۶۲۵۵۷۴
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

برای کی‌روش «خشم اژدها» را نمایش دهید

«یه ورزشکار هیچ‌وقت به زن حمله نمی‌کنه» مثل اینکه رفیق‌مان کارلوس کی‌روش، به وقت بچگی‌، این فیلم بروس‌لی را ندیده بود، همان که قرار بود بروند در یک جزیره‌ای و در آنجا یک مسابقه بزرگ برگزار کنند و بروس‌لی، آنجا قاتل خواهرش را دیده بود و به او این جمله معروف را گفت.

صبح نو: «یه ورزشکار هیچ‌وقت به زن حمله نمی‌کنه»(بروس‌لی در خشم اژدها )
مثل اینکه رفیق‌مان کارلوس کی‌روش، به وقت بچگی‌، این فیلم بروس‌لی را ندیده بود، همان که قرار بود بروند در یک جزیره‌ای و در آنجا یک مسابقه بزرگ برگزار کنند و بروس‌لی، آنجا قاتل خواهرش را دیده بود و به او این جمله معروف را گفت. جمله‌ای که احتمالاً در دل چند نسل از ویدئو‌بین‌های ایرانی آنقدر خوب جا افتاده که یکی‌شان، تا قصه حمله زشت سرمربی تیم ملی به رییس کمیته ایفمارک را بشنود، یادش بیفتد که ورزشکار قرار نیست به زن حمله کند.

«ما پول نداریم برنامه‌های خودمان را اجرا کنیم. متاسفم که برخلاف تمام وعده‌های داده شده پول ما توسط آن خانم برداشته شد تا بازی‌های تیم ملی برگزار نشود. متاسفم که برای چندمین‌بار شاهد این هستیم که برنامه‌ریزی‌ها به‌هم خورده!»

نه! انگار برادرمان کار‌لوس، در بچگی‌هایش در موزامبیک یا پرتغال، وقتی برای دیدن فیلم‌های بروس‌لی نداشت. احتمالاً هیچ‌وقت ویدئو را در لای پتو پنهان نمی‌کرد، هیچ‌وقت مجبور نبود نوارهای وی‌اچ‌اس را در ساک‌های ورزشی جا‌به‌جا کند و در نتیجه تماشا کردنش هیچ‌وقت برایشان آنقدر شیرین نبود که ذره به ذره دیالوگ‌ها را ببیند و حفظ کند.

اما برویم سروقت ادعاهای جنجالی کافه‌به‌هم‌زن جنجالی این روزها که دوباره آب و روغن قاطی کرده و مثل همیشه هم فرق بین «بفرما و بنشین و بتمرگ» را از یاد برده. آقای کارلوس کی‌روش، پنج‌شنبه در بیانیه جدید و صد البته منحصر به فردش، مثل همیشه به زدن تر و خشک با هم پرداخته و این‌بار هم مانند دفعات قبل، زورش را به یک خانم رسانده؛ کسی که طبق ادعاهای آقای کی‌روش پول را برداشته، کسی نیست جز خانم زهره هراتیان، رییس کمیته پزشکی یا ایفمارک، که یک شخصیت دانشگاهی آرام و موجه است و حملات شدید کی‌روش را مثل همیشه با سکوت از سر می‌گذراند. پول‌هایی که آقای کی‌روش اشاره می‌کند، مربوط به پروژه ایفمارک است که زیر نظر فیفا برگزار می‌شود و اصلاً ارتباطی به شخص ندارد.
این نه بودجه‌ای است که دولت به فدراسیون داده باشد، نه در گاوصندوق فدراسیون بوده که خانم هراتیان شبانه سروقتش برود و رمز را بداند و درش را باز کند و پول را در جیبش بگذارد! پولی که آقای کی‌روش به آن چشم دوخته، بودجه پروژه ایفمارک است که از سوی فیفا تأمین شده و به کسی هم پرداخت نمی‌شود بلکه در وجه شرکت‌های بین‌المللی صادر می‌شود که قرار است تجهیزات گرانقیمت این پروژه را تأمین کنند. ذهن‌های شکاک طرفداران آقای کی‌روش را ارجاع می‌دهیم به سال‌ها قبل که پروژه گل در ایران اجرا شد. پروژه‌ای که بن‌همام، برای افتتاحش به ایران آمد و بلاتر را هم همراه خودش آورد. آن پول برای ساخت کمپ تیم‌های ملی هزینه شد و لاغیر. شاید فدراسیون هزار درد بی‌درمان دیگر هم داشت اما آن پول باید در زمین‌های حومه ورزشگاه آزادی هزینه می‌شد و شد و تازه این، فاز یک پروژه بود و هنوز هم در زمین‌های اختصاص یافته به این کمپ می‌شود بسیار بسیار کارهای عمرانی دیگر را انجام داد. این‌ها را هم ما می‌دانیم، هم آقای کی روش اما شاید مردم ندانند. مردمی که این روزها شعار «خوردند و بردند» را همه‌جا می‌شنوند و لابد فکر می‌کنند که یک خانم در فدراسیون هست که شبانه رفته و پول‌هایی را که عمو کارلوس با مسافرکشی با پیکان اسقاطی و اقساطی به‌دست آورده را زده به جیب تا برای خانه خودش یخچال و تلویزیون بخرد!

نه برادر! نه خواهر! باور نکنید!

دولت ایران متعهد شده که برنامه بازی‌های تیم ملی را به بهترین شکل ممکن برگزار کند. رییس‌جمهور، وزیر ورزش و وزارت امور خارجه اعلام کرده‌اند که در راه آماده‌سازی تیم ملی برای حضوری مقتدرانه و موفق در جام جهانی روسیه‌، هر چه در توان دارند انجام دهند.

اعتراض کی‌روش را باید صاف کردن حساب قدیمی‌اش با زهره هراتیان بر سر پروژه ایفمارک دانست. پروژه‌ای که کی‌روش به ساختمانش چشم طمع دارد؛ وی می‌خواهد کمیته تیم‌های ملی را آنجا مستقر کند. مصاحبه از سر کینه او برای ما روزنامه‌نگاران ورزشی، چیز تازه‌ای نیست چون به رفتارهای مشابه او عادت کرده‌ایم. با این همه حمله مستقیم به یک خانم برای کسی که خود را مظهر اخلاق حرفه‌ای می‌داند، کار پسندیده‌ای نیست، خاصه اینکه دلیل حمله کاملاً غیر موجه است. بودجه تیم‌های ملی از بودجه کمیته پزشکی جداست. بودجه تخصیصی فیفا برای صعود به جام جهانی با بودجه تخصیصی فیفا برای پروژه ایفمارک جداست. یک نفر، برای کارلوس کی‌روش یک ویدئوی قدیمی جور کند با یک نوار وی‌اچ‌اس خاک گرفته. کی‌روش را بنشانید پای یک تلویزیون پارس قدیمی و وادارش کنید صدبار این دیالوگ را گوش کند شاید در گوشش رفت و فهمید که‌:
«یه ورزشکار هیچ‌وقت به زن حمله نمی‌کنه.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      بله خوب بلدی از احساسات مردم استفاده کنی.چرا.چون زن هست نمیتواند دزدی کند خیلی خوب هم میتواند.دزد زن و مرد ندارد کیروش هم برای باباش نمیخواد برای تیم ملی این مملکت میخواد ..چند گرفتی این مطلب را نوشتی.راست بگو. که میدانم اگر راست گو بودی چنین نمینویشتی

    • فرزاد

      مثل کیروش رفت صد سال دیگه بیاد....کیروش بره میفهمین کی بوده

    • بدون نام

      خوب پاداش چند ده میلیاردی فیفا بابت صعود به جام جهانی و همچنین پنج میلیارد کمک دولت را ندزدید تا کارلوس کی روش اعتراضی نکند چون آماده سازی هرچه بهتر را برای تیم ملی فوتبال تمام مردم ایران میخواهد پس چرا اختلاس چرا دزدی تا کجا سر مردم رو هم میخواهد با ننه من غریبم بازی و موش مردگی گول بمالید.

    • بدون نام

      چقدرچرت میگین می‌خواهیم کی‌روش بزرگ واذیت کنیدبیاببین کی‌روش چراناراحت دردش چیه کمکش کنید نه علیه ش باشیپ

    • javad persian

      اخه یکی نیست به این روزنامه نگار عزیز بگه مگه ساختمان ایفمارک دکل نفته که اقای کیروش بخواد با خودش ببره نه عزیز برادر، شما نمی خواد جوش بزنی مردم خودشون همه چیو میفهمن واقعا جای تامل داره که یه پیر مرد پرتغالی انقدر به تیم ملی یه کشور تعصب داره!!! ولی یه عده از همین کشور دارن تیشه به ریشه فوتبال ملی میزنن. برو عمو جای دیگه گریه کن این قبر توش مرده نیست.

    • FOOLAD

      بابا جان خودت چرت نگو انگاری میخواد پول هارو ببره خونه عمش اگر کارلوس کی روش نبود هی می گفتی این چه تیمیه حالا که یه تیم درست حسابی درست کرده اینارو بگو مگه دورغ گفته تو خودت باشی پول های که بادست خودت در اوردی رو ببینی یکی دیگه داره میبره چکار میکنی من بهت میگم پارهههههههههههههههههه میشششششششششییییییییی حالا هی بگو برادر کارلوس

    • بدون نام

      نه تو دیدی بسه وهرچی لایق خودته وهم کاسه هات برای خودتون کازلوس ازتووامثال تو باغیرتتر ومردترهربعد اگه زن باشه باید پول فوتبال رو بمشه بالا و صدای کسی هم درنیاد مردک

    • بدون نام

      با نویسنده مطلب هستم..سکوت کن.بهترین مربی در آسیا و جز چند مربی برتر جهان در تیم ملی داره کشورتو تو جهان با وقار مطرح می کنه اونوقت امثال شماها با حمایت از بی لیاقتی فدراسیون فوتبال و ایفمارک در نپرداختن حقوق او و هزینه های تیم ملی،آبرو برامون نزاشتین.امیدوارم کی روش بره تا شماها ببینین فوتبال ملی ایران همانند فوتبال ورشکسته باشگاهیش تا کجا سقوط خواهد کرد.شماها لایق این دیسیپلین و وقار نیستین.حیف کی روش.

    • رضایی

      واقعا استدلال ازین آب دوغ خیاری تر ندیده بودم، باشه ما باور میکنیم حرفاتو، عملکرد کیروشم نمیبینیم و فقط حرف تو رو باور میکنیم. نویسنده محترم گویا با این خانم همدسته، وگرنه پاداش صعود چه ربطی داره به پروژه عمرانی

    • اهورا

      ممنون‌ازپاسخ‌های‌فهیمانه‌دوستان،آره‌داداش‌مردم‌دیگه‌باطناب‌امثال‌شماهاتوچاه‌نمیرن‌وخلوص،تعهدوشرافت‌کی‌روش‌هم‌به‌همه‌ثابت‌شدس،...اونجورکه‌بوش‌میادانگارسرکارمسافرکشی‌کردین‌وکی‌روش‌میخوان‌ازتون‌بقاپه!!!

    • اهورا

      واسه‌شماوامثال‌شماهم‌نمایش‌فیلم‌"شرف"لازمه
      راستی‌یه‌ورزشکاربازن‌صفتان‌میتونه‌درگیربشه؟؟؟شماکه‌اهل‌فیلمین‌اینم‌بگید!

    • بدون نام

      چه ربطی داره چون زن بوده ینی دزد نیست؟؟؟
      تو اون جمجمه رو با گچ‌پر کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج