۶۲۵۰۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

میشل عون: لبنان، آماده دفاع در برابر اسرائیل است

رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگو با یک روزنامه کویتی اعلام کرد در صورتی که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند همه لبنانی‌ها از کشور خود دفاع خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگویی با روزنامه «الرأی » کویت اعلام کرد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان همه لبنانی‌ها آماده دفاع از کشور خود و مقاومت در برابر این رژیم هستند.

عون گفت بعید می‌داند رژیم صهیونیستی قصد جنگی نزدیک علیه لبنان را داشته باشد و سپس تصریح کرد: اسرائیل می‌داند از این جنگ سودی نخواهد برد.

رئیس‌جمهور لبنان گفت: درست است که ما کشور کوچکی هستیم اما وحدت ملی خود را دوباره تقویت کرده‌ایم و یکی از جوانب این وحدت آن است که همه لبنانی‌ها مخالف تعرض طرفی به کشورشان هستند.

میشل عون در سوالی درباره گروهک «العبدلی» که کویت می‌گوید با حزب‌الله در ارتباط بوده (+)، گفت: ما به امنیت کویت مانند امنیت خود اهمیت می‌دهیم ، دستگاه‌های امنیتی را مکلف به جستجو از افرادی که اسامی آنها به ما داده شده بود، کردیم اما به نظر می‌رسد آنها در کشور ما نیستند. اگر اینها واقعا از نزد ما (لبنان) آماده باشند ما نیز ناراحتیم و مُصر هستیم این موضوع را حل کنیم.

الرأی به کم شدن تعداد گردشگران خارجی حاشیه خلیج فارس در لبنان پرداخت و گفت برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گمان می‌کنند حزب‌الله قدرت تصمیم‌گیری در لبنان دارد و تسلط امنیتی حزب‌الله بر بیروت و غیره باعث می‌شود گردشگران آنها از آمدن به لبنان بترسند؛ عون در پاسخ به این ادعا گفت: این ترس بی‌مورد است زیرا تحرکات امنیتی-داخلی از سوی هر حزبی در لبنان ممنوع است ؛ در طول سال‌هایی هم گذشته هیچ اتفاقی برای این گردشگران نیفتاده است.

خبرنگار الرأی در ادامه این سوال را مطرح کرد «خوشبینی‌هایی برای حل وضعیت سوریه وجود دارد آیا نمی‌ترسید این راه‌حل بر اساس تجزیه سوریه باشد؟»؛ میشل عون پاسخ داد: کشورهای بزرگی هستند که خواستار تجزیه هستند و این موضوع به ویژه در روزنامه‌های آمریکایی مطرح می‌شود اما معتقدم آنچه در عراق اتفاق افتاد «شبح تجزیه» را از آن دور کرد مسعود بارزانی به صراحت گفت آمریکا مرا تنها گذاشت؛ می‌توان این را شکست ایده تجزیه خواند. در سوریه نیز معتقدم خط و برنامه بین‌المللی علیه تجزیه این کشور باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج