۶۱۷۰۹۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کواکبیان: اقدامات جنون‌آمیز ترامپ نمی‌تواند ایران را به عقب‌نشینی وادار کند

مصطفی کواکبیان رئیس شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات پارلمانی ایران در حاشیه یکصد و سی و هفتمین اجلاس IPU در سنت پطرزبورگ با روسای هیات‌های پارلمانی چهار کشور انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا: مصطفی کواکبیان رئیس شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات پارلمانی ایران در حاشیه یکصد و سی و هفتمین اجلاس IPU در سنت پطرزبورگ با روسای هیات‌های پارلمانی چهار کشور انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این دیدارها که صبح امروز انجام شد با اشاره به سطح روابط فی‌مابین علاوه بر تاکید بر ضرورت گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی دوجانبه با این کشورها و اتخاذ مواضع مشترک در زمینه قطعنامه نهایی اجلاس ۱۳۷ بین‌المجالس و انتخاب رئیس‌جدید آن به تفصیل در زمینه نکات زیر تاکید کرد:

۱- برجام یک توافقنامه بین‌المللی است و نه تنها هفت کشور مذاکره‌کننده باید به آن پایبند باشند بلکه شورای امنیت سازمان ملل هم که در این زمینه قطعنامه صادر کرده است تمامی کشورهای جهان را به نوعی متعهد به آن ساخته است لذا اگر هم ترامپ موفق شود کنگره آمریکا را با منویات خود همراه سازد کشورهای دیگر برای پذیرش آن خواسته‌ها هیچ الزامی ندارند و هرگز اقدامات جنون‌آمیز ضدایرانی آقای ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب‌نشینی وادار سازد.

۲- هر چند داعش این‌ روزها نفس‌های آخر خودش را می‌کشد اما لازم است همه کشورها در برابر این تروریست‌های جنایتکار موضع مشترک و قوی داشته باشند و از کشورهای حامی آنها بخواهند از حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی تروریست‌های مذکور دست بکشند.

۳- یک جانبه گرایی برخی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی در زمینه‌هایی همچون دموکراسی، حقوق بشر، تروریسم، امنیت، حفظ تمامیت ارضی، استقلال کشورها و امثال آن به شدت خطرناک است که کشورهای مختلف جهان باید از طریق دیپلماسی پارلمانی و گروه‌های دوستی پارلمانی و اتحادیه بین‌المجالس و امثالهم به شدت با آن مقابله کنند.

۴- حمایت از مظلومان روهینگیا و مسلمانان یمن و سایر ملت‌های تحت ستم قدرت‌های ظالم، مخصوص یک یا چند کشور نیست بلکه باید صاحبان وجدان‌های بیدار و عواطف انسانی در کشورهای مختلف از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

در این دیدارها بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از وضعیت و آزادی عمل اقلیت‌های دینی در ایران و اختیارات نمایندگان آنان مطرح کرد.

آبا ته ریتا رئیس مجلس اتیوپی نیز در این دیدار بر ضرورت گسترش روابط دو جانبه و لزوم سفر گروه دوستی ایران به آدیسابابا و اعزام سفیر اتیوپی به ایران تاکید کرد.

سناتور لان مک‌دونالد عضو پارلمان استرالیا نیز خواستار گسترش روابط دو جانبه به ویژه در زمینه‌های محصولات کشاورزی و تعامل آموزشی شد.

همچنین شوکو سونودا عضو پارلمان ژاپن با مطرح کردن خطر آزمایشات هسته‌ای کره شمالی از سخنان و مواضع ایران در کمیته خلع سلاح هسته ای IPU تشکر کرد.

آن کلوید عضو پارلمان انگلیس نیز با طرح برخی مباحث مربوط به چند نفر زندانی ارتباطات اقتصادی پسا برجام را به همین موضوعات جزیی مرتبط دانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه حالم ازاین خبرای چرت پرت ودروغ برترینها بهم میخوره اصلااخباری که اینامیگن زمین تااسمون فرق داره حالانه صرفااین یکی کلامیگم ....

    • فریبا

      الله اکبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج