۶۲۴۹۳۱
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

پیش از ال جی و سامسونگ، این شیائومی بود که با عرضه می میکس نوع جدیدی از طراحی که در آن حاشیه‌های کنار صفحه به حداقل رسیده‌اند و نسبت صفحه از ۱۶:۹ به ۱۸:۹ تبدیل شده را به دنیا معرفی کرد. به همین دلیل انتظارات از دستگاهی که قرار است جانشین این گوشی معروف شود بسیار بالاست.

وب سایت دیجی رو: یکی از پر سر و صدا ترین گوشی‌هایی که سال گذشته معرفی شد، شیائومی می میکس (Xiaomi Mi Mix) با صفحه نمایش بزرگ خود بود.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

پیش از ال جی و سامسونگ، این شیائومی بود که با عرضه می میکس نوع جدیدی از طراحی که در آن حاشیه‌های کنار صفحه به حداقل رسیده‌اند و نسبت صفحه از ۱۶:۹ به ۱۸:۹ تبدیل شده را به دنیا معرفی کرد. به همین دلیل انتظارات از دستگاهی که قرار است جانشین این گوشی معروف شود بسیار بالاست.

طراحی

mi mix۲اولین تغییری که در این گوشی به وجود آمده مربوط به ابعاد آن است. در مدل قبلی از قاب کوچکی در دور صفحه استفاده شده بود تا صفحه نمایش بسیار بزرگ آن به خوبی در دست کاربران قرار بگیرد، اما اینبار شیائومی تصمیم گرفته تا از صفحه ۵.۹۹ اینچی آی پی اس ال سی دی در گوشی جدید استفاده کند. به همین دلیل می میکس ۲ با بدنه سرامیکی دستگاهی خوش دست بوده که کار با آن ساده تر شده است.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

خوشبختانه شیائومی بدنه می میکس ۲ را نیز همانند بسیاری دیگر از گوشی‌های این شرکت با استفاده از سرامیک طراحی و تولید کرده است. پنل پشتی گوشی درخشان و زیباست، در این قسمت اسکنر اثر انگشت در جای مناسب و درست زیر نشان تجاری کوچک شیائومی قرار گرفته. نه تنها این گوشی به دلیل ابعاد جدید خود خوش دست تر شده، بلکه گوشه‌های منحنی و لبه‌های تقریبا خمیده نیز به کاربران کمک می‌کنند تا راحت تر از این دستگاه استفاده کنند.

این انحناهای جدید باعث شده تا می میکس ۲ نسبت به مدل سال پیش طراحی متفاوتی داشته باشد، البته این تفاوت لزوما چیز خوبی نیست. می میکس اصلی به عنوان اولین گوشی بدون قاب طراحی مربعی و با زاویه‌های تیزتری داشت اما دستگاه جدید با گوشه‌های منحنی خود مشابه بسیاری دیگر از گوشی‌های بدون قاب بازار مثل ال جی و سامسونگ است.

صفحه نمایش

mi mix۲بیش از ۸۰ درصد از فضای جلوی گوشی به صفحه نمایش IPS اختصاص یافته. این صفحه تا بالاترین جای ممکن کشیده شده که طراحی جذابتر و کاربردی تری نسبت به آیفون ایکس یا اسنشال فون دارد.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

به همین دلیل در طراحی جلوی گوشی شیائومی مجبور شده تا تغییراتی را اعمال کند. مثلا دوربین سلفی دستگاه در گوشه پایینی آن تعبیه شده که جانمایی بسیار عجیبی است و پیش از این در گوشی دیگری مشاهده نشده. نه تنها دست کاربران برخورد زیادی با دوربین دارد، بلکه زاویه عکاسی سلفی نیز با سایر گوشی‌ها تفاوت دارد که احتمالا برای کاربران نا آشنا گیج کننده خواهد بود. البته اپلیکیشن پیش فرض دوربین پس از فعال شدن دوربین سلفی به کاربران پیشنهاد می‌دهد تا گوشی را ۱۸۰ درجه بچرخانند، اما در اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام و اسنپ چت این پیغام نمایش داده نمی‌شود.

با اینحال تغییرات خوبی نیز در می میکس ۲ اعمال شده. سنسور پروکسیمیتی (نزدیکی) به این گوشی اضافه شده و به جای بلندگوی ویبره‌ای، از یک اسپیکر واقعی استفاده شده. صدای این اسپیکر از شیار کوچکی که در بالاترین قسمت دستگاه قابل مشاهده است خارج می‌شود. بلندگوی جدید رو به بالا بوده و کیفیت و صدای خروجی بسیار بهتری نسبت به مدل سال گذشته دارد.

با اینکه احتمالا خیلی از کاربران طراحی زاویه دار و خطی سال گذشته را ترجیح دهند، اما طراحی جدید نیز زیبا و کاربردی است. اما نبودن جک هدفون و جانمایی عجیب دوربین سلفی از نکاتی است که خوشایند اکثر افراد نیست.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

mi mix۲شیائومی نسخه سرامیکی یک پارچه‌ای از می میکس ۲ که در رنگهای سفید و سیاه تولید شده است را نیز وارد بازار کرده است. شیائومی ادعا کرده که نسخه سفیدرنگ همانند یک تکه جواهر یشم درخشان و خیره کننده خواهد بود.

صفحه نمایش آی پی اس این دستگاه کیفیت بسیار خوب و مناسبی دارد. مدل سال گذشته اولین دستگاهی بود که در آن از نسبت صفحه ۱۸:۹ استفاده شده بود و در ابتدا مخالفینی نیز داشت. اما در حال حاضر دستگاه‌های زیادی با این نسبت صفحه تولید می‌شوند و می میکس ۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

استفاده از اکثر نقاط صفحه به آسانی انجام می‌شود اما لمس نقاط بالا و پایین صفحه کمی مشکل است. روشنایی صفحه حتی در نور روز نیز راضی کننده است، البته اشباع رنگها به نسبت صفحات ال ای دی کمتر است. شما می‌توانید تنظیمات رنگ و روشنایی صفحه را تعویض کنید، حالتی برای مطالعه نیز در تنظیمات صفحه نمایش گوشی گنجانده شده.

شاید تنها ایراد صفحه رزولوشن آن باشد، در حال حاضر اکثر گوشی‌های این رده از صفحه کواد اچ دی استفاده می‌کنند در حالی که می میکس ۲ دارای صفحه فول اچ دی پلاس است. با اینکه صفحه نمایش این دستگاه برای بازی کردن، مشاهده فیلم و مطالعه متون مختلف مناسب است، اما کیفیت بالاتر صفحه می‌توانست می میکس ۲ را در کنار سایر پرچمداران بازار قرار دهد.

عملکرد

mi mix۲مشخصات فنی دستگاه جزو بهترین‌های حال حاضر دنیاست. در این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار رم شش یا هشت گیگابایتی استفاده شده که قیمت‌های متفاوتی دارند. با اینکه امکان افزایش حافظه داخلی با استفاده از کارت‌های حافظه میکرو اس دی وجود ندارد، اما احتمالا نسخه‌های ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی برای اکثر کاربران کافی خواهد بود.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

در استفاده روزمره از می میکس ۲ و استفاده سریع و همزمان از چند اپلیکیشن به هیچ مشکل یا کُندی‌ای برخورد نخواهید کرد. با اینکه نرم افزار و رابط کاربری شیائومی کمی سنگین به نظر می‌رسد اما به هیچ وجه دستگاه دارای لگ نیست. همچنین با توجه به اینکه می میکس ۲ به صورت جهانی عرضه شده، اپلیکیشن‌های گوگل بصورت پیش فرض در آن وجود دارند و همانند می میکس اصلی نیازی نیست تا پکیج گوگل را کاربران به گوشی اضافه کنند.

سخت افزار

mi mix۲یکی از نکات خوبی که در مورد این گوشی اتفاق افتاده، امکان کار کردن با آن در هر نقطه‌ای از دنیاست، این در حالیست که ارتباطات ۴G در مدل سال گذشته تنها در چین قابل استفاده بود. می میکس ۲ بیش از هر گوشی هوشمند دیگری از شبکه‌های مخابراتی دنیا پشتیبانی می‌کند.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

مدل سال گذشته تنها از شبکه‌ها HSPA+ در آمریکا پیشتیبانی می‌کرد اما می میکس ۲ای که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته بر روی حالت US LTE قرار داشت. برقراری ارتباط و تماس‌ها روی حالت GSM نیز با کیفیت خوب و قابل قبولی انجام می‌شوند. صدای خروجی نیز به دلیل استفاده از بلندگوی قویتر، بسیار بهتر شده است.

اما صدای خروجی در سایر شرایط متفاوت است. به دلیل نبود جک هدفون کاربران برای استفاده از هدفون‌های سیمی خود مجبور هستند که از کابل‌های تبدیل USB-C به جک استفاده کنند. با اینکه تنظیمات زیادی برای صدای خروجی گوشی وجود دارد، اما اکثر این تنظیمات تنها با هدفون‌های ساخت شیائومی هماهنگ هستند.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

mi mix۲اما صدای خروجی در حالت بلندگو رضایت بخش نیست. مثلا هنگامی که بلندی روی کمتر از ۵۰ درصد قرار گرفته باشد تقریبا هیچ صدایی به گوش افراد نمی‌رسد. البته با اینکه صدای بالای ۵۰ درصد بلندی قابل قبولی دارد، اما به نظر می‌رسد که برای استفاده از گوشی به عنوان یک دستگاه پخش کننده موسیقی باید همواره از هدفون‌ها یا اسپیکرهای بدون سیم استفاده کنید.

عمر باتری

عمر باتری می میکس یکی از بهترین ویژگی‌های آن بود، به همین ترتیب می میکس ۲ نیز از باتری خوبی برخوردار است. با اینکه مدل سال گذشته به دلیل پشتیبانی نکردن از سیستم‌های LTE عمر بیشتری داشت، اما مدل امسال با استفاده از همین سیستم مخابراتی عمر باتری مشابهی دارد.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸
شما می‌توانید با یکبار شارژ کامل به مدت 16 ساعت از گوشی استفاده کنید و بیش از 5 ساعت صفحه را روشن نگه دارید. با اینکه صفحه نمایش می میکس 2 نسبتا بزرگ است، اما رزولوشن فول اچ دی پلاس باعث شده تا صفحه گوشی مصرف انرژی کمتری داشته باشد. از دیگر نکات خوب در مورد باتری این دستگاه، پشتیبانی آن از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3.0 است.

دوربین

شیائومی تصمیم گرفته تا حداقل در پشت گوشی از یک دوربین ساده تر و معمولیتر نسبت به سایر رقبا استفاده کند.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

در این گوشی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال چهار محوره استفاده شده. با اینکه این لرزشگیر برای فیلمبرداری در حالت ۴K مناسب بوده و باعث افزایش کیفیت عکسها در نور کم می‌شود، هیچ ویژگی خاص دیگری در این دوربین مشاهده نمی‌شود. اپلیکیشن دوربین نیز همانند سایر مدلهای شیائومی بوده و حالت عکاسی جدیدی به آن اضافه نشده. البته امکان انتخاب حالت دستی نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کنترل بیشتری روی پارامترهای عکس داشته باشید.

mi mix۲کیفیت عکسها به صورت کلی رضایت بخش است اما در نور کم افت قابل ملاحظه‌ای دارد. حالت اچ دی آر به کیفیت عکسها در شب کمک می‌کند اما با روشن کردن آن سرعت شاتر و عکاسی طولانی تر می‌شود، به نظر می‌رسد که اچ دی آر به عنوان یک حالت اضافه به اپ دوربین اضافه شده و عملکردی همانند سایر گوشی‌ها ندارد. همچنین امکان استفاده از حالت «گرگ و میش» دستی نیز وجود دارد (HHT) که در نور کم عکسهای جذابی به کاربران ارائه می‌دهد، البته این عکسها نسبت به حالت اچ دی آر کمی تیره تر به نظر می‌رسند.

دوربین جلو اما به هیچ عنوان جانمایی مناسبی ندارد و در هنگام برقراری تماس‌های ویدئویی کاربران را کلافه خواهد کرد. هنگامی که شما تماس تصویری برقرار کرده و به ویدئوی طرف مقابل نگاه می‌کنید، به نظر می‌رسد که در حال نگاه کردن به شی سومی در اتاق هستید! همچنین در این تماس‌ها باید گوشی را با دست راست نگاه دارید تا کف دستتان باعث پوشیده شدن دوربین نشود.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

mi mix۲یکی دیگر از مشکلات این دوربین، کم بودن زاویه دید آن است. به این ترتیب در هنگام عکاسی با دوربین سلفی تنها می‌توانید چهره خود و بخش کوچکی از پس زمینه را ثبت کنید. به همین دلیل برای عکاسی از پس زمینه باید دست خود را تا جای ممکن از چهره خود دور کنید.

به دلایلی که در بالا گفتیم، عکسهایی که با استفاده از دوربین سلفی گرفته می‌شوند به ندرت رضایت بخش هستند. همچنین امکان برعکس گرفتن گوشی در اپلیکیشن‌های اینستاگرام و اسنپ چت وجود ندارد. به این خاطر توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال عکاسی با دوربین سلفی گوشی هستید به هیچ عنوان می میکس ۲ را انتخاب نکنید.

در مجموع دوربین می میکس ۲ کیفیت فوق العاده‌ای ندارد. برخی از عکسها کیفیت خوبی داشتند اما بسیاری از آنها رضایت بخش نبودند. با اینکه شیائومی در اکثر محصولات خود از دوربین‌های خوب و دوگانه استفاده می‌کند، اما متاسفانه این دوربین عملکردی کاملا معمولی دارد.

نرم افزار

mi mix۲و حالا به نرم افزار و رابط کاربری MIUI میرسیم. این سیستم یکی از اصلی ترین ویژگی‌های شیائومی بوده و نقطه شروع موفقیت‌های این شرکت محسوب می‌شود، به همین دلیل جای تعجب نیست که این رابط کاربری همواره در حال پیشرفت و بهبود است. با اینحال در می میکس ۲ این اتفاق نیفتاده، به نحوی که رابط کاربری این گوشی تجربه مشابهی با Mi۶ و نسخه قبلی می میکس را به کاربران ارائه می‌کند. البته خوشبختانه در این نسخه از MIUI اپلیکیشن‌های گوگل به طور کامل فعال هستند.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

از ویژگی‌های جدیدی که به نرم افزار گوشی اضافه شده می‌توان Quick Ball را نام برد. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا بدون استفاده از کلیدهای فیزیکی عملکردهای اصلی را انجام دهند. همچنین می‌توانید دو اپلیکیشن متفاوت و یا حتی دو صفحه متفاوت از یک اپلیکیشن را به صورت همزمان مشاهده کرده و از آنها استفاده کنید، برای مثال می‌توانید با استفاده از این قابلیت و قابلیت دیگری که "فضای دوم" نام دارد، دو اکانت مختلف تلگرام را بصورت همزمان مشاهده و مدیریت کنید.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

mi mix۲به نظر می‌رسد که برخی از قسمت‌های این سیستم کامل نیستند و یا ترجمه آنها از زبان چینی به انگلیسی به درستی انجام نگرفته است. از دیگر مشکلات می‌توان به نحوه نمایش اعلان‌ها اشاره کرد، اعلان‌هایی که بر روی صفحه نمایش داده می‌شوند اطلاعات زیادی را به کاربر منتقل نمی‌کنند و در صورتی که این قسمت را به پایین بکشید بخش بزرگی از صفحه اشغال می‌شود.

سیستم MIUI طی سالهای گذشته تغییرات زیادی به خود دیده و توسط جامعه بزرگ کاربران همواره مورد تست و بهبود قرار گرفته، به همین دلیل آپدیت‌های زیادی در فواصل زمانی کوتاه برای آن ارائه می‌شود. با این وجود هنوز هم برخی از ایرادات قابل توجه در آن وجود دارند. برای مثال برخی از اپلیکیشن‌ها مثل اینستاگرام پس از مدتی به صورت خودکار بسته می‌شوند. به نظر می‌رسد که MIUI هنوز برای کار با استفاده از زبان انگلیسی و استفاده در خارج از کشور چین آماده نیست.

حرف آخر

mi mix۲همه‌ی چیزهایی که در می میکس اصلی به عنوان یک ویژگی نوآوارانه وجود داشت، امروزه به یک استاندارد در گوشی‌های تلفن همراه تبدیل شده.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

شیائومی در ساخت می میکس ۲ نهایت دقت را به خرج داده تا علاوه بر استفاده از بدنه سرامیکی، طراحی دستگاه شباهت زیادی به گوشی مینیمالیستی و زیبای می میکس داشته باشد، البته انحناهای زیادی به آن افزوده و ابعاد نهایی گوشی کاهش یافته.

همچنین اگر تمایل دارید تا یک دستگاه خاص داشته باشید می‌توانید نسخه سرامیکی یک تکه و سفید آن را خریداری کنید. لازم به ذکر است که این نسخه با توجه به اینکه سخت افزار و نرم افزار مشابهی با مدل‌های معمولی می میکس ۲ و بسیاری دیگر از پرچمداران چینی و غیر چینی بازار دارد، با برچسب قیمت ۷۲۰ دلاری خود کمی گران به نظر می رسد. با این وجود خرید مدل ۶۰۰ دلاری دستگاه که دارای رم شش گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.
شیائومی می‌میکس ۲؛ رقیب سر سخت گلکسی اس ۸

نکات مثبت
  • طراحی سرامیکی چشم نواز
  • نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی به خوبی رعایت شده
  • مشخصات فنی بسیار قدرتمند
  • پشتیبانی از تمامی شبکه‌های مخابراتی در سراسر دنیا
  • به روز رسانی‌های مکرر سیستم عامل
نکات منفی
  • طراحی مشابه با اکثر گوشی‌های بازار
  • رزولوشن فول اچ دی پلاس که می‌توانست بهتر باشد
  • کیفیت ناکافی بلندگو
  • جانمایی عجیب دوربین جلو
  • عملکرد معمولی دوربین
  • نرم افزار دستگاه به بهبود نیاز دارد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از من نصیحت؛ هیچ وقت جنس چینی نخرید.حالا چه لباس باشه چه لوازم الکتریکی و...

    • بدون نام

      اتفاقن من ی تبلت لنوو چینی دارم بیشتر از سه ساله. دائم در حال بازی و استفاده ازش هستم. صفحه اش هم شکسته اما مثل روز اول کار میکنه آخ نگفته. در عوض ی گوشی سونی z3 داشتم ک 2200 پولشو داده بودم. افتضاح مطلق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج