۶۲۶۹۰۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

U۱۱ Plus، آخرین پرچمدار فبلت‌های HTC در سال ۲۰۱۷

شرکت HTC اخیرا از آخرین پرچمدار دنیای فبلت های خود رونمایی کرد، HTC U۱۱ Plus فبلتی زیبا و قدرتمند است که می تواند در رقابت با دیگر فبلت های اخیر معرفی شده توسط سایر رقبای شرکت HTC، عملکرد قابل توجهی را به نمایش بگذارد.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: شرکت HTC اخیرا از آخرین پرچمدار دنیای فبلت های خود رونمایی کرد. HTC U۱۱ Plus فبلتی زیبا و قدرتمند است که می تواند در رقابت با دیگر فبلت های اخیر معرفی شده توسط سایر رقبای شرکت HTC، عملکرد قابل توجهی را به نمایش بگذارد. در ادامه به معرفی و نقد و بررسی این پرچمدار جدید شرکت HTC می پردازیم.
ویژگی های ظاهری و فنی فبلت U۱۱ Plus شباهت زیادی به گوشی U۱۱ شرکت HTC دارند و با توجه به اینکه مدتی نزدیک به ۵ ماه از معرفی رسمی U۱۱ می گذرد، دلیل این وقفه چند ماهه میان معرفی این دو گجت هنوز مشخص نیست.

از ویژگی های مشترک میان فبلت U11 Plus و گوشی هوشمند U11 می توان به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون 835، 6 گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی، هندزفری Usonic با قابلیت حذف صداهای موجود در محیط، رابط کاربری Sense، قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K و قابلیت ضبط صدا به صورت سه بعدی اشاره کرد.
U11 Plus، آخرین پرچمدار فبلت‌های HTC در سال ۲۰۱۷

همانطور که مشخص است آخرین فبلت معرفی شده توسط شرکت HTC و یا U11 Plus شباهت های بسیاری به گوشی U11 دارد؛ اما این فبلت تغییراتی را هم به نمایش گذاشته که از جمله آنها می توان به صفحه نمایش بزرگتر، باتری بزرگ تر با ظرفیت 3930 میلی آمپر و افزایش 30 درصدی در قدرت بلندگو ها اشاره کرد. علاوه بر این، فبلت جدید شرکت HTC از لحاظ ظاهری شباهت های بسیاری به دیگر فبلت های معرفی شده در اواخر سال 2017 مانند Samsung Galaxy S8 Plus، iPhone 8 Plus، Google Pixel XL 2 و LG V30 دارد.

قیمت و زمان عرضه

قیمت در نظر گرفته شده برای این گجت معادل 900 دلار است و با توجه به قیمت روز دلار انتظار داریم تا کاربران ایرانی بتوانند با پرداخت هزینه ای حدودا 4 میلیون تومان نمونه ای از این فبلت قدرتمند را در اختیار بگیرند. پیش فروش این فبلت تایوانی آغاز شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط شرکت سازنده، عرضه انبوه آن به بازار خاورمیانه در اواسط ماه دسامبر اتفاق خواهد افتاد.

طراحی

صفحه نمایش استفاده شده در تولید U11 Plus در مقایسه با نمونه ای که در U11 شاهدش هستیم اندازه ای بزرگ تر دارد و طبیعتا این مسئله باعث افزایش در ابعاد بدنه و وزن U11 Plus هم شده است. U11 Plus ابعادی معادل 158.5 در 74.9 در 8.5 میلی متر و وزنی 188 گرمی دارد و این در حالی است که برادر کوچکتر این فبلت و یا U11 با داشتن ابعادی برابر با 153.9 در 75.9 در 7.9 میلی متر، وزنی 169 گرمی داشت.

فبلت U۱۱ Plus با وجود داشتن ابعادی بزرگ از ظرافت ظاهری خاصی برخوردار است؛ همانند هر گوشی هوشمند و یا فبلت جدید دیگری، حاشیه تصویر U۱۱ Plus هم به حداقل میزان مشاهده شده تا به امروز رسیده و به دلیل کاهش در حاشیه پایینی صفحه نمایش شرکت سازنده به اجبار محل قرار گیری سنسور اسکن اثر انگشت را به قاب پشتی این فبلت منتقل کرده است.
U11 Plus، آخرین پرچمدار فبلت‌های HTC در سال ۲۰۱۷

قاب پشتی U۱۱ Plus از جنس شیشه ساخته شده و با وجود زیبایی خاص قاب پشتی، استفاده از شیشه برای تولید قاب پشتی باعث شده تا اثر انگشت شما همیشه بر روی بدنه به جا بماند و این مسئله می تواند به امری آزار دهنده تبدیل شود. با نگاه به لبه سمت راستی بدنه می توانید دکمه های تنظیم حجم صدا و دکمه قفل صفحه نمایش را مشاهده کنید و در لبه تحتانی U۱۱ Plus شاهد به کار گیری درگاه USB-C و جاگذاری یکی از بلندگو های فبلت هستیم. صدای بلندگو های U۱۱ Plus قدرت بالایی را نشان می دهند، اما به هنگام پخش موسیقی در آن متوجه شدیم که علی رغم حجم بسیار زیاد در صدای خروجی، کیفیت صدا خیلی دقیق و واضح نیست.

مشکل دیگری که به هنگام انجام آزمایش بر روی این فبلت متوجه آن شدیم مربوط به پوشیده شدن سطح بلندگوی موجود در لبه تحتانی توسط انگشتان شماست، وقتی فبلت را در حالت افقی در دستتان نگه دارید انگشت شصتتان سطح بلندگوی قرار گرفته در لبه تحتانی را پوشانده و به هنگام انجام بازی و یا مشاهده ویدئو صدای خروجی گجت را بم خواهد کرد؛ اگر کمی انگشت شصت خود را تکان دهید می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید، اما این مسئله می تواند به سقوط گجت از دستتان منجر شود و استفاده از شیشه برای تولید قاب پشتی این اتفاق را محتمل تر خواهد کرد.

با وجود عدم پشتیبانی U۱۱ Plus از جک خروجی صدا، شرکت سازنده با ارائه یک مبدل همراه گجت، اجازه استفاده از یک هندزفری با سیم را به کاربران خود داده است؛ این آداپتور از فناوری DAC استفاده کرده و کیفیت صدای خروجی را به حداکثر می رساند. U۱۱ Plus دارای گواهینامه IP۶۸ است و بر این اساس، انتظار داریم تا این فبلت بتواند در برابر نفوذ آب و گرد غبار مقاومت خوبی را نشان داده و کاربران بتوانند بدون هیچ گونه نگرانی از این فبلت در زیر بارش برف و باران و یا به هنگام دوش گرفتن استفاده کنند. قرار است تا U۱۱ Plus در دو رنگ Ceramic Black و Translucent Black به بازار عرضه شود.

صفحه نمایش

همانطور که پیش تر گفتیم، شرکت سازنده موفق شده تا با وجود استفاده از صفحه نمایش بزرگ تر در تولید U۱۱ Plus، تا حد زیادی از افزایش در ابعاد و ضخامت بدنه جلوگیری کند و بدین ترتیب شاهد وجود ظرافتی چشم نوار در این فبلت هستیم. صفحه نمایش ۶ اینچی به کار رفته در تولید این فبلت دارای دقت Quad HD است، رنگ های دقیق و زنده ای دارد و سطح روشنایی آن هم مطلوب است، علاوه بر این پشتیبانی صفحه نمایش U۱۱ Plus از فناوری HDR ۱۰ می تواند تجربه کاربران از تماشای ویدئو بر روی یک فبلت را متحول کند.
U11 Plus، آخرین پرچمدار فبلت‌های HTC در سال ۲۰۱۷

البته فناوری HDR ۱۰ هنوز به این فبلت اضافه نشده و احتمالا U۱۱ Plus در ابتدای عرضه به بازار نیز از این فناوری پشتیبانی نخواهد کرد، اما شرکت HTC به کاربران قول داده تا قبل از پایان سال جاری میلادی به روز رسانی نرم افزاری ای را به این منظور منتشر کند.

عملکرد فنی و رابط کاربری

صفحه نمایش ۶ اینچی به کار رفته در تولید U۱۱ Plus بدین معنی است که کاربرانی که دستان کوچکی دارند به هنگام کار با این فبلت راحت نخواهند بود و چه بسی پس از در دست گرفتن این فبلت به کلی از خرید آن پشیمان شوند، اما شرکت HTC فکری را برای این مسئله کرده است. کاربران می توانند با فشردن یکی از دو طرف صفحه نمایش و با استفاده از Edge Sense Launcher رابط کاربری گوشی را برای استفاده از گجت به صورت یک دستی تنظیم کنند.

اولین باری که شاهد این فناوری بودیم به زمان معرفی گوشی U11 باز می گردد؛ پس از آن گوگل هم به فکر استفاده از این امکان نرم افزاری جالب افتاد، به طوری که گوشی های اخیر این شرکت و یا Pixel 2 و Pixel 2 XL نیز امکانی مشابه را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. فشردن یکی از دو طرف صفحه نمایش در حالی که گوشی در صفحه Home Screen قرار دارد به نمایش میانبری از نرم افزار ها منجر خواهد شد و از این طریق کاربران می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن نرم افزار مورد نظر خودشان را اجرا کنند.

رابط کاربری Edge Sense Launcher بسیار ساده و کار آمد است، به طوری که به هنگام استفاده از آن به راحتی به نرم افزار های متعدد دسترسی پیدا کردیم، علاوه بر این کاربر می تواند به سلیقه خود آیتم ها و نرم افزار های موجود در لیست میانبر های آن را ویرایش و دست چین کند. امکانات ارائه شده در Edge Sense فبلت U۱۱ Plus دقیقا با تجربه ما به هنگام استفاده از آن در گوشی U۱۱ تطابق داشت.
U11 Plus، آخرین پرچمدار فبلت‌های HTC در سال ۲۰۱۷

کاربران این فبلت با کشیدن انگشت خود به سمت بالا در حالت Home Screen، می توانند از امکان App Drawer استفاده کنند و این نیز یکی دیگر از راههای بهینه سازی صفحه نمایش بزرگ U۱۱ Plus برای کار به صورت یک دستی است. کشیدن انگشت به سمت پایین صفحه نمایش نوار ابزار Notification Bar را به اجرا در می آورد.

فبلت U11 Plus به طور پیش فرض از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید و یا اندروید 8 استفاده می کند که به رابط کاربری Sense شرکت HTC مجهز شده است؛ علاوه بر این، بهره مندی این فبلت از پردازنده اسنپدراگون 835 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم اجرای روان و رضایت بخش آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید و سایر نرم افزار ها و بازی های اندرویدی را تضمین خواهد کرد.

حافظه داخلی در نظر گرفته شده در U۱۱ Plus، ۱۲۸ گیگابایت است و در صورتی که این مقدار حافظه داخلی برایتان کافی نیست می توانید با استفاده از درگاه کارت حافظه Micro SD موجود در این فبلت، حجم بیشتری را برای ذخیره تصاویر، ویدئو ها، بازی ها و نرم افزار ها در اختیار داشته باشید.

دوربین و باتری

دوربین اصلی به کار گرفته شده در فبلت U۱۱ Plus تفاوتی با نمونه مشاهده شده در گوشی U۱۱ ندارد و دوربین اصلی این فبلت نیز از فناوری لرزشگیر تصویر OIS و EIS و فناوری HDR موجود در دوربین گوشی U۱۱ پشتیبانی می کند.
U11 Plus، آخرین پرچمدار فبلت‌های HTC در سال ۲۰۱۷

در دوربین جلویی این فبلت شاهد وجود تغییراتی هستیم که از جمله این تغییرات می توان به پشتیبانی دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی از فناوری HDR و عکس برداری سلفی در حالت پانوراما اشاره کرد.

یکی دیگر از نکات مثبت موجود در U11 Plus مربوط به بهره مندی آن از باتری ای 3930 میلی آمپری است، بدین ترتیب انتظار داریم تا بتوانید با هر بار شارژ کامل این باتری حداقل به مدت یک شبانه روز از شارژ مجدد گجت بی نیاز شوید، علاوه بر این و طبق ادعای شرکت سازنده، این فبلت از فناوری شارژ سریع شرکت کوالکام نیز پشتیبانی می کند و با 30 دقیقه شارژ آن، خواهید توانست انرژی لازم برای روشن ماندن چند ساعته آن را در اختیار داشته باشید.

یکی از انتقادات اصلی وارده به این فبلت مربوط به عدم پشتیبانی اش در فناوری شارژ بی سیم است و این در حالی است که تقریبا همه رقبای موجود در بازار از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند؛ البته شایعاتی وجود دارند که دلیل تعویق عرضه رنگ Translucent Black این فبلت را مربوط به تلاش شرکت HTC در اضافه کردن قابلیت شارژ بی سیم به این فبلت عنوان می کنند.

نتیجه گیری

U۱۱ Plus فبلتی قدرتمند با ظاهری زیبا است که به نظر می رسد با تاخیری ۵ ماهه نسبت به برادر کوچک ترش و یا U۱۱ به علاقه مندان معرفی شد. زبان طراحی استفاده شده در ظاهر U۱۱ Plus، با سبک طراحی آخرین فبلت های بازار مانند Samsung Galaxy S۸، iPhone ۸ Plus و LG V۳۰ همخوانی داشته و با این اوصاف رقابت تنگاتنگی را میان این فبلت ها در بازار شاهد خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج