۶۱۴۴۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

بسیاری از ما به هنگام خرید یک خودرو خانوادگی به این موضوع می‌اندیشیم که خودرو مورد نظر تا چه اندازه ایمن است و در زمان تصادف احتمالی، به چه شکلی از محافظت خواهد کرد. اما در سال‌های اخیر ایمنی خودروها به تکنولوژی و سیستم‌های امنیتی گره خورده که در قدم اول، به راننده کمک می‌کنند که مانع تصادف شود.

وب سایت جی اس ام - علی دلبخواه: در این مقاله قصد داریم ۱۴ مورد از سدان‌های متوسط و بزرگ سایز سال ۲۰۱۷ را معرفی کنیم که بالاترین امتیازات را در آزمون‌های ایمنی کسب کرده‌اند.
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

بسیاری از ما به هنگام خرید یک خودرو خانوادگی به این موضوع می‌اندیشیم که خودرو مورد نظر تا چه اندازه ایمن است و در زمان تصادف احتمالی، به چه شکلی از محافظت خواهد کرد. اما در سال‌های اخیر ایمنی خودروها به تکنولوژی و سیستم‌های امنیتی گره خورده که در قدم اول، به راننده کمک می‌کنند که مانع تصادف شود.

شاید یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های موجود در خودروهای جدید، سیستم پیشگیری از تصادف است که با نام ترمز خودکار یا ترمز اضطراری هم شناخته می‌شود. این سیستم می‌تواند خودرو را یک قدم به سوی رانندگی خودکار نزدیک کند. روش کار آن هم به این ترتیب است که اگر خودرو با سرعت زیادی به در حال نزدیک شدن به یک شی و یا یک خودروی دیگر باشد (البته در برخی خودروها، این سیستم توانایی تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران را هم دارد)، مانع را تشخیص می‌دهد و با ایجاد یک صدا به راننده هشدار خواهد داد. اگر راننده اقدام به ترمز نکند، خود سیستم ترمز خودرو را با بیشترین قدرت فعال می‌کند تا از برخورد جلوگیری به عمل آورد.

استفاده از این سیستم روزبه‌روز بیشتر می‌شود و در خودروهای بیشتری شاهد حضور آن هستیم اما معمولا این ویژگی، در تریم‌های سطح بالا و به عنوان یک آپشن خاص عرضه می‌شود. البته بر اساس آزمایش‌های موسسه IIHS، همه این سیستم‌ها کارایی کافی را ندارند و نمی‌توانند به خوبی مانع از ایجاد حوادث شوند.

ما از اطلاعات موسسه IIHS استفاده کردیم تا بهترین خودروهای سدان متوسط و بزرگ سایز سال ۲۰۱۷ را از نظر عملکرد ایمنی بشناسیم. این خودروها نه تنها در ۵ آزمون مختلف IIHS بهترین نمره‌ها را کسب کرده‌اند، بلکه در پیشگیری از تصادف و برخورد هم نتایج قابل قبولی را بر جای گذاشته‌اند. این بدین معنی است که آنها قادر هستند از تصادف جلوگیری کنند و یا به شکل پایدار سرعت را پیش از تصادف کاهش دهد. این آزمون در دو سرعت متفاوت ۱۹ و ۴۰ کیلومتر بر ساعت صورت گرفته. البته این در حالتی اتفاق می‌افتد که سیستم کاملا مجهز باشد. در توضیحات هر خودرو، قیمت و برخی ویژگی‌های لازم را برخواهیم شمرد.

1. بیوک لاکراس
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

لاکراس محصول زیبا و جادار بیوک است که به سیستم ترمز خودکار و حجم انبوهی از ویژگی‌های ایمنی دیگر مجهز شده است اما این تکنولوژی‌ها تنها با پکیج Driver Confidence II عرضه می‌شود که در تریم‌های بالا در دسترس است. لاکراس در تریم لوکس قیمتی معادل ۴۴۳۵۰ دلار دارد. موتور به کار رفته در آن ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر است که ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و این نیرو را به وسیله جعبه دنده خودکار به هر چهار چرخ می‌فرستد.

2. شورولت مالیبو
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

سدان سایز متوسط شورولت در مدل Premier و پکیج Driver Confidence II سیستم ترمز خودکار در سرعت بالا را ارائه می‌دهد. قیمت نسخه Premier معادل ۳۴۰۴۰ دلار است. برای این نسخه موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو عرضه شده که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد و نیرو را از طریق جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

3. کرایسلر 200
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

کرایسلر ۲۰۰ مدل ۲۰۱۷ مدتی قبل از خط تولید خارج شد اما پیدا کردن نسخه‌های تمیز و کم کارکرد آن کار دشواری نیست. در نسخه پلاتینوم کرایسلر ۲۰۰، پکیجی عرضه می‌شود که مجموعه‌ای از امکانات ایمنی را ارائه می‌دهد. در این پکیج، یک سیستم هشدار برخورد از جلو در همه سرعت‌ها و یک سیستم ترمز اضطراری فعال عرضه می‌شود. نسخه پلاتینوم قیمتی معادل ۳۲۸۸۰ دلار دارد و از موتور ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد. این موتور قدرتی معادل ۲۹۵ اسب بخار تولید می‌کند که با جعبه دنده خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

4. فورد فیوژن
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

در اینجا یک سدان سایز متوسط دیگر داریم که از سیستم دستیار جلوگیری از تصادف و تشخیص عابر پیاده مجهز است. البته باز هم این سیستم‌ها تنها در مدل بالا رده تیتانیوم عرضه می‌شود و بخشی از پکیج کروز کنترل فعال فیوژن هستند. ارزان‌ترین نسخه‌ای که چنین ویژگی‌هایی را عرضه می‌کند، مدل تیتانیوم است که قیمتی برابر با ۳۳۹۴۰ دلار دارد. در این نسخه موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر به کار رفته که ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و آن را با جعبه دنده خودکار به هر چهار چرخ می‌فرستد. البته برای نسخه‌های بالاتر موتور ۲.۷ لیتری ۶ سیلندر هم وجود دارد که قدرتی معادل ۳۲۵ اسب بخار تولید می‌کند.

5. هوندا آکورد
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

مدل‌های کوپه و سدان این سایز متوسط سال ۲۰۱۷ (مدل ۲۰۱۸ هم به زودی عرضه می‌شود) ساخت هوندا، می‌تواند به سیستم ترمز خودکار مجهز شوند. البته این سیستم بخشی از پکیج Honda Sensing است (که در مدل‌های تورینگ به صورت استاندارد وجود دارد). نسخه تورینگ برچسب قیمت ۲۵۱۳۰ دلاری دارد و موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر موجود در آن، ۱۸۵ اسب بخار قدرت دارد که از طریق جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. البته با پرداخت پول بیشتر می‌توانید ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر با ۲۷۸ اسب بخار قدرت و حتی جعبه دنده دستی را هم سفارش دهید.

6. هیوندای سوناتا
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

نسخه‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این سدان سایز متوسط زیبای هیوندای، می‌توانند به سیستم ترمز خودکار مجهز شوند که بخشی از پکیج Ultimate محسوب می‌شود. این پکیج برای نسخه لیمیتد ۲.۰T عرضه می‌شود که موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو دارد. این موتور قدرتی معادل ۲۴۵ اسب بخار تولید می‌کند و این قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

7. کیا کادنزا
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

سه تریم مختلف برای کیا کادنزا قابل انتخاب است. دو تریم از آنها تکنولوژی و لیمیتد نام دارد که به سیستم ترمز اضطراری خودکار کیا مجهز شده‌اند. تنها یک موتور برای کادنزا عرضه شده که ۳.۳ لیتر حجم و ۶ سیلندر دارد. این موتور قدرت نسبتا خوب ۲۹۰ اسب بخار تولید می‌کند که به وسیله جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قیمت تریم تکنولوژی ۳۹۸۹۰ دلار و قیمت تریم لیمیتد ۴۵۲۹۰ دلار است.

8. کیا اپتیما
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

طراحی «ایمن‌ترین خودرو» اپتیما باعث شده که این خودرو به یک سدان سایز متوسط ایمن تبدیل شود. نسخه‌هایی که از ماه مارس ۲۰۱۷ به بعد از اپتیما ساخته شده به سیستم ترمز خودکار اضطراری مجهز شده‌اند. این سیستم جزئی از پکیج پریمیوم تکنولوژی کیا است که در مدل‌ SX قابل انتخاب است. همچنین این پکیج در تریم SX لیمیتد به صورت استاندارد وجود دارد. قیمت نسخه SX معادل ۳۱۳۹۵ دلار و قیمت نسخه SX لیمیتد معادل ۳۶۹۸۵ دلار است. هر دو این نسخه‌ها از موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو بهره می‌برند که ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارد. وظیفه انتقال این قدرت بر عهده جعبه دنده خودکار و به چرخ‌های جلو است.

9. مزدا 6
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

مزدا ۶ را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های چند سال اخیر دانست. این سدان خانوادگی و اسپرت، ایمن‌ترین در کلاس خود محسوب می‌شود. برای این سدان تنها در تریم گرند تورینگ سیستم ترمز هوشمند مزدا عرضه می‌شود. قیمت این تریم ۳۱۵۳۰ دلار است و از یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد. این موتور قدرت ۱۸۴ اسب بخاری خود را به وسیله جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

10. نیسان آلتیما
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

آلتیما هم یک سدان سایز متوسط دیگر است که در این لیست حضور دارد. این خودرو تنها در مدل بالا (ورژن SL) می‌تواند به سیستم خودکار مجهز شود. یک پکیج تکنولوژی برای این تریم در دسترس است که سیستم ترمز اضطراری بخشی از آن است. این تریم قیمتی معادل ۳۴۳۹۵ دلار دارد که از یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برد. این موتور قادر است ۲۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند و آن را از طریق جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو منتقل کند.

11. نیسان ماکسیما
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

درست است که ماکسیما یک سدان است اما به جرات می‌توان گفت که یکی از اسپرت‌ترین خودروهای حاضر در این کلاس محسوب می‌شود. چهره خشن این خودرو، شما را مسحور خود خواهد کرد. این نیسان، در تمام نسخه‌ها به سیستم ترمز اضطراری مجهز است. همه نسخه‌ها از موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر بهره می‌برند که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری دارد. این قدرت به وسیله جعبه دنده خودکار به سمت چرخ‌های جلو حرکت می‌کند.

12. سوبارو لگاسی
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

لگاسی سدان سایز متوسط ژاپنی ساخت سوبارو است. برای مدل‌های لیمیتد و پریمیوم یک پکیج EyeSight عرضه می‌شود که سیستم ترمز پیشگیری از تصادف، در آن وجود دارد. نسخه پریمیوم آن ۲۵۱۵۵ دلار قیمت خورده و موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندری را با خود به همراه دارد که ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین نسخه لیمیتد دارای دو نسخه است؛ یکی با همان موتور ۲.۵ لیتری و ۲۹۹۵۵ دلار قیمت و دیگری با موتور ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر و ۳۲۸۰۵ دلار قیمت. این موتور ۲۵۶ اسب بخار قدرت دارد. همه نسخه‌ها از جعبه دنده خودکار بهره می‌برند که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

13. سوبارو اوتبک
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

همانند سوبارو لگاسی، مدل اوتبک هم می‌تواند در نسخه‌های پریمیوم و لیمیتد به سیستم ترمز پیشگیری از تصادف مجهز شده است. این ویژگی در پکیج EyeSight موجود است (البته در مدل‌های تورینگ به صورت استاندارد عرضه می‌شود). موتورهای عرضه شده برای اوتبک هم همانند لگاسی است؛ موتور ۲.۵ لیتری ۱۷۵ اسب بخاری و موتور ۳.۶ لیتری ۲۵۶ اسب بخاری. قیمت ارزان‌ترین نسخه بهره مند از ویژگی ترمز اضطراری، ۳۰۵۶۵ دلار است.

14. تویوتا آوالون
ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط ۲۰۱۷

آوالون، لوکس‌ترین سدان ساخت تویوتا است و بزرگ‌ترین آنها هم محسوب می‌شود. سیستم ترمز اضطراری به صورت استاندارد برای تمام نسخه‌های این خودرو عرضه می‌شود. برای سدان تویوتا دو موتور مختلف قابل انتخاب است. یکی با ۲.۵ لیتر حجم، ۴ سیلندر و ۲۰۰ اسب بخار قدرت و دیگری با ۳.۵ لیتر حجم، ۶ سیلندر و ۲۶۸ اسب بخار قدرت. تمامی نسخه‌ها مجهز به جعبه دنده خودکار و دیفرانسیل جلو هستند. قیمت پایه آوالون ۳۴۱۹۵ دلار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج