۶۱۷۹۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مذاكرات آخرين گزينه وزارت علوم با فراكسيون اميد

آرزو فرشيد در روزنامه اعتماد نوشت: منصور غلامي كه با پيشنهاد فرجي دانا به دانشگاه بوعلي همدان بازگشت و بعد از هشت‌سال خانه‌نشيني رييس دانشگاه شد، فردا (يكشنبه) رسما به عنوان گزينه پيشنهادي دولت براي تصدي وزارت علوم به مجلس شوراي اسلامي معرفي مي‌شود.

آرزو فرشيد در روزنامه اعتماد نوشت: منصور غلامي كه با پيشنهاد فرجي دانا به دانشگاه بوعلي همدان بازگشت و بعد از هشت‌سال خانه‌نشيني رييس دانشگاه شد، فردا (يكشنبه) رسما به عنوان گزينه پيشنهادي دولت براي تصدي وزارت علوم به مجلس شوراي اسلامي معرفي مي‌شود.
اگرچه برخي از تشكل‌هاي دانشجويي در فضاي مجازي از او انتقاد كرده و مخالف اين انتصاب هستند اما اين‌طور كه به نظر مي‌رسد؛ غلامي نظر فراكسيون اميدي‌ها را جلب كرده است. اعضاي فراكسيون اميد يكشنبه بعد‌ از ظهر با او جلسه دارند و تصميم نهايي خود را مي‌گيرند اما سه عضو اين فراكسيون روز پنجشنبه در محل بنياد اميدايرانيان با غلامي ملاقات كرده و سنگ‌هاي‌شان را واكنده‌اند. محمودصادقي و فاطمه سعيدي دو عضو كميسيون آموزش و تحقيقات به همراه جلال ميرزايي نماينده ايلام و عضو فراكسيون اميد در ملاقاتي با غلامي همه حرف‌وحديث‌هايي كه در مورد او به گوش مي‌رسد را عنوان كرده و اكنون معتقد هستند كه او شايد بهترين وزير علوم ممكن نباشد اما گزينه خوبي است.
محمود صادقي نماينده تهران در مورد جزييات جلسه روز پنجشنبه گفت: «غلامي گزينه نهايي دولت براي وزارت علوم است و به احتمال قريب به يقين روز يكشنبه به مجلس معرفي خواهد شد.»
وي با اشاره به اينكه « من، فاطمه سعيدي و جلال ميرزايي در اين جلسه با غلامي گفت‌وگو كرديم» گفت: «قبل از جلسه نگاه انتقادي نسبت به او داشتم زيرا از سال گذشته در ديدار با سردبيران نشريات دانشجويي مسائلي را شنيده بودم. بعد از انتشار خبر معرفي او نيز در فضاي مجازي موجي عليه او راه افتاد. دانشجويان و اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها نيز تماس‌هايي در مورد او گرفتند. در جلسه همه اين نقدها را با صراحت بيان كرديم و غلامي به صورت تفصيلي پاسخ داد. جمع‌بندي ما اين بود كه غلامي اگر گزينه ايده‌آل نباشد، مي‌تواند قابل قبول باشد.»
دفاعيات مستند
فاطمه سعيدي، نماينده تهران و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس كه پيش‌تر تاكيد كرده بود «اداره وزارت علوم با سرپرست بهتر از معرفي وزيري است كه مورد تاييد دانشجويان نباشد» نيز به همراه محمود صادقي و جلال ميرزايي با منصور غلامي گفت‌وگو كرده است. او با تاكيد بر اينكه اين يك جلسه براي تاييد يا عدم تاييد نمايندگان اميد نبود، گفت: «در اين جلسه موضوعاتي كه در فضاي مجازي مطرح است را بيان كرده و گفتيم كه دانشجويان در مورد مسائل مختلفي مثل آزادي بيان، مسائل صنفي و عدم حمايت شما و معاونان‌تان گلايه‌هايي دارند. آقاي غلامي توضيحاتي داده و حتي مستنداتي مبني بر اينكه در موارد مختلف توسط وكيل دانشگاه از دانشجويان حمايت كرده‌اند؛ ارايه كردند.»
سعيدي افزود: «غلامي تاكيد داشت كه همواره سعي كرده است در محيط دانشگاه تا جايي كه قانون اجازه مي‌دهد فضاي مناسب را ايجاد كند.»
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ابراز اميدواري كرد كه تصدي وزارت علوم به غلامي يا هر فرد ديگري كه مورد تاييد جامعه دانشگاهي اعم از دانشجويان و اساتيد است، سپرده شود.
او با اشاره به اينكه احتمالا دولت روز يكشنبه منصور غلامي را به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت علوم به مجلس معرفي‌ مي‌كند، گفت: «بعد از معرفي دولت حتما اعضاي فراكسيون اميد با او جلسه داشته و صحبت مي‌كنند. بعد از طرح سوالات و شنيدن پاسخ‌هاي او نظر فراكسيون را اعلام ‌مي‌كنيم.»
ويژگي‌هاي گزينه نهايي وزارت علوم
جلال ميرزايي نماينده مجلس و عضو كميسيون انرژي بيش از دو نماينده فراكسيون اميدي ديگر به مناسب بودن غلامي اعتقاد دارد. او با اشاره به اينكه احتمالا دولت غلامي را به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت علوم روز يكشنبه به مجلس معرفي‌كند، گفت: « طبق روال معمول گزينه پيشنهادي دولت با فراكسيون‌ها جلساتي را خواهد داشت. فراكسيون اميد نيز در همين چارچوب با او گفت‌وگو خواهد كرد.»
وي با اشاره به اينكه در جلسه برگزار شده در محل بنياد اميد ايرانيان همه اعضاي فراكسيون حاضر نبودند، گفت: « برخي از اعضا به حوزه‌هاي انتخابيه رفته‌اند و در جلسه ديگري با حضور همه اعضا با غلامي گفت‌وگو مي‌شود. قرار بود اين جلسه يكشنبه صبح باشد اما به اين نتيجه رسيديم كه بعد از معرفي رسمي او، جلسه را برگزار كنيم لذا به يكشنبه بعد از ظهر موكول شد.»
ميرزايي در مورد جزييات جلسه بنياد اميد توضيح داد: «موضوعات مختلفي همچون پروسه انتخاب غلامي و انتقاداتي كه در فضاي مجازي به او وارد شده است مورد بررسي قرار گرفت. سوالاتي را مطرح كرديم و غلامي پاسخ داد. برداشت من بعد از جلسه اين بود كه از دولت با توجه به محدوديت‌ها و مسائل موجود از بين بيست و چند رييس دانشگاه و وزراي سابق نهايتا به غلامي رسيده است و او را به عنوان وزير علوم به مجلس معرفي خواهد كرد.»
اين نماينده مجلس در مورد مخالفت‌هايي كه در فضاي دانشگاه با وزير شدن غلامي وجود دارد، نيز گفت: «در اين مورد با او صحبت كرديم و به صورت مصادقي همه موارد را توضيح داد. توجه داشته باشيد كه مساله مهم براي ما اين است كه وزير علوم بتواند در چارچوب نظام دغدغه‌هاي اصلاح‌طلبانه را پيگيري كند. به اعتقاد من غلامي يك نيروي سياسي اصلاح‌طلب عاقل است كه مي‌تواند بدون توهين و اهانت به ديگران، وارد معامله نشدن و هزينه درست نكردن، خوب عمل كند.»
وي افزود: «فضاي دانشگاه در دوران احمدي‌نژاد امنيتي شد. خروج از اين وضعيت و بازگشت به فضاي مناسب دانشگاهي نيازمند وزيري است كه بتواند با تعامل اعتماد‌سازي كند. در اين شرايط انتقادات يك يا دو تشكل دانشجويي كه نگاهي ايده‌آلي دارند نمي‌تواند معيار خوبي به شمار آيد.»
ميرزايي همچنين گفت: «به طور قطع اگر بدانيم كه غلامي در مواردي كوتاهي كرده است، حتما لحاظ مي‌كنيم اما وقتي در مورد انتقادات مطرح شده در فضاي مجازي از او سوال كرديم از توضيحات او قانع شديم. به طور مثال متوجه شديم در يكي از موارد دانشجو خارج از دانشگاه مرتكب تخلف شده است و موضوع ربطي به دانشگاه ندارد؛ حتي در اين مورد نيز غلامي مساله را پيگيري كرده است.»

وي ادامه داد: «غلامي در جلسه‌اي كه در محل بنياد اميد برگزار شد، گفت كه تلاش مي‌كند اختيارات محدود شده وزارت علوم را بازگرداند. او در مورد بورسيه‌ها نيز معتقد است كه بايد بر اساس قانون عمل شود. او معتقد است كه شرايط و فضاي دانشگاه بايد مناسب‌تر باشد اما براي رسيدن به فضاي مورد نظر رييس‌جمهور نياز داريم كه با تعامل و سعه صدر بيشتر كار كنيم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج