جاباما
۶۲۵۸۱۹
۵۰۸۸
۵۰۸۸
پ

تغییر شکل هتل ها، از گذشته تا کنون

از زمانی که تمدن انسانی به وجود آمده هتل ها هم وجود داشته اند، هر چند اولین هتل ها کمی متفاوت با هتل های امروزی بودند.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: از زمانی که تمدن انسانی به وجود آمده هتل ها هم وجود داشته اند، هر چند اولین هتل ها کمی متفاوت با هتل های امروزی بودند. در دوران اولیه کتب مقدس، مسافران سرگردان اغلب در خانه مردم محلی اقامت می کردند. با اینکه مهمانخانه هایی با چندین اتاق موجود بود (آن طور که در کتب مقدس ذکر شده)، بیشتر آن ها تنها اصطبل های خود را به رهگذران کرایه می دادند. برای میهمانان یک یا دو وعده غذایی نیز فراهم می شد، ولی آن ها معمولاً تنها یک شب می ماندند و صبح روز بعد سفر خود را ادامه می دادند.
بیشتر شکل های اولیه هتل به عنوان محل استراحت مختصری به شمار می رفتند، چرا که اقامت طولانی مدت خارج از شهر محل زندگی افراد بسیار نادر بود و تنها به منظور تجارت انجام می گرفت. در نخستین تمدن های یونانی، بسیاری از دهکده ها امکاناتی مثل حمام آب گرم در اختیار مسافران قرار می دادند تا بتوانند به بدن خود استراحت بدهند.
با اینکه آن ها شب را در چنین مکان هایی سپری نمی کردند، با این حال حمام فرصت استراحت بسیار مناسبی را برای مسافران فراهم می کرد. در روم باستان، مقامات حکومتی و عالی رتبه این مزیت را داشتند که در عمارت هایی مجلل سکونت کنند که علاوه بر حمام، امکانات اقامتی و غذا نیز برایشان فراهم بود. در مسیرهای تجاری اولیه در خاورمیانه، کاروان هایی برپا می شد که محل اقامتی امن در چادرهایی ساده برای مسافران فراهم می کرد.

تغییر شکل هتل ها، از گذشته تا کنون

در حدود سال 1200 میلادی، هتل های دائمی بیشتری ساخته شد. اولین نمونه های این هتل ها l' Auberge Cour Saint Georges در خنت بلژیک و Angel Inn در لینکلن‌شر انگلیس بود. هتل های بیشتری در این زمان پدیدار شد تا امکانات اقامتی مناسب در اختیار مسافران در اروپا و سایر نقاط قرار بگیرد. این هتل ها ساختمان هایی ساده بودند، ولی زمینه را به عنوان مدل هتل به عنوان تجارت فراهم کردند که در قرن های بعدی هم ادامه پیدا کرد.

شروع صنعت هتل که امروزه می شناسیم در واقع در ابتدای قرن پانزدهم شکل گرفت، زمانی که قوانینی در فرانسه تصویب شد که مدیران هتل را مجبور می کرد تا اسامی و اطلاعات میهمانان را ثبت کنند.
انگلیس هم به سرعت قانونی مشابه تصویب کرد، و بیش از ۵۰۰ مهمانخانه در مدت دو قرن ایجاد شد. هتل ها بزرگتر شدند و اغلب دارای حیاط نیز بودند که اتاق خواب ها رو به آن ها قرار می گرفتند، و امکاناتی همچون آشپزخانه و اصطبل در پشت ساختمان برای نگهداری اسب ها نیز داشتند. هتل ها شروع به تبلیغات سرویس های خود کردند، و در قرن شانزدهم، اولین کتابچه های راهنما مخصوص مسافران شروع به معرفی «بهترین ها» در زمینه هتل ها از نظر نظافت و غذا کردند.

تغییر شکل هتل ها، از گذشته تا کنون

در هنگام انقلاب صنعتی بود که تغییر و تحول واقعی در صنعت هتلداری شروع شد. با اختراع موتور بخار، مسافرت کردن بسیار راحت تر شد و تمام شهرهای بزرگ (از نیویورک گرفته تا کپنهاگن تا بمبئی تا توکیو) هتل هایی برای میهمانان برپا کردند. برخی از جالب ترین تحولات در قاهره اتفاق افتاد، جایی که حرم سراها تبدیل به هتل برای میهمانان شد. در ونیز نیز کاخ های ویران شده به عنوان اقامتگاه هایی مدرن نوسازی شدند. در همین زمان، هتل ترمونت در بوستون تبدیل به اولین هتلی شد که منوی سفارش غذا و توالت های داخلی ارائه داد، و هالت هاوس در نیویورک سیتی اولین هتلی شد که حمل چمدان را به مسافران ارائه داد. نوآوری های دیگری نیز در این زمان شکل گرفت (حمام های خصوصی، سوئیت های بزرگتر، قفل روی درها) و طراحی هتل ها شکل مدرنی پیدا کرد.

اولین هتل واقعاً مدرن، گرند هتل پاریس (Le Grand Hôtel Paris) بود که در سال ۱۸۶۲ در پاریس افتتاح شد. این هتل ساختمان سنگی یکپارچه باشکوهی بود که طراحی آن نشان دهنده موفقیت، زیبایی، و ابهت امپراتوری دوم فرانسه بود. طاق های بلند نمای بیرونی هتل از خانه اپرایی نزدیک به آن الهام گرفته شده بود و هتل دارای چندین مسیر روشنایی داخلی بود که ۴۰۰۰ جت گاز قدرت آن ها را فراهم می کردند. تا سال ۱۸۹۰، این هتل کاملاً توسط برق روشن شد که پیشرفتی مهم در آن زمان به شمار می رفت.
از سایر هتل های مشهور آن زمان می توان به هتل ساگامور در لیک جرج نیویورک، هتل پالمر هاوس در شیکاگو، هتل لودویگزوبورگ در وین، و هتل ارمیتاژ در مونته کارلو اشاره کرد. در قرن بیستم، شهرهای پایتخت در همه نقاط جهان شروع به تقلید از سبک های باشکوه پاریس، وین، نیویورک و شیکاگو کردند و به زودی، هتل های لاکژری باکلاس در همه جای جهان ایجاد شد.

تغییر شکل هتل ها، از گذشته تا کنون

در قرن بیست و یکم، نوآوری در صنعت هتل همچنان ادامه دارد. در سال های اخیر شاهد ساخت هتل های یخی، و گسترش هتل های با کیفیت مقرون به صرفه برای مردم با پیشینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بوده ایم. سهولت رزرو نیز به نوعی به افزایش استفاده از هتل ها کمک کرده، که بخش زیادی از آن مدیون تکنولوژی است. سایت های رزرو آنلاین همه را قادر می سازند که تجربه سفری منحصر به فرد و خاص بر اساس سلیقه، محل و بودجه خود به دست آورند. دسترسی به هتل ها هیچ زمانی آسان تر از حالا نبوده، و گزینه ها در زمینه انتخاب هتل به راستی نامحدود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج