جاباما
۶۳۱۵۱۹
۱۹ نظر
۷۶۵۱
۱۹ نظر
۷۶۵۱
پ

۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

اژدرها برای پلتفرم های نظامی دریایی مانند زیردریایی ها، کشتی های سطحی، هواپیماها و هلی کوپترها از هر سلاح دیگری بهتر و مقدم تر هستند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: اژدرها برای پلتفرم های نظامی دریایی مانند زیردریایی ها، کشتی های سطحی، هواپیماها و هلی کوپترها از هر سلاح دیگری بهتر و مقدم تر هستند. در ادامه می خواهیم پیشرفته ترین اژدرها را بر اساس ویژگی های کاربردی مانند سرعت، برد و عمق کارآیی معرفی نماییم.
۱- اژدر کوسه سیاه (ایتالیا)

اژدر کوسه سیاه پیشرفته، نسل جدیدی از اژدرهای سنگین چند منظوره است که از زیردریایی ها یا کشتی های سطحی شلیک شده و برای مقابله با تمامی تهدیدات سطحی و زیر دریا طراحی شده است. این اژدر قرار است جایگزین اژدر قدیمی سنگین وزن اَی-184 شود که توسط نیروی دریایی ایتالیا مورد استفاده قرار می گرفت. کوسه سیاه درحال حاضر توسط شرکت وایت هد آلنیا برای نیروهای دریایی ساخته شده و توان نصب بر روی زیردریایی های اسکورپن، یو 209، یو 214 و یود 212 را دارد.
این اژدر با کابل کنترل شده و خود هدف را ردیابی می کند. کوسه سیاه 21 اینچ قطر داشته و از معماری دریافت و انتقال پیشرفته امواج صوتی موسوم به «ASTRA » و کلاهک بسیار انفجاری و قدرتمندی سود می برد. سیستم پیشران با باتری Al-AgO، موتور با چرخش معکوس و بدون نیاز به تمیزکردن و پروانه های اریب باعث شده که این اژدر به سرعت باورنکردنی 50 گره دریایی (92.5 کیلومتر در ساعت) و برد 50 کیلومتر برسد.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

2- اژدر سنگین اف 21 (فرانسه)

اژدر سنگین اف ۲۱ از کمپانی DCNS یک اژدر دو منظوره است که هم علیه زیردریایی ها و هم کشتی ها به کار می رود. این اژدر جایگزین اژدرهای مود ۲ اف ۱۷ در ناوگان زیردریایی های فرانسه خواهد شد. این اژدر ۱.۳ تنی روی انواع مختلفی از زیردریاییها از جمله زیردریایی های هسته ای SSBN و SN و همچنین انواع دیزلی- الکتریکی سوار شده و به دو روش شنا و فشاری شلیک خواهد شد. این اژدر دارای یک کلاهک آکوستیک ساخت کمپانی تالس آندرواتر سیستم است و یک کلاهک فیوزدار اصابتی/آکوستیک جداگانه نیز دارد. این اژدر را می توان در عمق های ۱۰ تا ۵۰۰ متر شلیک کرد و با استفاده از پیشران الکتریکی با کمک باتری اصلی نقره اکسید آلومینیوم می تواند سرعتی بین ۲۵ تا ۵۰ گره دریایی (۴۶ تا ۹۲.۵ کیلومتر در ساعت) داشته و تا بیش از ۵۰ کیلومتر و به مدت یک ساعت به مسیر خود ادامه دهد.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

۳- اژدر سنگین اسپیرفیش (بریتانیا)

اژدر فوق پیشرفته اسپیرفیش از کمپانی بی اَی ای سیستم در آب های اقیانوسی و ساحلی بر علیه زیردریایی ها و کشتی ها به کار گرفته می شود. این اژدر 1.85 تنی در خدمت ناوگان دریایی سلطنتی بریتانیا است. این اژدر از یک کلاهک انفجاری 300 کیلوگرمی آلومینیومی شده PBX استفاده کرده و با یک سیم هدایتی با ظرفیت بالا و سیستم سونار فعال و غیرفعال به سمت هدف روانه می شود. سیستم موتوری آن از یک موتور توربینی گازی که از اوتو فول (Otto Fuel) به عنوان سوخت تک پیشران و از پرکلرات هیدروکساید آمونیوم به عنوان اکسنده استفاده می کند. سیستم پیشران منحصر به فرد به این اژدر اجازه می دهد که در سرعت کم نیز به سمت اهدافی در 48 کیلومتری نیز پرتاب شود.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

4- اژدر 62 (اژدر 2000) (سوئد)

اژدر ۶۲ از کمپانی Saab یک اژدر سنگین دو منظوره است که در ناوگان زیردریایی های نیروی دریایی سلطنتی سوئد مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از آن به طور موثر بر علیه تمامی اهداف سطحی و زیردریایی استفاده نمود. وزن این اژدر ۱.۴۵۰ کیلوگرم بوده و توان حمل کلاهک انفجاری بسیار حساس و قوی را نیز دارد. این اژدر در عمق ۵۰۰ متری نیز عمل کرده و سیستم راداری هدف یاب آن به دو صورت اکتیو و غیراکتیو عمل می کند. یک موتور جت پمپی پیشرفته باعث پیش رفتن این اژدر شده و می تواند با اهدافی در فاصله ی ۴۰ کیلومتری با حداکثر سرعت ۴۰ گره دریایی (۷۵ کیلومتر در ساعت) نیز درگیر شود.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

۵- اژدر DM۲A۴/SeaHake mod ۴ (آلمان)

اژدر DM2A4/SeaHake mod 4 با نام تجاری « SeaHake mod 4» مهم ترین سلاح زیردریایی های مدل 212 نیروی دریایی آلمان است. این اژدر سنگین با وزن 1.37 تن را می توان از زیردریایی یا کشتی به سمت اهداف مورد نظر شلیک کرد. اژدر فوق که توسط کمپانی اطلس الکترونیک ساخته شده است از سیستم هدایت فیبر نوری برای تعقیب دقیق اهداف زیر و روی آب استفاده می کند و کلاهک انفجاری آن نیز 255 کیلوگرم وزن دارد. این اژدر به یک موتور مغناطیسی دائمی با فرکانس بالا و باتری نقره روی مجهز است که سرعت 50 گره دریایی (92.5 کیلومتر در ساعت) و برد 50 کیلومتری را تضمین خواهد کرد.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

6- اژدر Shkval-E (روسیه)

اژدر Shkval-E یک موشک زیردریایی غیرهدایت شده با سرعت بالاست که امکان نصب شدن بر روی کشتی و زیردریایی را داشته و از عمق ۳۰ متری آب نیز قابل پرتاب است. این اژدر ۲.۷۰۰ کیلوگرم وزن داشته و کلاهکی شدیداً انفجاری معادل ۲۱۰ کیلوگرم تی ان تی حمل می کند که با فیوز نزدیکی اصابت عمل می کند. سیستم پیشران آن از یک موتور جت هیدرو ری اکتیو و راکت با سوخت جامد استفاده می کند که سرعت نزدیک به ۲۰۰ گره دریایی (۳۷۰ کیلومتر در ساعت) را برای آن امکان پذیر می سازد. این اژدر برد موثری در حدود ۷ کیلومتر داشته و برد کلی آن ۱۰ کیلومتر است.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

۷- اژدر Mk۴۸ ADCAP Mod ۷ (ایالات متحده)

اژدر Mk48 ADCAP Mod 7 توسط کمپانی لاکهید مارتین ساخته شده و از سیستم ردیابی اکتیو و/یا غیراکتیو، سیستم هدایتی صوتی باند وسیع و سیستم پیشرفته مقابله با اقدامات ضد راداری برای کشف شدن استفاده کرده و توانایی هدف قرار دادن اهداف مورد نظر در آب های عمیق و کم عمق را دارد. این اژدر پیشرفته ترین اژدری است که اکنون در اختیار ناوگان زیردریایی های نیروهای دریایی ایالات متحده و متحدانش قرار دارد. وزن دقیق این اژدر 1.676 کیلوگرم بوده و توانایی حمل کلاهک انفجاری 292.5 کیلوگرمی را دارد و از یک موتور پیستونی که از سوخت تک پیشرانه اوتو فیول دو برای به پیش رفتن استفاده می کند. بیشترین سرعت این اژدر 28 گره دریایی (52 کیلومتر در ساعت) و برد آن نیز 8 کیلومتر است.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

8- اژدر MU90/IMPACT (ناتو)

آژدر سبک پیشرفته MU۹۰/IMPACT توسط کمپانی کنسرسیومی EuroTorp ساخته شده و با تمامی لانچرهای اژدری ناتو متناسب است. این اژدر نسل سومی ۳۰۴ کیلوگرم وزن داشته و در عمق بیش از ۱.۰۰۰ متر نیز عمل خواهد کرد و انتظار می رود که نیازهای جنگ ضد زیردریایی ها در قرن بیست و یکم را به خوبی برآورده سازد. این اژدر توسط نیروهای دریایی کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان، دانمارک، لهستان و استرالیا مورد استفاده قرار گرفته است. این اژدر که با توربین های الکتریکی حرکت می کند از یک باتری دریایی اکسید آلومینیون نقره بهره می برد. سیستم پیشران آن سرعت حداکثری ۵۰ گره دریایی و حداکثر ۲۳ کیلومتر برد در بیشینه سرعت را تضمین خواهد کرد.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

۹- اژدر سبک MK ۵۴ (ایالات متحده)

اژدر سبک MK 54 که توسط کمپانی ریتون ساخته شده پراستفاده ترین اژدر سبک وزن در جهان است که از تکنولوژی های مدرن و کاربردی اژدرهای MK 50 و MK 48 ADCAP بهره می برد. این اژدر قابلیت پرتاب همزمان از 20 پلتفرم نظامی را داشته و از کشتی، هلی کوپتر و هواپیماهای با بال ثابت نیز می توان آن را علیه زیردریایی ها در هر عمقی که باشند پرتاب نمود. این اژدر 276 کیلوگرم وزن داشته و با کلاهک انفجاری 44 کیلوگرمی و سیستم سونار موج کوتاه هوایی AN/AQS-22 یک سلاح مرگبار به شمار می آید سیستم پیشرانه آن با استفاده از سوخت مایع عمل کرده و سرعت آن به 40 گره دریایی (74 کیلومتر در ساعت) نیز خواهد رسید.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان

10- اژدر سبک A244/S Mod 3

اژدر سبک A۲۴۴/S Mod ۳ از کمپانی EuroTorp آخرین نمونه اژدر در خانواده A۲۴۴/S از اژدرهای موسوم به « fire-and-forget ASW » است که توسط بیش از ۱۶ نیروی دریایی در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد. این اژدر طوری طراحی شده که توان مقابله با زیردریایی های معمولی و هسته ای را داشته و از سیستم ضدراداری ضد اژدی سود می برد. این اژدر ۲۵۴ کیلوگرم وزن داشته و با سیستم آکوستیک ردیابی بسیار پیچیده و پیشرفته، توانایی مقابله با سیستم های ضدراداری و کلاهک انفجاری بسیار قوی سلاحی مرگبار به شمار می آید.
عمق عملیاتی آن حداکثر ۶۰۰ متر می باشد. این اژدر از یک موتور دی سی که دو پروانه چرخشی معکوس را به حرکت در می آورد سود برده که سرعت ۳۶ گره دریایی (۶۷ کیلومتر در ساعت) و برد نهایی ۱۳.۵ کیلومتر در سرعت پایین را برای آن به ارمغان می آورد.
۱۰ اژدر فوق پیشرفته و خوفناک جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      پس اژدر حوت ایران چب

      پاسخ ها

      • .

        ویژگی غربزده ها ندیدن داخله

    • ابراهیم صالحی

      سلام پس جای اژدر حوت سپاه پاسداران در این رده بندی کجاست

    • احسان

      حوت رو یادت رفت ، ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت.

    • زپلشک

      پش اژدر شوت ایران چی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اژدر شوت نه حوت

    • binam

      چراازاژدرحوت اسم نبردی که سریعترین ورادارگریز ترین در دنیاست،پول کثیف از یادت برد؟یا خیلی چرب بودکلسترولت رفته بالا سرگیجه داری

    • رضا

      بله. رده بندی صحیح است.
      حوت ایرانی فقط سریع است همین. بقیه مولفه هایش ضعیف است تا حد غیرقابل مصرف و غیر کاربردی است.
      برای تنگه هرمز خوبه

      پاسخ ها

      • من

        »فقط سریع است»...!!! خسته نباشی باهوش!

      • سید احمد

        برای همین ناتو و پنتاگون اون رو ماهی نهنگ خوار نام گزاری کردن

      • علی

        اژدر حوت از مدل اژدر اشکوال روسی ساخته شده و هم سریعترین اژدر دنیا هم بیشترین برد در تمامی اژدر ها داره دلیل اون هم اینکه این اژدر در نوک خودش سیستم حباب ساز داره و داخل آب پوششی از حباب دور موشک میگیره و باعث میشه بدنه اژدر با آب برخورد نکنه و اصطکاک ایجاد نشه، انگار که اژدر در بیرون آب در حال حرکت و سرعت باور نکردنی به این اژدر یا بهتر بگیم موشک میشه ، قدرت تخریبش هم بخاطر سرعت بالای اون چندین برابر اژدرهای معمولی و می‌تونه با رادار پیشرفته خودش از عمق آب به سمت زیر ناو اصابت کنه و ناو از وسط به دو نیم کنه چون بدنه ناو ها و کشتی ها در کناره و عرشه و روی ناو دارای زره هستند و در زیر تمامی کشتی ها زره ای کار نشده، در این لیست نیست بخاطر اینکه دنیا از این اژدر پیشرفته می‌ترسه و کابوس تمام ناو ها این اژدر پیشرفته هستش

    • امید

      علی اخه ایران با تمام عواملش خول هستن

    • Farshad

      وقتی از از یک تا ده ثبت نشد اژدر حوت چرا اینقدر تبلیقات میکند سرعت باید با قدرت چاشنی باشد وگرنه بدرد نمیخورد

    • Farshad

      وقتی از از یک تا ده ثبت نشد اژدر حوت چرا اینقدر تبلیقات میکند سرعت باید با قدرت چاشنی باشد وگرنه بدرد نمیخورد

    • Sadra

      سریع ترین اژدر با سرعت 200 متر بر ثانیه رو ایران ساخته چطور اصلا اسمی از ایران نیاوردین؟!

    • بدون نام

      پس برا ایران کوش

    • بدون نام

      کدوم آدم معلوم حالی نوشته حوت سرعت ازهمه و جرم سر جنگی ازخیلی از بالاییا بیشتره

    • بدون نام

      غربزده

    • بدون نام

      آقا جای اژدر حوت خالی با دوتا از اژدر حوت میشه به ناو هواپیمابر 500میلیار دلاری آمریکا رو له کرد بعد با اون تکنولوژی پیشرفتش و سرعت فوقوالعادش تو این لیست نیست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج