۶۱۲۶۷۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

آزادی مرد همسرکش بعد از ۱۴ سال

مردی که متهم است ١٤ سال قبل همسرش را در پی یک مشاجره به قتل رساند به دلیل عدم پیگیری اولیای‌دم به‌زودی آزاد می‌شود.

روزنامه شرق: مردی که متهم است ١٤ سال قبل همسرش را در پی یک مشاجره به قتل رساند به دلیل عدم پیگیری اولیای‌دم به‌زودی آزاد می‌شود.
این مرد ٧٤ساله که صادق نام دارد ١٤سال پیش همسر ٥٥ساله‌اش به نام اکرم را در خانه‌شان در کمال‌شهر کرج به قتل رساند و پس از ارائه دفاعیات در دادگاه به قصاص محکوم شد. وکیل این مرد پس از صدور رأی به حکم اعتراض کرد و خواستار بررسی سلامت روانی موکلش شد.
صادق به کمیسیون پنج‌نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و کارشناسان پزشکی قانونی، سلامت روانی او را هنگام ارتکاب جرم تأیید کردند و او بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد و به قصاص محکوم شد.
قبل از اجرای حکم یکی از اولیای‌دم فوت کرد و پرونده وارد مرحله جدیدی شد و اجرای حکم برای بررسی درخواست اولیای‌دم جدید متوقف شد. در ادامه رسیدگی به این پرونده، فرزندان مقتول اعلام گذشت کردند اما خواهر و برادرهای اکرم که با فوت پدر و مادرشان اولیاي‌دم جدید پرونده بودند، درخواست قصاص متهم را کردند.
پرونده برای اجرای حکم به اجرای احکام ارسال شد که یکی از برادران اکرم فوت کرد و فرزندان او به عنوان اولیای‌دم جدید پیگیر پرونده نشدند. با گذشت ١٤ سال از قتل اکرم و بلاتکلیفی متهم، او طبق ماده ٤٢٩ قانون اساسی از دادگاه تقاضا کرد هرچه زودتر تکلیفش روشن شود. به‌این‌ترتیب، با درخواست متهم برای رسیدگی به وضعیتش، او در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی پای میز محاکمه ایستاد. این جلسه در حالی تشکیل شد که برادرزاده‌‌های مقتول در جلسه شرکت نکردند.
در ابتدای جلسه، پسر متهم در برابر قضات ایستاد و گفت: حاضر به قصاص پدرم نیستم. اگر پدرم قول دهد بعد از آزادی، تهران و کرج را برای همیشه ترک کند و با ما کاری نداشته باشد از قصاص او گذشت می‌کنم. سپس خواهر و برادران مقتول در جایگاه ایستادند و بار دیگر درخواست قصاص متهم را کردند.متهم درحالی‌که به عصا تکیه کرده بود و قادر به حرکت نبود در جایگاه ویژه قرار گرفت و گفت: همیشه با همسرم اختلاف داشتیم و او بارها خواسته بود از من جدا شود. چند روز قبل از این حادثه او با من قهر کرد و به خانه دخترمان رفت اما با وساطت دامادم بار دیگر به خانه برگشت و قرار شد در پایان امتحانات پسر کوچک‌مان درباره زندگی‌مان تصمیم بگیریم. اکرم روز حادثه به خانه برگشت و بار دیگر با یکدیگر درگیر شدیم.
خیلی عصبانی بودم و با چاقو به طرف زنم حمله کردم. او از ترس به حمام فرار کرد اما به آنجا رفتم و با زدن چند ضربه او را به قتل رساندم. او ادامه داد: من از قتل همسرم پشیمانم و در این سال‌ها در زندان خیلی عذاب کشیده‌ام؛ حالا تقاضا دارم زودتر تکلیفم روشن شود.
به‌این‌ترتیب قضات دادگاه به اولیای‌دم مهلت شش‌ماهه داد تا تکلیف صادق را روشن کنند. با پایان این مهلت و درحالی‌که اولیای‌دم بار دیگر پیگیر پرونده نشده بودند، صادق ٧٤ساله دیروز پای میز محاکمه ایستاد.

در پایان این جلسه قضات وارد شور شد و طبق ماده ٤٢٩ قانون مجازات اسلامی حکم به آزادی صادق ٧٤ساله با سپردن وثیقه دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      به خدا قسم اگر پدر من بود خودم طناب دار را به گردنش می انداختم به نظر من کسی که چاقو می زند وقتل می کند نامردترین وپست تراست

    • بدون نام

      مرگ و زندگی برای فرقی نداره با کشتن زنش همه بچه هاش رو از دست داده بذارین بیاد بیرون این زندگی سگی از مرگ هم براش بدتر خواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج