۶۳۰۰۴۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ساختن کتابخانه‌‌ای با شخصیت خانه شما!

خریدن کتابخانه سخت است؛ آنقدر سخت که گاهی ساخت یک کتابخانه ساده در خانه از آن ارزان‌تر و تمیزتر درمی‌آید. کتابخانه‌های سری‌ساز بازاری، معمولا همیشه یک جای کارشان مي‌لنگد و حتی اگر بهترین مواد را به کار برده باشند، باز هم می‌شود ایرادی از آنها گرفت.

مجله منزل - اشکان خسروپور: خریدن کتابخانه سخت است؛ آنقدر سخت که گاهی ساخت یک کتابخانه ساده در خانه از آن ارزان‌تر و تمیزتر درمی‌آید. کتابخانه‌های سری‌ساز بازاری، معمولا همیشه یک جای کارشان مي‌لنگد و حتی اگر بهترین مواد را به کار برده باشند، باز هم می‌شود ایرادی از آنها گرفت. جنس‌های ارزان‌ و معمولی،‌ بی‌کیفیت هستند و کتابخانه‌های خوب سفارشی‌ساز بسیار گران‌تر از توان مالی خیلی از ما. پس راه‌حل چیست؟ ساختن یک کتابخانه‌ ساده در خانه‌ به دست خودمان؛ چیزی که هم ارزان‌تر است و هم هنر دست خودمان.
ساختن کتابخانه‌‌ای با شخصیت خانه شما!

ما در این مطلب برایتان یک دستورالعمل ساده و گام به گام داریم تا بتوانید کتابخانه‌اي‌ شخصی و ساده اما ارزان برای خودتان بسازيد.
دست به متر شوید

قبل از انجام هر كاري، ببینید برای کتابخانه‌تان چقدر فضا دارید. تعداد کتاب‌ها یا وسایل دکوریتان را با فضای محدودی که دارید، بسنجید. هرقدر کتاب‌هايتان بیشتر باشد، طبقه‌های کتابخانه را بايد بيشتر در نظر بگیرید و بعد سراغ افزایش طول قفسه‌ها بروید. قفسه‌هایی که بیش از اندازه دراز باشند،‌ زیر سنگینی کتاب‌هایتان تاب نمی‌آورند. ارتفاع هر قفسه را معمولا ۷۵ سانتی‌متر در نظر می‌گیرند. اندازه کتابخانه‌ها قراردادی است، اما شاید این قراردادها به درد شما نخورند. بهترین راه برای درآوردن عمق و ارتفاع کتابخانه این است که یکی از کتاب‌هایتان را روی تخته‌ها بگذارید و همان اندازه‌ای که برایتان مناسب بود، برش بزنید.

فهرست خرید تهیه کنید

برای خرید وسایل مورد نیازتان باید یک فهرست تقریبا مفصل داشته باشيد. طول چوب‌هایی که قرار است بخرید را اندازه بگیرید. زیاد از استاندارد دور نشوید و از قبل حواستان به اندازه تخته‌های آماده باشد. تخته‌های آماده را معمولا در اندازه‌ ۹۶ اینچی برش می‌زنند. برای همین اگر اندازه‌تان جور نباشد، ممکن است مجبور شوید مقداری از چوب‌ها را دور بریزید که اصلا کار عاقلانه‌ای نیست.
ساختن کتابخانه‌‌ای با شخصیت خانه شما!

چه چوبی برای کتابخانه مناسب است؟

برای ساختن کتابخانه باید دنبال نوع خاصی از چوب باشید که مقاوم باشد و در طولانی‌مدت خم نشود و در عین حال آن‌قدرها هم سنگین نباشد. اگر دنبال چوب بادوام هستید، چوب گردو را انتخاب کنید. چوب گردو گران‌تر از بقیه‌ چوب‌هاست، چراکه برش قطعات آن کار سختی است و دستگاه‌ها را کند می‌کند. چوب افرا و کاج هم انتخاب‌های خوبی برای کتابخانه است. اگر طبیعی و خاص بودن چوب زیاد برایتان اهمیت زیادی ندارد، می‌توانید سراغ MDF بروید که امروزه در میان بسیاری از وسایل چوبی طرفدار زیادی دارد.

چه وسایل دیگری باید بخریم؟

رنگ یا روغن جلا را فراموش نکنید. برای بستن پشت کتابخانه‌تان هم چند تخته نئوپان یا سه‌لایی بخرید تا هزینه‌هایتان کاهش پیداکند. یک‌سری بست محافظ برای ثابت نگه داشتن طبقه‌ها،‌ چند عدد پیچ مخصوص چوب و کمی هم سیم فلزی (که در مواقع لزوم بتواند بست‌ها را ثابت کند) نیاز داريد.
ساختن کتابخانه‌‌ای با شخصیت خانه شما!

چوب‌ها را برش بزنید

اندازه‌گیری‌هایی که انجام داده بودید، حالا به کارتان می‌آید. چوب‌ها را به اندازه‌ای که قبلا تعیین کرده‌اید، اره کنید. حواستان باشد در زمان برش زدن، حتما ضخامت چوب را در نظر بگیرید تا قفسه‌ها از داخل هر طبقه رد شده و به جایی گیر نکند. باز هم برای اطمینان چوب‌هایی که از قبل اندازه زده بودید را چک کنید که بعدها پشیمان نشوید.

دقیق دریل کنید

قرار است کتابخانه برای خودتان باشد و تا چندین سال برایتان کار کند، پس لطفا در تمام مواردی که به ساختن کتابخانه‌تان مربوط می‌شود، کمی وسواس به خرج دهید. اندازه‌ قطر پیچ‌ها و بست‌هایی که قرار است هر طبقه کتابخانه را محکم سرجایش نگه دارد، چک كرده و دقیقا به همان اندازه سوراخ کنید. اگر سوراخي كه ايجاد كرده‌ايد به اندازه نباشد، ممکن است طبقه‌ها روی هم لق بخورند و خیلی زود هرچه رشتید،‌ پنبه شود، پس لطفا مراقب باشید. اگر در دریل کردن دقیق نیستید یا می‌ترسید اشتباه کنید، برای نگه داشتن پیچ از بست‌های فلزی استفاده کنید. راه مطمئن‌تر همان پیچ است و این راه فقط به درد کتابخانه‌های سبک‌تر می‌خورد.
ساختن کتابخانه‌‌ای با شخصیت خانه شما!

مرحله آخر؛ چفت کردن و رنگ‌آمیزی

مرحله آخر چفت کردن طبقه‌ها به کناره‌های کتابخانه و جلا دادن به سازه‌ جدید چوبی منزلتان است. اگر از چوب‌های مرغوب و عالی استفاده کرده‌اید، رنگ زدن را فراموش کنید. در اين مواقع روغن جلا انتخاب اصلی شماست. موقع چفت کردن طبقه‌ها به کتابخانه‌ اصلی حواستان به فاصله‌ها باشد. مواظب باشید هیچ بخشی از کار را زخمی نکنید که زحمت‌هایتان بر باد می‌رود. کتابخانه جدید مبارکتان باشد.
برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

ساختن کتابخانه‌‌ای با شخصیت خانه شما!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج