جاباما
۶۳۰۳۵۱
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

تارت موز و شکلات؛ خوشمزه تر از آنچه فکر کنید

تارت یکی از شیرینی های پرطرفدار و خوشمزه است که انواع مختلفی دارد. تارت موز و شکلات روش تهیه ساده ای دارد و سریع هم آماده میشود و شما میتوانید آن را به عنوان دسر در میهمانی ها سرو کنید.

ماهنامه کیک و شیرینی: تارت یکی از شیرینی های پرطرفدار و خوشمزه است که انواع مختلفی دارد. تارت موز و شکلات روش تهیه ساده ای دارد و سریع هم آماده میشود و شما میتوانید آن را به عنوان دسر در میهمانی ها سرو کنید.
مواد لازم:

  • آرد: ۱۵۰ گرم
  • پودر شکر: ۵۰ گرم
  • کره (خرد شده): ۵۰ گرم
  • تخم مرغ: یک عدد
  • نمک: به مقدار لازم
  • موز: ۳ عدد
  • شکلات تلخ: ۱۰۰ گرم
  • خامه: ۴۰۰ گرم
  • آب لیمو ترش: به مقدار لازم
  • شکر: یک قاشق چای خوری
تارت موز و شکلات؛ خوشمزه تر از آنچه فکر کنید

طرز تهیه:

برای تهیه لایه زیرین، آرد، پودر شکر و نمک را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. کره خرد شده را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را اضافه و مخلوط کنید. خمیر را ورز دهید و در سلفون بپیچید و به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آن را در یک قالب تارت بزرگ و یا چهار قالب تارت کوچک از قبل چرب شده بریزید و با چنگال حفره هایی در آن ایجاد کنید.

خمیر را به مدت 15 دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید. قالب ها را از یخچال خارج کرده روی آنها را با فویل بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) قرار دهید. سپس فویل را از روی قالب ها بردارید و به مدت 10 دقیقه دیگر به پخت لایه زیرین تارت ادامه دهید.

شکلات تلخ را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کنید و 100 گرم خامه را به آن اضافه و مخلوط کنید. این مخلوط را روی لایه زیرین بریزید. روی موزهای حلقه حلقه شده مقداری آب لیمو ترش بریزید و روی لایه شکلات پخش کنید. سیصد گرم خامه باقیمانده و شکر را آنقدر بزنید تا پف کنند و روی لایه موز پخش کنید. روی تارت مقداری شکلات تلخ رنده شده بریزید و در یخچال قرار دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج