۶۱۴۵۰۰
۱ نظر
۵۱۰۹
۱ نظر
۵۱۰۹
پ

مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

نسيم خنك و دل‌انگيز مهركه به‌مشام مي‌رسد، كوله‌بار سفر نيز بسته مي‌شود تا از نزديك، فصل هزار رنگ و زيباي خزان را لمس كنيم. به‌جرات مي‌توان گفت مهر، بهترين زمان ممكن براي سفر است. در اين گزارش چند مقصد گردشگري براي سفر در اين ماه را معرفي مي‌كنيم كه بايكديگر مي‌خوانيم.

روزنامه قانون: نسيم خنك و دل‌انگيز مهركه به‌مشام مي‌رسد، كوله‌بار سفر نيز بسته مي‌شود تا از نزديك، فصل هزار رنگ و زيباي خزان را لمس كنيم. به‌جرات مي‌توان گفت مهر، بهترين زمان ممكن براي سفر است. در اين گزارش چند مقصد گردشگري براي سفر در اين ماه را معرفي مي‌كنيم كه بايكديگر مي‌خوانيم.

آسیاب‌خرابه جلفا
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

آسیاب‌خرابه، یکی از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان جلفا واقع شده است. در گذشته در این محل، آسیابی آبى وجود داشت که با استفاده از آبشار کار مى‌کرد اما در حال حاضر خرابه‌اى بیش از این آسیاب باقى نمانده ، به همین دلیل به نام آسیاب خرابه معروف شده است.
چشم‌انداز بدیع و هوای خنک و جاذبه‌های دلپذیر در اطراف آبشار موجب جذب هزاران نفر از مشتاقان به‌ سمت آن شده است. این تفرجگاه دلگشا از لحاظ چشم‌انداز و زیبایی از نقاطی منحصر به فرد محسوب شده و معادلی برای خود ندارد. تمام سطوح دیواره آبشار ،پوشیده از خزه و گیاهان آبزی شده و مناظر دل‌انگیزی را پدید آورده است.

نگيني به‌نام روستای زیارت
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

روستای زیارت، یکی از روستاهای استان گلستان است. وجود امام‌زاده عبدا... در این دهکده موجب شده تا از قدیم این روستا به این نام خوانده شود. زیارت به علت برخورداری از هوای به‌نسبت خشک و خنک، بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارد.
از اماکن دیدنی این روستا می‌توان به آبشارهای زیبا، چشمه آبگرم، امام‌زاده و همچنین بافت قدیمی روستا (خرابه‌های قدیمی در جنگل زیارت به نام تخت خسرو،تخت دیکا، اسپندیار محله و...) اشاره کرد.از نکات جالب در مورد این روستا، میانگین عمر بالای مردم آن است که علت آن نیز، زندگی طبیعی و استفاده از مواد‌غذایی جنگلی است. خوب است بدانید این روستا جزو ۲۰ روستای برتر گردشگری ایران است.

روستاي بره‌سر گيلان
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

بره‌سر، روستایی واقع در استان گیلان و منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوای معتدل کوهستانی است. این روستا دارای جنگل‌های راش بکر و زیبا و گونه نادر سوسن چلچراغ است که محلی‌ها به آن لیلیوم می‌گویند. همچنین در قسمت جنوبی شهر بره‌سر ،ییلاقات زیبای استل‌سرا (استخر سرا) و ییلاق ویستان در منطقه‌ای جنگلی واقع شده که دارای مناظری زیبا و چشم‌اندازهای پیرامونی بی‌نظیر است.همچنین آبشار طبیعی شارشار در بره‌سر قدیم و به فاصله ۵۰۰ متری مرکز شهر قرار دارد. در جنوب شهر، مرقد مطهر امامزادگان عبدا... و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم(ع) واقع شده که هر ساله ۲۸ صفر ، عاشقان و مریدان اهل بیت(ع) جهت عزاداری در این مکان گرديكديگر می‌آیند.

جنگل مازیچال
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

جنگل مازیچال، یکی از جاذبه‌های طبیعت‌گردی کلاردشت و ایران است. چشم‌انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی‌نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده است. نام‌گذاری مازیچال به دلیل وجود درخت بلوط در این منطقه بوده است.در گویش محلی مردم منطقه، مازی به معنای درخت بلوط است و چال به معنای گودال و چاله؛ بنابراین مازیچال به گودال‌ها و دره‌هایی مملو از درختان بلوط (مازی) اشاره دارد که از قدیم در منطقه وجود داشته‌اند.

کوه های گِل افشان چابهار
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

یکی از مناطق دیدنی شهرستان چابهار ،کوه‌های گل‌افشان است. در بالاترین نقطه کوه، چاله‌ای به قطر کمتر از یک متر و به عمق حدود نیم متر وجود دارد که با گل پوشیده شده است. در فواصل زمانی حدود یک دقیقه، مقداری گل با صدای خاصی شبیه به ترکیدن یک حباب، از چاله خارج و به اطراف پراکنده می شود و منظره ای بسیار عجیب و حیرت آور به‌وجود می‌آورند.

لفور سوادكوه
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

دهستان لفور در شهرستان سوادکوه شمالی در استان‌مازندران قرار دارد. این منطقه ، دارای ناحیه جنگلی است که بسیار بکر و زیباست. منطقه جنگلی خربمرد در این ناحیه، چشم هرکسی را خیره می‌کند.

جنگل خلخال- اسالم
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

جاده خلخال- اسالم که شهرستان خلخال در اردبیل را به اسالم در گیلان وصل می‌کند، یکی از رویایی‌ترین منطقه‌های ایران است. طبیعت بکر، زیبایی‌های جنگلی، آبشار ، دریاچه و هوای عالی، این جاده را به مقصدی گردشگری تبدیل کرده است. این جاده در فصل سرما با بارش سنگین مواجه است. پس تا دیر نشده کوله‌تان را بردارید و یکی از زیباترین نقاط دنیا را ببینید.

آبشار وارک، آبشاری با سرچشمه سنگی
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

آبشار وارک نیز در غرب گردنه نوژیان، بخش‌پاپی در جنوب شرقی خرم آباد قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است؛ فاصله این آبشار تا شهر خرم‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است.سرچشمه آبشار وارک، یک صخره سنگی است که پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو ریخته و آبشار دوم را به وجود می آورد. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد.

در فصل کم آبی، ارتفاع قسمت اول این آبشار بی نظیر، هفت متر با عرض حدود ۱۲ متر و قسمت دوم ۱۵.۵ متر با عرض ۵.۵۶ متر است؛ به‌گونه‌اي که یکی از زیباترین منظره ها را در این منطقه می توان دید.حداکثر ارتفاع آبشار وارک به ۵۷ متر می رسد و عرضی معادل ۵۰متر را در بر می گیرد. اطراف این آبشار، پوشیده از درختان بلوط، گلابی، زالزالک و... است.

آبشار سرکانه و افرینه
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

آبشار سرکانه در روستای گریت بخش پاپی در فاصله 50 کیلومتری شهرستان خرم آباد قرار دارد.این آبشار زیبا دارای ارتفاع 15 متر وعرض 17 متر بوده و از جمله جاذبه های طبیعی وگردشگری دیدنی استان لرستان محسوب مي‌شود.

فاصله این آبشار تا بخش پاپی حدود یک ساعت پیاده‌روی است. این آبشار در گویش محلی به «تاف هفت چشمه» نیز معروف است. همچنین پوشش جنگلی اطراف آبشار را در ختان بلوط ، زالزالک و مو، در برگرفته است.آبشار افرینه نیز در کنار روستایی به همین نام در مسیر جاده بین المللی خرم آباد به اندیمشک قرار دارد و آین آبشار زیبا در فصل بهار و تابستان علاقه‌مندان و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

شهرستانک؛ سرزمین رویاها
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

در جاده تهران - چالوس و در ۲۰ کیلومتری گچسر، جاده فرعی‌ای وجود دارد که شما را به این روستای زیبا می‌رساند. جاده تا خود روستا آسفالت است و لازم نیست نگران مسیر باشید. «آن شرلی» را یادتان هست که چگونه در جاده پر دار و درختی راه می‌رفت و شعر می‌خواند؟ حالا آن جاده زرد و نارنجی را می‌توانید در جاده ورودی به روستا ببینید. منشاد؛ با ستاره‌هایی درمشت

برای رفتن به این روستا باید اول خودتان را به یزد برسانید. از میدان ابوذر، هم تاکسی برای روستا وجود دارد و هم مینی بوس‌هایی که شما را بین یک تا یک ساعت و نیم به روستا می‌رسانند. منشاد، بهشت اهالی کویر است. درخت‌های سر سبز و سر به فلک کشیده روستا و رود باریکی را که از بالا دست روستا شروع می‌شود و از وسط روستا می‌گذرد، تا با چشم خودتان نبینید باورتان نمی‌شودكه وسط بیابان بی‌آب و علف کویر مرکزی، چنین منظره‌هایی وجود داشته باشد. روستا پر از درخت‌های سپیدار است که حالا فصل بر گ‌ریزان‌شان سر رسیده‌است.

ساوه؛ سرخی انار از تو
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

رفتن به ساوه ،کار سختی نیست. اگر در یکی از شهرهای تهران، اصفهان، کاشان، همدان، قم یا زنجان زندگی می‌کنید، فقط کافی است یک صبح نه چندان زود از خانه بیرون بزنید و بعد از دو تا چهار ساعت رانندگی، به این شهر خوش آب و هوا برسید. باغ‌های انار در اطراف شهر هستند و اگر باغبان خوش ذوقی سر راه‌تان سبز شد، کمرویی را کنار بگذارید و سرش خراب شوید تا هم از آویزان‌شدن از درخت و چیدن انار لذت ببرید و هم از قدم زدن بین درخت‌های نه چندان بلند انار.

سردشت؛ چهره متفاوت جنگ
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

برای ما اسم سردشت و اهالی اش با جنگ و بمباران شیمیایی گره خورده است. سردشت، شهر جمع و جوری در استان آذربایجان غربی است. اگر از شهر حسابی خوش‌تان آمد و ماندنی شدید، هتل شهر جای خوبی برای یک اقامت کوتاه است. سردشت درست وسط یک دشت سرسبز و خوش آب و هوا قرار گرفته است. فقط کافی است کمی ‌از شهر خارج شوید تا خودتان را وسط یک دشت به شدت وسیع و سرسبز ببینید .

به جندق سفر کنید
مهر؛ ماه گردش‌های طلایی

حیف است که در پاییز، کویر را تجربه نکنید. پیشنهاد ما برای کویرگردی، مرنجاب و مصر نیست بلکه جندق است. جندق از توابع شهرستان خور است که در 350 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد. جندق از شمال به کویر بزرگ، از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه‌های جندق، از جنوب به بیابان‌های اطراف خور و از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر محدود می‌شود. شهری کویری که آسمانش، منجم‌ها و علاقه‌‌مندان به ستاره‌‌شناسی را به خود جذب می‌کند.

وقتی به جندق سفر می‌کنید، فرصت دارید تا شترسواری را تجربه کنید. علاوه بر این، حیات‌وحش جندق نيز با کل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، کبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه معمولی و روباه شنی، گرگ، عقاب و البته پلنگ و یوزپلنگ جذابیت‌های خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است. اگر سفر به جندق خیلی برای‌تان جذاب بود، می‌توانید از همان جا به کویر«ریگ جن» که در نزدیکی جندق قرار دارد و وجه ماجراجویانه سفرتان را به اوج می‌رساند نيز سری بزنید. ریگ جن به مثلث برمودای ایران معروف است و ویژگی‌های خاصی دارد؛ به همین دلیل بهتر است با تور به این منطقه بروید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی قشنگه ادرس ندین میرن کثیف و خرابش میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج