۶۱۷۲۷۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

راه حل واگذاری سرخابی‌ها چیست؟

برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو راه وجود دارد، راه اول این است که مصوبه دولت اصلاح شود و دوم این که هیئت تطبیقِ قوانینِ مجلس، مصوبه دولت را رد کند.

ایسنا: در سال‌های گذشته با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بنگاه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند در نهایت سرخابی‌ها از لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی خارج شد، اما بسیاری معتقد هستند که این دو باشگاه جنبه ورزشی دارند نه فرهنگی.

در نتیجه تا به این لحظه به دلیل اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی هیئت دولت به عنوان بنگاه فرهنگی شناخته و متعهد شدند در نتیجه واگذاری آنها امکان پذیر نیست، مگر اینکه هیئت دولت بر مصوبه خود، بازنگری کند و آن را تغییر دهد در آن صورت این دو باشگاه می‌توانند به چرخه واگذاری برگردند.

در نتیجه برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو راه وجود دارد، راه اول این است که مصوبه دولت اصلاح شود و دوم این که هیئت تطبیق قوانین مجلس مصوبه دولت را رد کند البته با توجه به اینکه از آن مصوبه زمان زیادی می‌گذرد راه حل دوم چندان عملی به نظر نمی رسد.

به تازگی رئیس سازمان خصوصی سازی و وزیر ورزش با یکدیگر ملاقاتی داشتند. مسعود سلطانی فر در این دیدار گفته که خصوصی سازی در ورزش برایش یک راهبرد مهم است و تلاش می کند با رفع موانع مدیریتی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی این اتفاق در ورزش ایران به سرعت رخ دهد.

وزیر ورزش و جوانان گفته که فعالیت بنگاه های اقتصادی در هر مکان قطعا باعث افزایش تولید ناخالص ملی و سرمایه های ملی است و به نظرم با کمک سازمان های مسئول مانند خصوصی سازی می توانیم با اصلاح ساختار بخش‌های دولتی ورزش، تمرکز زدایی نظام اداری و کنترل بیشتر به تسریع روند خصوصی سازی کمک بیشتری کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوتا تیم با این طرفدار هیچ وقت به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد چون کسی که صاحب این تیمها باشد میتواند در انتخابات ریاست جمهوری تاثیر گذار باشد تا اینجا مشکلی نیست ولی سوال اینجاست کسانی که با واگذاری این باشگاهها مخالفت چرا برای هزینه این دوتا تیم فکری نمیکنم به بخش خصوصی نمیدن هزینش هم پرداخت نمیکنن با تفکر حاکم بر فوتبال وبا هزینه های فعلی فوتبال این دو باشگاه یا هیچ پیشرفتی نخواهند کرد یا از هم خواهند پاشید یا محرومیتهای طولانی مدت در انتظار این دوتیم پرطرفدار خواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج