جاباما
۶۲۶۹۲۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

تبدیل شدن به یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای

انتخاب بهترین روش های طراحی دکوراسیون داخلی خانه می تواند شامل نکاتی جزئی و مهم باشد که با کسب مهارت لازم در این زمینه قابل درک هستند.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: انتخاب بهترین روش های طراحی دکوراسیون داخلی خانه می تواند شامل نکاتی جزئی و مهم باشد که با کسب مهارت لازم در این زمینه قابل درک هستند. از طرفی برای به سرانجام رساندن طراحی دکوراسیون و چیدمان وسایل منزل، بایستی جنبه های مختلفی از این کار را در نظر گرفت که شامل انتخاب کاغذ دیواری و رنگ دیوارها، تهیه وسایل و مبلمان مورد نیاز، ترکیب رنگ لوازم منزل و ... می شود.
دقیقا به خاطر همین جنبه های مختلف و پیچیدگی موجود در این کار، ممکن است به دنبال یک طراح دکوراسیون حرفه ای بگردیم. اما اگر دانش و تخصص لازم در این زمینه را خودمان کسب کنیم، آیا باز هم به یک طراح دکوراسیون داخلی نیاز خواهیم داشت؟ در ادامه نکات ریز و مهمی را که می توانند باعث شوند مانند یک طراح دکوراسیون حرفه ای فکر کنید و ایده های خود را عملی سازید، بیان خواهیم کرد.
۱. لوازم جانبی منزل

ساده ترین راه برای انجام دکوراسیون منزل به روشی حرفه ای و موثر، اضافه کردن علایق و سلیقه شخصی به وسایل و لوازم جانبی منزل است. وسایل منزلتان، مانند جواهراتی برای زینت دادن به خانه شما هستند. سعی کنید مجموعه ای از وسایل دکوری زیبا و جذاب را برای خانه خودتان گرداوری کنید و انواع تزئینات کوچک یا وسایل بزرگی مثل گلدان ها و تابلوهای دیواری را به کار ببرید. یکی از بهترین مزیت های این نوع تزئینات این است که به سادگی قابل جابجایی هستند و با تغییر فصول می توانید المان های دکوراتیو منزلتان را هم تغییر دهید.
تبدیل شدن به یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای

2. استفاده از ترکیب سبک ها

بهتر است در دکوراسیون منزل از ترکیب انواع بافت ها و جنس وسایل استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از وسایلی از جنس چوب، در کنار وسایل فلزی می تواند کنتراست ایده آلی ایجاد نماید. همچنین بافت مورد استفاده برای کاغذهای دیواری هم برای هماهنگی با دیگر لوازم منزل بسیار مناسب خواهد بود. استفاده از رنگ های خنثی و سرد در کنار وسایل و مبلمان هایی با رنگی متضاد و از گروه رنگی متفاوت نیز تضاد خوبی در محیط ایجاد خواهد کرد که می تواند حس زندگی و شادابی کافی را در طراحی دکوراسیون منزل به وجود آورد.

3. دقت در انتخاب رنگ

وقتی نوبت به انتخاب رنگ های دکوراسیون می رسد، سعی کنید از هر رنگی هوشمندانه و با دقت بهره بگیرید. به عنوان مثال اگر به طیف رنگی قرمز علاقه مند هستید، سعی کنید در گوشه و زوایای خانه و با رعایت چرخش رنگی در فضای داخلی از این رنگ استفاده نمایید. بنابراین لازم نیست کل خانه را به رنگ قرمز درآورید! همچنین ایجاد اندکی هیجان و جذابیت را هم فراموش نکنید. مثلا با استفاده از کاغذ دیواری های تیره رنگ می توانید در یکی از اتاق های کوچک خانه، فضایی دراماتیک ایجاد کنید و محیطی خاص برای ساعت های سرشار از آرامش خودتان بسازید.
این نکته به خصوص در زمان هایی که قصد دارید دکوراسیون منزلتان را خودتان به تنهایی انجام دهید، حائز اهمیت می باشد. زیرا ممکن است در انتخاب های خودتان دچار افراط و تفریط شوید. در نتیجه تمام این موارد باید با دقت بیشتری صورت گیرد.
تبدیل شدن به یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای

۴. زرق و برق تجملات

اضافه کردن زیبایی تجملاتی و جلوه بیشتر به محیط اتاق های خانه، یکی از مهم ترین توصیه هایی است که می توان ارائه کرد. وسایل شفاف و درخشان و تزئینات با جنس فلزی برای این منظور مناسب هستند و می توانند یک اتاق ساده و کوچک را پر از نور و انرژی نمایند و ضمن زیباسازی اتاق، محیط آن را بزرگتر نشان دهند.

۵. اهمیت شخصی سازی محیط

خانه شما باید بازتابی از روحیات شما و بیانگر شخصیت واقعی خودتان باشد. پس از نشان دادن علایق و دلبستگی های خودتان در تزئین و دکوراسیون منزلتان هراسی نداشته باشید. اغلب طراحان دکوراسیون منزل نیز ابتدا به شناخت مشتریان خود می پردازند و سعی می کنند با روحیات و شخصیت آنان آشنا شوند، آنچه را دوست دارند را دریابند و پس از آن سعی می کنند همین یافته های خودشان را در خانه آنان و چیدمان وسایل منزلشان پیاده سازی نمایند. اما به یاد داشته باشید که هیچکس بهتر از شما، خودتان را نمی شناسد.
تبدیل شدن به یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای

6. گردآوری ایده ها

در مورد دکوراسیون منزلتان آنچنان فکر کنید که در رابطه با شغلتان می اندیشید. هر چه به ذهنتان خطور می کند را روی یک تخته یا کاغذ و دفتر بنویسید. تمام رنگ ها، طرح ها، نقش و نگار مورد علاقه تان و هر آنچه که تابحال باعث جلب توجهتان شده است را گرداوری نمایید. از مجلات، وبسایت ها و هر چیزی که می توانند منشأ الهام دهنده شما باشد استفاده کنید. این کار درست مانند آماده شدن برای یک رویداد و یک مهمانی بزرگ است. در نتیجه از هیچ کدام از ایده هایتان به سادگی عبور نکنید، و هر فکری که به سراغتان می آید را امتحان کنید.
تبدیل شدن به یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای

۷. جسارت در طراحی

رنگ ها و طرح های خاص و هیجانی می توانند به دکوراسیون داخلی خانه کمک زیادی کنند. به عنوان مثال استفاده از یک کوسن بزرگ با رنگی متضاد و خاص روی کاناپه شما، به طور حتم جلوه بسیار زیادی به اتاق نشیمن خانه می بخشد. همچنین تابلوهایی با رنگ های شلوغ و منحصربفرد می توانند نقطه کانونی بسیار ایده آلی در چیدمان وسایل خانه ایجاد نمایند. در این بین بایستی ایده های خود را به گونه ای پیاده کنید که توازن و هماهنگی خوبی میان المان های دکوراتیو منزل برقرار باشد. به عنوان مثال گاهی سادگی در طراحی را به رنگ ها و طرح های شلوغ ترجیح می دهیم یا برعکس. این موضوع کاملا به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد و بایستی در انتخاب لوازم منزل و چیدمان آنها به توازن دلخواهتان اهمیت دهید.

۸. داشتن وقت کافی

در آخر گفتن این نکته ضروری است که در طراحی دکوراسیون محل زندگی خودتان بیش از حد عجول نباشید. این مسئله را با مسابقه دوی سرعت اشتباه نگیرید. قرار نیست هیچ رکوردی ثبت شود! باید برای ایده پردازی و اجرای تفکرات خودتان به اندازه کافی وقت صرف کنید و تصمیمات خودتان را با زمان کافی و دقت و حوصله اتخاذ نمایید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج