۶۱۱۲۶۲
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد

همانطور که جهان در حال آسیب دیدن از اثرات مخرب گرمایش جهانی است، تعداد رو به افزایشی از شگفتی های طبیعی ما در معرض انقراض قرار گرفته است.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: همانطور که جهان در حال آسیب دیدن از اثرات مخرب گرمایش جهانی است، تعداد رو به افزایشی از شگفتی های طبیعی ما در معرض انقراض قرار گرفته است. وقتی که در حال تصمیم گیری برای مقصد ایده آل برای تعطیلات خود هستید، به بازدید از ۹ مکان زیر توجه کنید چون که چیزی به پایان عمر آن ها روی زمین باقی نمانده است.
۱. جزایر مالدیو

مالدیو به عنوان پایین ترین کشور از لحاظ ارتفاعی در جهان شناخته می شود، و بیش از 80 درصد 1200 جزیره ای که کشور زیبای مالدیو را تشکیل می دهند کمتر از یک متر بالاتر از سطح دریا قرار دارند. بنابراین، تعجبی ندارد که این گروه منحصر به فرد جزایر در حال حاضر در معرض خطر بالا آمدن آب های اقیانوس های جهان قرار دارد. شرایط به حدی وخیم شده که رییس جمهور این کشور اعلام کرد دولت فدرال شروع به خرید زمین هایی در دیگر کشورها برای شهروندان خود خواهد کرد. پیش بینی می شود که در یک قرن آینده، جزایر مالدیو دیگر برای سکونت انسان ها وجود نداشته باشد.
۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد

2. دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی در ساحل استرالیا واقع شده و بزرگترین و بدون شک هیجان انگیزترین دیواره مرجانی در جهان است. افزایش اسیدی شدن اقیانوس، آلودگی، طوفان های موسمی و دمای داغ اقیانوس مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. بیش از نیمی از دیواره بزرگ مرجانی در سه دهه گذشته از بین رفته، و ممکن است بقیه قسمت های این زیبایی طبیعی نیز تا سال ۲۰۳۰ نابود شود.

۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد

3. ونیز، ایتالیا

ونیز که به آن لقب «شهر دریا» داده اند، به خاطر آبراه های کوچک و پل های زیبایش تاریخی طولانی دارد که به عنوان یکی از رمانتیک ترین شهرهای ایتالیا شناخته می شود. امروزه، بیشتر میردم این سؤال برایشان وجود دارد که چقدر زمان برای ونیز باقی مانده، چرا که کارشناسان می گویند این شهر پنج برابر سریع تر از چیزی که پیش از این تصور می شد در حال غرق شدن است. علاوه بر زیر آب رفتن، افزایش سطوح دریا و هجوم گردشگران به این شهر نیز شرایط را وخیم تر کرده است.

۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد

4. ماداگاسکار

به عنوان چهارمین جزیره بزرگ جهان، ماداگاسکار محل برخی از غنی ترین جنگل های بارانی استوایی و متنوع ترین حیات وحش مثل لِمورها و خدنگ ها است. با این حال، این اکوسیستم عظیم به طور دائم به وسیله شکار، قطع درختان و آتش سوزی در حال تخریب است. اگر اقداماتی برای نجات این جزیره انجام نشود، انتظار می رود که جنگل های درختی و ساکنان منحصر به فرد آن ظرف ۳۵ سال ناپدید شوند.

۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد

5. دریای مرده

با ۳۳.۷ درصد شوری، دریای مرده یکی از شورترین آب ها در جهان و تقریباً ۸.۶ برابر شورتر از اقیانوس ها است. در چهل سال اخیر، این دریاچه شور بزرگ تقریباً به میزان یک سوم سایز اصلی خود کوچک شده است. از آنجایی که تنها منبع آب آن از رود اردن سرازیر می شود، انتظار می رود که دریای مرده ظرف ۵۰ سال ناپدید شود.

۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد

6. پارک ملی گلیشر، مونتانا

در گذشته در قرن نزدهم، پارک ملی گلیشر در ایالت مونتانا پر از بیش از ۱۵۰ یخچال طبیعی در منطقه محافظت شده زیبایی به مساحت ۲۵ هزار کیلومتر مربع بود. دانشمندانی که روی پارک ملی گلیشر مطالعه می کنند پیش بینی می کنند که الگوهای فعلی آب و هوایی می تواند باعث شود که تمام یخچال های طبیعی تا سال ۲۰۲۰ از بین بروند و این موضوع حیات وحشی که وابسته به آب و هوای سرد آن است را نابود می کند.
۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد

7. جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس که زمانی یکی از معدود جزایر دورافتاده و دست نخورده جهان بود، در یک دهه گذشته افزایش ۱۲ درصدی توریسم را به طور سالانه تجربه کرده است. با ساختن هتل ها و رستوران های زیاد، و همچنین افزایش وسایل نقلیه در جاده ها و ایجاد آلودگی هوا، این جزایر به عنوان یکی از شگفتی های طبیعی اکوادور به سرعت در حال از بین رفتن است. به دلیل اقامت انسان ها در آن، تقریباً پنج درصد از گونه های حیوانی منحصر به فرد این جزیره پیش از این با انقراض مواجه شده اند.

۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد

8. حوضه آبریز کنگو

آبریز کنگو محل دومین جنگل بارانی بزرگ در جهان با مساحت بیش از دو میلیون کیلومتر مربع است. این جنگل درختی ۴۰ درصد اکسیژن کره زمین را تولید می کند، و در کنار آن غذا، دارو و مواد معدنی حیاتی را برای ساکنین محلی آن تأمین می کند. بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تقریباً دو سوم جنگل های درختی آبریز کنگو ممکن است تا سال ۲۰۴۰ نابود شوند. در حدود ۱۰ میلیون هکتار سالانه به علت معدنکاری، کشاورزی، قطع غیر قانونی درختان و جنگ های چریکی از بین می رود.

۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد

9. میدان های یخچالی پاتاگونیا، شیلی

به عنوان بزرگترین میدان های یخچالی در جهان بعد از آنتارکتیکا و گرینلند، میدان های یخچالی پاتاگونیا در شیلی اثرات گرمایش جهانی را حس می کنند و با سرعت بسیار بالایی در حال پس رفتن هستند. دانشمندان متوجه شده اند که تا ۹۰ درصد یخچال های طبیعی کوهستانی این منطقه ۱۰۰ برابر سریع تر از هر زمان دیگری در سه قرن گذشته در حال ذوب شدن هستند. فقط در پنج سال اخیر، ده ها دریاچه یخچالی ناپدید شده اند.
۹ مکانی که قبل از نابودی، باید به آن‌ها سفر کرد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو پولشو بده ما سفر كنيم

    • محمد

      دلت خوشه هااااا
      کو پووول ؟؟
      من چهل سال دارم دوبار رفتم شمال !!!

    • بدون نام

      ههههه خدا قوت

    • بدون نام

      چند تاشو بریم زودتر نابود میشه, ولی با مالدیو به شدت موافقم

    • شهروند

      کاش یک لیستی هم از بسیار جاهایی در ایران که در حال نابودی کامل هستند تهیه می کردید،مثلا دریاچه زیبای ارومیه،البته دیدن اینها زجرآوره ولی در زمان خیلی نزدیک دیگه روی نقشه کشورمان نیستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج