه نظارت کرده و دلیل قرار‌داد با این شرکت صدور تاییده بوده است.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تهران تا اصفهان؛ 90 دقیقه‌!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابوذر

      نمي خواهم بگويم اين كار آقايون بده شايد جاي تقدير هم داره ولي در كنار اين كار مسيرهايي پر ترددي وجود دارند كه كوچكترين مسير راه آهن هم نداشته و هر ساله هم تعداد بسياري از هم وطنان در اين مسير جانشان را ميدهند و بند نيز به كرات شاهد بوده ام
      اين مسير از مشهد به سمت شمال گرگان كه شما شرق را با شما پيوند ميدهد

    • فرزانه

      خوبه حتی میشه گفت عالیه
      به شرطی که مثل آزادراه تهران شمال زمان بهره برداریش به کمتر ازسی سال برسه !!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج