۶۲۳۸۸۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

با رعایت این ۲۴ نکته دوستی‌های قوی‌تری داشته باشید!

دوستی‌ها فوق‌العاده مهم هستند. در برخی مراحل خاص زندگی، دوستی‌ها رسماً برای ما همه چیز هستند. دوستی‌ها به توصیف و بیان ویژگی‌های ما کمک می‌کند. دوستان ما می‌توانند بر انتخاب‌های ما تأثیرگذار باشند، چه می‌خریم، چه می‌پوشیم، کجا زندگی می‌کنیم؛ به همین دلیل هم توجه به دوستی‌ها و مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است

وب سایت دیجی رو : دوستی‌ها فوق‌العاده مهم هستند. در برخی مراحل خاص زندگی، دوستی‌ها رسماً برای ما همه چیز هستند. دوستی‌ها به توصیف و بیان ویژگی‌های ما کمک می‌کند. دوستان ما می‌توانند بر انتخاب‌های ما تأثیرگذار باشند، چه می‌خریم، چه می‌پوشیم، کجا زندگی می‌کنیم؛ به همین دلیل هم توجه به دوستی‌ها و مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است، البته دوستی‌های واقعی و ارزشمند! در ادامه ۲۴ راهکار برای حفظ و قوی‌تر کردن روابط دوستانه به شما معرفی شده‌اند، پس در ادامه دیجی رو را همراهی کنید.
با رعایت این ۲۴ نکته دوستی‌های قوی‌تری داشته باشید!

1.عاقلانه دوست انتخاب کنید

شما لازم نیست با همه دوست باشید. با کسانی دوست شوید که به قدرت گرفتن و ساختن شما کمک می‌کنند نه کسانی که شما را زمین زده و خراب می‌کنند. دوستانی انتخاب کنید که حامی و الهام‌بخش شما بوده نه کسانی که به شما بی‌احترامی و توهین می‌کنند. شما نمی‌توانید خانواده‌ای را که در آن به دنیا می‌آیید را انتخاب کنید، اما دوستان‌تان را می‌توانید.

2. گوش کنید

با دقت به حرفی که طرف مقابلتان می‌زند گوش کنید. بگذارید او متوجه شود که شما بهش گوش می‌دهید. سؤال‌های واضح‌کننده بپرسید. آن‌چه شنیده‌اید را جمع‌بندی و خلاصه کنید. همیشه نباید با حرف واکنش نشان بدهید، برقراری ارتباط چشمی و زبان بدن مناسب هم می‌تواند نشان دهد که شما گوشتان به حرف‌های اوست.

3. با دقت پاسخ دهید

قبل از حرف زدن فکر کنید، مخصوصاً وقتی عصبانی هستید. گاهی اوقات قبل از این‌که ناخودآگاه حرفی زده و احساسات دوستتان را جریحه‌دار کرده یا به غرورش لطمه بزنید کمی بیشتر مکث کرده و کلمات‌تان را با دقت انتخاب کنید.

4. دست از نصیحت کردن برای حل تمام مشکلات دوستان‌تان بردارید

اگر دوست‌تان راجع به چیزی به مشورت و نصیحت شما احتیاج داشت دریغ نکنید. شاید او دودل است که فلان پیام را بفرستد یا نه، یا شاید در کشمکش یک رابطه است. مسلماً آن‌ها به دیدگاه‌ها و حمایت‌های شما احتیاج خواهند داشت اما سعی هم نکنید در تمام زندگی دوستان‌تان دخالت کرده و مدام راه‌های مختلف به آن‌ها نشان بدهید. وقتی نظرتان را گفتید، کمی وقت برای پردازش و فکر کردن و گرفتن تصمیم مناسب به او بدهید.

5. قابل اعتماد باشید

خودتان باشید. روراست باشید. ما همیشه سعی می‌کنیم خود واقعی‌مان را قایم کنیم، اما اگر کسی شما را آن‌طور که هستید نپذیرد داشتن رابطه با او دشوار خواهد شد. خودتان را با انکار کردن باورها، ارزش‌ها و دیدگاه‌هایتان فریب ندهید. این کار به نفع هیچ‌کس نخواهد بود.

6. با گشاده‌رویی و صداقت صحبت کنید

توسعه‌ی ارتباط با افراد نیازمند زمان و اعتماد است. از دوستان‌تان بپرسید چه کاری می‌توانید برایشان انجام دهید. بهشان بگویید چه کاری از دستتان برمی‌آید. بگذارید وقتی شما هم به کمکی احتیاج داشتید آن‌ها در جریان باشند. وقتی مشکلی پیش می‌آید با همدیگر برای رفع آن تلاش کنید.

7. دوستان‌تان را همان‌طور که هستند بپذیرید

همان‌طور که شما خودتان هستید، دوستان‌تان هم حق دارند که خودشان باشند. ما همه دوست داریم دیگران آن طور که هستیم ما را دوست داشته باشند.

8. به انتخاب‌های آن‌ها احترام بگذارید

اشکالی ندارد که مخالف باشید. اگر دوست‌تان می‌خواهد کاری انجام دهد اما شما نظر مخالف دارید، بگذارید او کاری که می‌خواهد را انجام دهد. اگر شما نظرتان را گفتید اما دوست‌تان فکر دیگری در سر داشت دیگر کنار بایستید. کاری که دوستتان قرار است انجام دهد شاید برای زندگی خودش درست باشد اما برای زندگی شما نه.

9. دوستی باشید که دوست دارید دیگران برای شما باشند

شما دوستانی می‌خواهید که صادق و مهربان، عادل، قابل اعتماد و هوشمند بوده و بیخودی قضاوت نکنند. وقتی خودتان چنین آدمی باشید احتمال جذب چنین آدم‌هایی به خودتان هم بالا می‌رود.

10. درک بالایی داشته باشید

سعی کنید احساسات و حرف‌های دوستانتان را از چیزهای مختلف تشخیص بدهید تا بتوانید بهتر یکدیگر را فهمیده و با هم ارتباط برقرار کنید.

11. تعریف کنید

عشق‌تان نسبت به دوستان‌تان را با تعریف کردن از ویژگی‌های خوب یا کارهایی که خوب انجام می‌دهن ابراز کنید. دوستتان کاری کرده که شما او را به خاطرش ستایش می‌کنید؟ پس بگذارید آن‌ها این موضوع را بدانند.

12. قدردانی‌تان را ابراز کنید

بگذارید دوستان‌تان بدانند که شما برای رابطه‌تان ارزش قائلید. به آن‌ها بگویید. برایشان بنویسید. یا مثلا با دعوت او به شام سورپرایزش کنید.

13- اعتراف کرده و عذرخواهی کنید

وقتی کار اشتباهی انجام می‌دهید اعتراف کنید، عذرخواهی را یاد بگیرید. گاهی اوقات دوست ما از دست ما ناراحت است و تمام چیزی که می‌خواهد یک عذرخواهی واقعی از سوی ماست.

14- فراموش کنید

آیا دوست‌تان کاری کرده که موجب ناراحتی شما شده؟ آیا راجع بهش صحبت کردید؟ آیا او عذرخواهی کرده؟ فراموش کنید و بگذرید. اگر نگذرید به رابطه‌ی دوستانه‌تان صدمه وارد کرده و مانع ادامه‌ی آن می‌شود.

15- برای دوستان‌تان وقت بگذارید

با دوستان‌تان وقت بگذرانید. به دوستان‌تان نشان بدهید که می‌خواهید در کنار آن‌ها باشید. آیا دوست‌تان راه دور است؟برایش پیامی بنویسید یا به او زنگ بزنید. وقت گذاشتن برای دوستان‌تان این پیام را به آن‌ها می‌رساند که در زندگی‌تان مهم هستند.

16- به قول‌هایتان وفادار باشید

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید کاری را انجام دهید قولش را هم ندهید. اگر قولی دادید تمام تلاش‌تان را بکنید که به آن وفادار بمانید. سعی کنید هیچ‌وقت وعده وعید الکی ندهید یا به اصطلاح کسی را نکارید!

17- علایق مشترکتان را جشن بگیرید

اکثر دوستی‌ها به خاطر وجود یک سری صفات مشترک در افراد به وجود می‌آیند. مثلاً بلیط کنسرت خواننده‌ی محبوب‌تان را تهیه کنید یا با هم سری به نمایشگاه کتاب بزنید.

18- چیزهای جدید را با هم امتحان کنید

چه تجربیات جدیدی را می‌توانید با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید؟ این تجربیات می‌تواند سر زدن به یک کافی‌شاپ محلی جدید باشد.

19- باهم خوش بگذرانید

بعضی وقت‌ها روابط از تک و تا می‌افتند و کمی خشک و جدی می‌شوند، چرا که شما هر بار همدیگر را می‌بینید مدام سر گله و شکایت از چیزهای مختلف را باز می‌کنید. روتین را به هم بزنید. بیرون بروید و کار جالبی که هر دو ازش لذت می‌برید را انجام دهید. یا اولین کاری که به ذهنتان می‌رسد را انجام دهید. این‌که دوستی برای درد و دل کردن داشته باشید خوب است اما گاهی وقت‌ها هم برای خودتان خاطرات شاد رقم بزنید!

20- تعادل را رعایت کنید

وارد شدن به روابط با خودخواهی و این هدف که فقط از دوستان‌تان بخواهید و همه چیز همیشه یک طرفه باشد باعث می‌شود که تنها شوید. شما هم دوستان‌تان را حمایت کنید. چه کاری می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید؟ چطور می‌توانید به آن‌ها کمک کنید؟

21- مسئولیت‌های برابری را برعهده بگیرید

نوبتی برای دیدن هم از این سر شهر به آن سر شهر بروید. اگر مشکلی هست بر نقش خودتان واقف باشید و با هم به آن رسیدگی کنید. اگر رابطه 2 طرفه نباشد ادامه پیدا نخواهد کرد.

22- مشوق باشید

به دوستان‌تان انگیزه بدهید. حمایت شما از دوستان‌تان برای آن‌ها مهم است. اگر شما سمت دوست‌تان نباشید، پس چه کسی باشد؟

23- اطلاعات شخصی را محرمانه نگه دارید

با رشد رابطه، طبیعی است دوست‌ها با هم یک سری اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذارند. اگر دوستتان به شما رازی می‌گوید به این دلیل است که به شما اعتماد دارد و می‌داند که آن راز بین خودتان باقی خواهد ماند. با برملاکردن راز دوست‌تان به او خیانت نکنید. بسیاری از دوستی‌ها فقط بر سر همین مسائل خراب می‌شوند.

24- مشت‌تان را باز کنید

دوستی‌ها رشد کرده و تغییر می‌کنند و حتی بعضی اوقات به پایان می‌رسند. شما در یک سال می‌توانید کمی تغییر کنید. حال فکر کنید که در طی 10 سال چقدر تغییر می‌کنید! کسی که یک روزی او را می‌بینید ممکن است همیشه همان‌طور نماند. شما بزرگ‌تر می‌شوید. تفکرتان را راجع به مسائل مختلف عوض می‌کنید. دوستان‌تان هم همین‌طور.
گاهی اوقات دوستی که سال‌ها می‌شناخته‌اید نقش بزرگ‌تری در زندگی‌تان بازی می‌کند. بعضی وقت‌ها هم برعکس است و شما حس می‌کنید دیگر ارزشی ندارد که وقت زیادی با هم صرف کنید چرا که نقاط اشتراک خیلی کمی با یکدیگر دارید. این دوستان شاید در زندگی‌تان بمانند، اما تأثیر کمتری بر روی آن خواهند داشت. اگر دوستی شما را پایین می‌کشد، به شما ضربه می‌زند یا وارد راه خطرناکی شده، کاملاً قابل قبول است که رابطه‌تان را با او خاتمه بدهید. بعضی اوقات ما بی‌جهت برای حفظ و نگه‌داشتن چیزی دست و پا می‌زنیم، در حالی‌که رها کردن آن خیلی برایمان بهتر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج