۶۱۷۹۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فصل تازه دانشگاه ها آغاز می شود؟

عبدالرضا باقري؛ رييس مركز هيات‌هاي امنا و هيات‌هاي مميزه وزارت علوم در روزنامه اعتماد نوشت: رييس‌جمهور آقاي دكتر خاكي صديق را انتخاب كرده بود كه در آخرين لحظات به دلايلي كه مي‌دانيد به تعويق افتاد. لذا رييس‌جمهور از وقت قانوني‌اش استفاده كرد و با گذاشتن سرپرست براي وزارتخانه خواست تا به گزينه مناسب ديگري برسد.

عبدالرضا باقري؛ رييس مركز هيات‌هاي امنا و هيات‌هاي مميزه وزارت علوم در روزنامه اعتماد نوشت: رييس‌جمهور آقاي دكتر خاكي صديق را انتخاب كرده بود كه در آخرين لحظات به دلايلي كه مي‌دانيد به تعويق افتاد. لذا رييس‌جمهور از وقت قانوني‌اش استفاده كرد و با گذاشتن سرپرست براي وزارتخانه خواست تا به گزينه مناسب ديگري برسد.
لذا الان وزارت علوم با سرپرست اداره مي‌شود. سعي شد تا در دوره سرپرستي با تلاش معاونين، مديركل‌ها و همكاران سرپرست وزارتخانه هيچگونه وقفه و خللي در كار وزارت علوم و دانشگاه‌ها پيش نيايد. اميدواريم با تعيين تكليف اين وزارتخانه هر چه زودتر بتوان مسووليت‌هاي مهم آن را به سرانجام رساند. به خصوص برنامه‌هايي كه دولت آقاي روحاني در هنگام اخذ راي به مجلس شوراي اسلامي ارايه كرده است، اجرا شوند.
در خصوص آقاي دكتر غلامي گزينه مطرح براي وزارت علوم، ايشان در مسووليت دانشگاه در دو دوره حضور داشته و او در دولت‌هاي هفتم و هشتم مسووليت اداره دانشگاه را به عهده داشته است و لذا تجربه اداره يكي از دانشگاه‌ها را به صورت موفق در كارنامه خود دارد. به خصوص در آن برهه كه مطالبات دانشجويي در دوران اصلاحات زياد بود، به خوبي از عهده مسووليت برآمد و مي‌توان گفت اين دانشگاه از كم مساله‌ترين دانشگاه‌ها بود. اين امر مي‌تواند پشتوانه خوبي به عنوان تجربه موفق اداره دانشگاه‌ها باشد.
در چهار سال دولت يازدهم نيز او مجددا مسووليت دانشگاه بوعلي سينا را به عهده داشت كه بر اساس شاخص‌هاي موجود در وزارت علوم براي پيشرفت و توسعه، اين دانشگاه در مقايسه با دانشگاه‌هاي مشابه از شاخص‌هاي خوبي برخوردار است. به نظر مي‌رسد با توجه به تجربه طولاني‌اي كه در مسووليت دانشگاه داشته است و شناختي كه از مسائل مختلف آموزش عالي از جمله چالش‌ها و فرصت‌هايش دارد، مي‌تواند به خوبي از عهده اين مسووليت برآيد. طبيعي است كه روساي دانشگاه‌ها نيز با شناختي كه از او دارند، كمك مي‌كنند تا اين انتظارات برآورده شود. به هر حال اين مديران در دولت يازدهم به آقاي روحاني كمك كردند و همچنان همكاري مي‌كنند تا وزير علوم بتواند خواسته‌هاي دانشگاهيان را محقق كند.
با شناختي كه از شخص آقاي غلامي دارم، ايشان را فردي با تجربه و سعه صدر مي‌دانم.
مطمئنا شناخت روساي دانشگاه‌ها از او نيز به عنوان يك شخصيت با سابقه طولاني در مديريت آموزش عالي پشتوانه مهمي را فراهم مي‌كند و مي‌تواند ياري‌دهنده او باشد. البته طولاني شدن معرفي وزير مطالبات جامعه دانشگاهي را افزايش داده است و اين مسووليت وزير بعدي را بيشتر كرده است اما جامعه فهيم دانشگاهي در برهه‌هاي مختلف انقلاب نشان داده كه در همه معضلات و مشكلات پشتيبان دولت و نظام بوده است. در دوران جنگ و بحران‌هاي ديگر نقش موثر خود را ايفا كرده است.
در خصوص ابهامات مطرح شده در روزهاي اخير تا آنجا كه اطلاع دارم در نشستي كه آقاي غلامي با آقاي صادقي، نماينده تهران داشته است، اين دغدغه‌ها و نكات بيان شده است و آقاي غلامي هم اسناد، مداركي و توضيحاتي را ارايه كردند كه انعكاس نتيجه اين جلسه در رسانه‌ها را نيز ديديم. آقاي صادقي گفته بودند كه پاسخ‌هاي ايشان را مستدل، منصفانه و متقاعد‌كننده دانستم. در مورد انتظارات دانشجويان و نسل جوان بايد گفت كه دانشجويان به اقتضاي سن و آرمانخواهي و حق‌طلبي مطالباتي دارند كه به حق آنها را مطرح مي‌كنند و اين از اقتضائات سن جواني و فضاي دانشگاه است. مهم اين است كه مسوولان دانشگاه‌ها شفاف عمل كنند و اين مطالبات را مورد توجه قرار دهند.
خودم در دانشگاه مسووليت داشته‌ام و در آن دوران شاهد بوده‌ام كه دانشجويان با وجود مطالبات فراوان با درك شرايط به من در انجام مسووليت كمك كرده‌اند. مطمئنا آقاي غلامي هم با تجربه و سعه صدر مي‌تواند در انجام اين مطالبات به خوبي از عهده اين مسووليت برآيد. البته طبيعي است كه مطالبات و خواسته‌هاي دانشجويان نيز بايد همواره در چارچوب ضوابط قانوني موجود در دانشگاه انجام گيرد و دانشجويان نيز همواره نشان داده‌اند كه به اين ضوابط پايبند بوده و انتظاراتي فراتر از اختيارات مسوولان دانشگاه‌ها ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج