۶۲۷۴۵۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بررسی بی ام دبلیو Z۴ کانسپت

نسل سوم BMW Z۴ رودستر مدتی است که معرفی شده است. خودرویی که با کمک طراحان تویوتا، طراحی شده است؛ طراحانی که اخیرا نیز تویوتا Supra ۲۰۱۹ را خلق کرده‌اند با همان ظاهر همیشگی Z۴ که شامل کاپوتی کشیده و خمیده به همراه خطوط برجسته جانبی است.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: نسل سوم BMW Z۴ رودستر مدتی است که معرفی شده است. خودرویی که با کمک طراحان تویوتا، طراحی شده است؛ طراحانی که اخیرا نیز تویوتا Supra ۲۰۱۹ را خلق کرده‌اند با همان ظاهر همیشگی Z۴ که شامل کاپوتی کشیده و خمیده به همراه خطوط برجسته جانبی است.
بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت
این کانسپت در ظاهر خارجی همانند نسل‌های پیشین خود دارای خطوط صاف و برجسته‌ای است که باز هم این خطوط به کمک طراحان آمده و باعث حجیم‌تر نشان دادن خودرو شده اند. رنگ نارنجی هم که طبیعتا رنگی متین و با وقار است در حالی که بسیار پر انرژی و محرک است. سپر و جلو پنجره خودرو بگونه‌ای طراحی شده‌اند که تصویر یک کوسه را در ذهنمان مجسم می‌کند.
بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت
اگر کمی به جلو پنجره‌‌ها هم دقت کنید، شکل سه تیکه پایینی را در خودروهای M پاور پیدا خواهید کرد، اما این بار نه در پکیج M پاور، بلکه در مدل پایه شرکت. گرچه آنطور که در عکس مشخص است تنها برای زیبایی طراحی شده‌اند و دریچه‌ای برای عبور هوا نیستند اما در نسخه تولید انبوه حتما راهی برای عبور جریان هوا خواهند بود.
بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت
به هر نقطه‌ای که دوست دارید بنگرید، نخواهید توانست نقطه‌ای را بیابید که دارای انحنا نباشد. از کناره ها هم که به خودرو نگاه کنید ورودی‌های هوا را خواهید دید که جریان هوا را به زیر خطوط جانبی هدایت می‌کنند و باعث افزایش آیرودینامیک می‌شوند. این همه قوس و انحنا در آخر به چراغ‌‌هایی کشیده ختم می‌شوند که نمونه‌ آن‌ها را در i8 دیده بودیم و از نظر ارتفا و شیب جلو و عقب، توازن بسیار خوبی را شاهد هستیم.

تاکنون که هیچ منبع موثقی از اینکه چه نوع پیشرانه‌‌ای برای این خودرو در نظر گرفته شده است سخنی به میان نیاورده است اما حدس زده می‌شود که این Z۴ محور عقب از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۲.۰ لیتری توربوشارژر مانند نسل قبل بهره ببرد که البته یک نمونه ۶ سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توربوشارژر نیز هم می‌تواند یکی از مدل‌های احتمالی باشد. در عکس‌های بازنشر شده نیز حکایت از وجود یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی دارد که همین مورد، تعجب همگان را برانگیخته است که چرا مهندسان BMW بجای استفاده از جعبه دنده‌‌های عالی ۸ سرعته ZF اتوماتیک از یک نمونه معمولی از این مدل استفاده کرده‌اند.
بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت
نمونه‌های توربوشارژ را قبلا از این کمپانی دیده‌ایم اما وقتی اسم از M پاور به میان می‌آید نشان از قدرتی بسیار بیشتر است که با توجه به M3 و M4 های امروزی، حدود 425 اسب بخار می‌تواند قدرت داشته باشد.
لاستیک‌های استفاده شده هم مدل Pilot Sport Cup 2 ساخت شرکت میشلن است که با یک رینگ 20 اینچی زیبا ادغام شده است.البته در نمونه پایه احتمالا از رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 4 فصل استفاده شود.
بررسی بی ام دبلیو Z4 کانسپت

در قسمت داخلی نیز اول از همه ترکیب رنگ مشکی با نارنجی چشمان شما را مجذوب خود می‌کند. مشکی که در سمت صندلی راننده بکار رفته است و نارنجی که در سمت دیگر و این تضاد گویی جالب و بدیع بنظر می‌رسد. کنسول میانی نیز کاملا مطابق با سطح و زاویه دید راننده طراحی و چیده شده است و همه سنجشگر‌ها حتی نشان‌ دهندگان دور موتور و سرعت نیز در پنلی TFT به نمایش در می‌آیند.

Z۴ از سال آینده و با مدل ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد. ما انتظار داریم همانند نسخه کانسپت، نمونه تولید انبوه هم به این زیبایی و شکیلی باشد چرا که زمان این را به ما ثابت کرده است که معمولا بین این دو نمونه فرق‌های زیادی وجود دارد. اما به هر حال باید منتظر ماند و دید که این کانسپت با چه شکل وشمایلی وارد بازار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کسری مهربانیان

      واقعا خودرویی فوق العاده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج