۶۱۸۲۱۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آئودی A۸ مدل ۲۰۱۹؛ آینده‌ای که امروز زیر پای شماست

اگر بخواهیم عرصه جدال خودروهای اتوماتیک را به قلمروی پادشاهی تشبیه کنیم، بدون شک آئودی می تواند وارث آینده این سلطنت باشد. تمام ویژگی های جدید سدان لوکس A۸ می تواند این خودرو را در صدر برترین و قدرتمندترین اتومبیل های خودران رده۳ قرار دهد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: اگر بخواهیم عرصه جدال خودروهای اتوماتیک را به قلمروی پادشاهی تشبیه کنیم، بدون شک آئودی می تواند وارث آینده این سلطنت باشد. تمام ویژگی های جدید سدان لوکس A۸ می تواند این خودرو را در صدر برترین و قدرتمندترین اتومبیل های خودران رده۳ قرار دهد. نسخه اتوماتیک این خودرو پر از کارکردهای ناشناخته و غیر قابل پیش بینی است، به شکلی که گمان می رود این میزان از قابلیت های خودرانی و اتکا به ویژگی های اتوماتیک آن تا حدی تبدیل به شک و شبهه برای خریداران شود. با این حال شرکت آئودی هنوز اعلام نکرده است که آیا اولین ماشین خودران این کمپانی که در پاییز سال ۲۰۱۸ در آمریکا عرضه می شود، قابلیت رانندگی اتوماتیک را خواهد داشت یا خیر.
آئودی A8 مدل ۲۰۱۹؛ آینده‌ای که امروز زیر پای شماست
به این ترتیب، خودروی آئودی A8 مدل 2019 تهدیدی بسیار جدی برای خودروسازانی همچون مرسدس بنز، بی ام دبلیو، و کادیلاک خواهد بود. این ماشین لوکس، ظاهری کشیده تر و بلندتر دارد و نسبت به جاده کاملا ایزوله است، و همچنین در مقایسه با مدل های قبلی A8 کنترل بهتری دارد. آئودی A8 همچون موشک کروز گرانبهایی است که کوه ها را هموار می کند و با آرامش و خونسردی در بزرگراه ها قدرت نمایی می کند. حتی بدون داشتن سیستم Jam Pilot که نام رسمی سیستم خودران آئودی A8 است، این ماشین یکی از پیشرفته ترین خودروهای جهان از لحاظ تکنولوژی و فناوری روز است.
آئودی A8 مدل ۲۰۱۹؛ آینده‌ای که امروز زیر پای شماست

آئودی A۸ در هنگام معرفی و تولید اولیه خود، از موتور تک توربو ۳.۰ لیتر V-۶ با قدرت ۳۴۰ اسب بخار، و گشتاور نیروی ۵۵۰ نیوتن متر بهره می‌گرفت. اما از انتهای سال ۲۰۱۸ این خودرو با موتور دوگانه توربو ۴.۰ لیتر V-۸ با قدرت ۴۶۰ اسب بخار تولید می گردد. هر دو واحد تولید نیرو در موتور از یک واحد کمکی هیبریدی بهره می گیرند و با استفاده از مولد جریان، نیروی پیشران به دو برابر مقدار تولیدی می رسد و انرژی سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی را تامین می نماید.
آئودی A8 مدل ۲۰۱۹؛ آینده‌ای که امروز زیر پای شماست

نسل چهارم سدان A۸ هم همچون تولیدات قبلی آن در آمریکا دارای فاصله بیشتری میان دو محور چرخ خواهد بود و این فاصله به ۳.۱ متر خواهد رسید. طول کلی این مدل جدید هم به اندازه ۳.۳ سانتی متر بلند تر خواهد بود و ارتفاع آن نیز به میزان ۱.۸ سانتی متر افزایش خواهد یافت. اما عرض این خودرو کاهش ۲.۵ میلی متری خواهد داشت. در نتیجه A۸ از نظر ابعاد و اندازه نیز رقیب جدی برای دیگر غول های آلمانی خواهد بود. طول محور چرخ های این خودرو به اندازه ۳.۸ سانتی متر کوتاه تر از مرسدس بنز سری S و ۸.۴ سانتی متر کوتاه تر از بی ام دبلیو سری ۷ است. اما هر سه این مدل ها در قسمت صندلی های عقب فضای بسیار بزرگی را برای سرنشینان فراهم کرده اند.
آئودی A8 مدل ۲۰۱۹؛ آینده‌ای که امروز زیر پای شماست

کنترل بدنه بزرگ و جادار A۸ کاملا راحت است و با وجود سیستم تعلیق هوایی و تعدیل کننده های قابل تنظیمی که دارد، نسبت به تکان های جاده به خوبی ایزوله شده است. سیستم تعلیق فعال هوشمند آئودی (AI) شامل یک موتور الکتریکی است که در هر یک از گوشه های خودرو تعبیه شده است و وظیفه کنترل تکان های بدنه را به عهده دارد. در واقع دو نوع کمک فنر روی هر یک از چرخ های A۸ قرار گرفته است که سیستم تعلیق فعال را تشکیل می دهد. یکی از آنها مربوط به تعلیق هوایی و دیگری فنر پیچشی است که بالا و پایین شدن چرخ ها را با اتصال به موتور الکتریکی تنظیم می کند. اما مهم ترین ویژگی سیستم تعلیق آئودی A۸ که باعث می شود روی سطح جاده شناور باشد، دوربینی است که سطح جاده را با شکل و ناهمواری های موجود به طور مداوم اسکن می کند و دیتای لازم را به سیستم تعبیه شده روی چرخ ها می فرستد. به این ترتیب پیش از آنکه چرخ های جلوی خودرو در ناهمواری های جاده بالا و پایین شود، بدنه از روی چرخ ها کمی بلند می شود تا تکان های چرخ ها به بدنه منتقل نشود. در نتیجه سیستم تعلیق بدنه دائما فعال است و کاملا نسبت به ناهمواری ها و تکان های حاصل از جاده ایزوله باقی می ماند.
آئودی A8 مدل ۲۰۱۹؛ آینده‌ای که امروز زیر پای شماست

خوشبختانه آئودی A۸ توانایی بسیار خوبی برای پارک خودرو دارد. ویژگی پارک این ماشین هم وابسته به سیستم AI است و می توانید با سرعت کم و در فضاهای تنگ و باریک مثل کناره های خیابان یا گاراژ با دقت بسیار بالا از ویژگی های آن استفاده نمایید. سیستم راهنمای از راه دور پارک خودرو می تواند به راننده کمک کند که به صورت موازی یا عمودی در کنار موانع بایستد. پارک خودکار با استفاده از یک اپلیکیشن روی موبایل شما هدایت می شود و با مرکزیت قرار دادن خودرو در ناحیه پارک شده می تواند از موانع دوری کند و بدون هیچ برخوردی با سرعت کم خودرو را پارک کند یا از حالت پارک خارج نماید. سیستم پارک خودکار هم با بهره گیری از چهار دوربین تعبیه شده در اطراف این ماشین تصویری سه بعدی از آن ایجاد می نماید و می تواند به خوبی خودرو را در موقعیت های پارک و با سرعت پایین هدایت نماید. فرایند سه بعدی سازی تصویر A۸ مشابه فرایندی است که در خودروهای بی‌ ام‌ دبلیو تعبیه شده است، با این تفاوت که سیستم سه بعدی سازی برای خودروی A۸ هوشمندی بیشتری دارد و تصویر در نقاط حساس وضوح بالاتری را نمایش می دهد.

طراحی داخلی آئودی A8 همچون دیگر مدل های اخیر این شرکت کاملا در کلاس بیزینس طراحی شده است. اگرچه فضای داخل اتاق جنبه های تزئینی زیادی ندارد اما بسیار مدرن است و با امکانات کافی تجهیز شده است. برای سرنشینان عقب خودرو ماساژور و گرم کننده به صورت جداگانه تعبیه شده است و سیستمی کاملا مجزا از صندلی های جلو دارد. نکته بسیار مهم دیگر سکوتی است که در هنگام رانندگی با این خودرو تجربه می کنید و در صورتی که شیشه های اتومبیل را بالا داده باشید هیچ صدایی از فرایند موتور و حرکت در جاده به گوشتان نمی رسد.
آئودی A8 مدل ۲۰۱۹؛ آینده‌ای که امروز زیر پای شماست
آئودی A8 مدل ۲۰۱۹؛ آینده‌ای که امروز زیر پای شماست
در قسمت وسط داشبورد یک صفحه لمسی 10.1 اینچی قرار گرفته است که مربوط به بازخوردهای عملیاتی خودرو می باشد. درست در زیر آن صفحه نمایش دوم قرار گرفته است که برای مکان یابی و اتصال به دیتابیس گوگل طراحی شده است و می تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد. وجود این صفحه نمایش باعث شده است که از تعدد دکمه ها در داشبورد جلوگیری شود و کاربر می تواند به صورت کاملا اختیاری موارد درخواستی خودش از جمله مکان یابی، اطلاع از آب و هوا، عملکردهای مکالمه تلفنی، رادیو و ... را روی صفحه نمایش دوم انتخاب کند. در عین حال استفاده از این امکانات کاملا راحت و سریع انجام می شود و مطمئنا برای بهره گیری از آنها به دردسر نمی افتید.
آئودی A8 مدل ۲۰۱۹؛ آینده‌ای که امروز زیر پای شماست

قیمت مدل جدید A8 نسبت به مدل های پیشین آن افزایش خواهد داشت که البته با توجه به تغییراتی که در آن اعمال خواهد شد منطقی به نظر می رسد. مدل 2018 این خودرو با موتور V-6 قیمت پایه 83475 دلار دارد و انتظار می رود مدل 2019 قیمتی در حدود 90000 دلار داشته باشد. با توجه به امنیت، آرامش و راحتی همراه با تکنولوژی مدرن و لوکسی که آئودی A8 مدل 2019 فراهم می کند، خرید این سدان بدون شک یک برد کامل است. با در نظر گرفتن این مطلب که خودروهای کمی می توانند با داشتن چنین امکاناتی، مجموعه ای از عملکردهای ایده آل را در خود بگنجانند، به نظر می رسد که آئودی A8 مدل 2019 خودروی بسیار موفقی خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج