جاباما
۶۳۴۰۳۷
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

تشکر سید حسن نصرالله از سردار سلیمانی

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه از سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دلیل حضورش در همه جبهه های نبرد و نه فقط در جنگ اخیر در البوکمال، تقدیر و تشکر کرد.

خبرگزاری فارس: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب درباره آخرین تحولات اخیر مربوط به لبنان و منطقه از جمله سوریه سخنرانی کرده است.

نصرالله در ابتدای سخنرانی خود سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) را به همه مسلمانان تسلیت گفت. وی همچنین حادثه زلزله کرمانشاه را به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران و مردم کرمانشاه و ایران تسلیت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به تحولات منطقه ای اشاره کرد و پیروزی نیروهای عراقی و سوریه در مقابله با داعش در مرزهای دو کشور را تبریک گفت و اعلام کرد که «ما هفته گذشته شاهد پیروزی نیروهای عراقی در شهر راوه آخرین پایگاه داعش در عراق بودیم و به گفته دولت عراق، داعش دیگر بر هیچ شهر عراقی سیطره ندارد.»

دبیرکل حزب الله لبنان آزادسازی آخرین شهر عراق از چنگ داعش را «دستاوردی بزرگ» برشمرد و تاکید کرد که نیروهای عراقی اکنون به مرز سوریه رسیده‏‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه نیروهای عراقی به مرزهای سوریه رسیدند، تأکید کرد که «داعش بعنوان یک سازمان و شاکله نظامی در عراق و سوریه پایان یافت و ما منتظر پاکسازی کامل هستیم و روزی که دولت عراق پیروزی کامل را اعلام کند که آن زمان نزدیک است.»

حسن نصرالله افزود: از ابتدای توطئه داعش در عراق ما در هماهنگی با برادران عراقیمان تعداد زیادی از فرماندهان خود را به آن‌جا فرستادیم که برخی از آن‌ها شهید و مجروح شدند و ما در تعامل با برادران عراقیمان بررسی خواهیم که اگر دیگر نیازی به حضورمان نباشد فرماندهان ما به مکان‌های دیگری منتقل شوند و این ارتباطی به بیانیه اتحادیه عرب ندارد و فقط به این دلیل است که داعش دیگر وجود ندارد.

وی در ادامه به پیروزی اخیر نیروهای سوری در شهر البوکمال سوریه اشاره کرد و گفت: وحدت سوریه با این پیروزی تقویت شده است و اکنون پس از جنگ حلب و دیرالزور و المیادین و اخیرا آزادسازی البوکمال، داعش در سوریه نابود شد، هر چند این به معنای پایان داعش در این کشور نیست.

نصرالله درباره اهمیت شهر البوکمال گفت که این شهر مرزی مشرف به گذرگاه القائم است و سوریه و عراق را به بکدیگر متصل می‌کند و بدین صورت پروژه آمریکا برای تجزیه را ناکام می‌گذارد و. یکپارچگی سوریه را قوت می‌بخشد.

حسن نصرالله با بیان اینکه با آزادی البوکمال داعش نیز سقوط کرد، تأکید کرد که این به معنای پایان داعش نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: در سوریه داعش در برخی نقاط حضور دارد اما شاکله داعش از بین رفته است و هنگامی که عراقی‌ها و سوری‌ها پیروزی خود علیه داعش را اعلام کردند باید این پیروزی جشن گرفته شود، جشن پیروزی انسانیت علیه توحش.

وی همچنین گفت که در البوکمال آمریکا هر آن‌چه توانست به داعش یاری رساند و فقط به طور مستقیم به سوی کسانی که با داعش مبارزه می‌کردند، شلیک نکرد.

نصرالله در این باره افزود: آمریکا پوشش هوای داعش را تأمین می‌کرد و تروریست‌ها به طور علنی تحرک داشتند و هواپیماهای آمریکایی آن‌ها را بمباران نمی‌کردند و آمریکا نیروی هوایی روسیه را نیز از بمباران داعش منع می‌کرد و تهدید کرده بود که اگر روسیه داعش را بمباران کند، او نیز ارتش سوریه را هدف قرار خواهد داد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: آمریکا برای داعش اطلاعات می‌داد و مخصوصا در امر جنگ الکترونیک برای اخلال در جبهه مقاومت به تروریست‌ها خدمات ارائه می‌کرد و پس از آن نیز تمام تسهیلات را برای فرار و عقب‌نشینی تروریست‌ها فراهم کرد؛ بالگردهای آمریکایی برخی از تروریست‌های داعش را جا به جا می‌کردند و این مسأله در نقاط دیگری نیز اتفاق افتاده بود.

نصرالله گفت: محور مقاومت طی ساله های گذشته توانسته است طعم شکست را به داعش بچسباند، این در حالی است که امریکایی ها می گفتند نابودی داعش به ۳۰ سال زمان نیاز دارد و این رسوایی آمریکا است.

وی افزود: اردوغان همپیمان امریکا به صراحت اعلام کرده بود که آمریکا از داعش حمایت مالی می کند و ما در این مورد به اظهارات اردوغان بسنده می کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه از سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دلیل حضورش در همه جبهه های نبرد و نه فقط در جنگ اخیر در البوکمال، تقدیر و تشکر کرد.

سید مقاومت لبنان تصریح کرد: ایران همیشه در کنار دولت عراق و سوریه و لبنان در مبارزه با داعش قرار داشته است و لذا همین جا از رهبری و ملت ایران و مشخصا سردار سلیمانی که تاریخ نام وی را ثبت خواهد کرد، تشکر می کنیم.

وی در بخش دیگر سخنرانی امشب خود به اتهامات برخی از وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست روز گذشته قاهره علیه حزب الله اشاره کرد و گفت که متهم کردن حزب الله به صفت تروریسم، امر جدیدی نیست.

وی افزود: در زمانی که ما داعش را از البوکمال بیرون می‏‎کنیم، اینها نشست برگزار می‏کنند و حزب الله را سازمانی تروریستی توصیف معرفی می‎کنند. شما چه اقدامی علیه داعش انجام داده‎اید؟

وی با بیان اینکه روند اتهام زنی علیه حزب الله طبیعی است، گفت: در رد این اتهامات، همین برای ما کافی است که «موشه یعلون» از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی می‏‌گوید که «آنچه وزیر خارجه عربستان به عربی می گوید، ما همان را به عبری می گوییم.»

سید حسن نصرالله در ادامه اعلام کرد که «ما هیچ سلاحی به یمن، بحرین، کویت و عراق و یا هیچ کشور عربی دیگر ارسال نکردیم، اما به غزه در فلسطین اشغالی ارسال کردیم و به آن افتخار می کنیم.»

وی گفت: اسرائیل بزرگترین خطری است که امنیت لبنان را تهدید می کند و مقاومت و سلاح حزب الله مهمترین عامل آزادسازی لبنان از اشغالگری و ضامن تحقق امنیت در این کشور است.

وی خطاب به برخی کشورهای منطقه و غرب که مدعی برقراری امنیت در لبنان هستند، گفت: اگر شما خواستار امنیت لبنان هستید، نباید در امور داخلی لبنان دخالت و عناصر تکفیری را به این کشور اعزام و اسرائیل را علیه لبنان تحریک کنید.

وی درباره دلیل برگزاری نشست روز گذشته وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره گفت: موشک بالستیکی که اخیر در فرودگاه ملک خالد در ریاض منفجر شده است، عامل برگزاری این نشست بود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: هیچ ارتباطی بین حزب الله لبنان و موشکی که به ریاض شلیک شده است، وجود ندارد. وی افزود: حزب الله نه قبلا این موشک را شلیک کرده بود و نه بعدا شلیک خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اکنون جنگ تمام عیار و همه جانبه علیه کشور عربی به نام یمن وجود دارد، گفت: از کسانی که در نشست قاهره شرکت کردند، این سوال را دارم که آیا یمن کشور عربی است و آیا ملت یمن ملتی عربی است؟

نصرالله افزود: جنگنده های سعودی هر روز یمن را بمباران می کنند. آیا این دین و مسلک و شرف اعراب است؟ چرا جهان عرب در برابر این مساله سکوت اختیار کرده است، آیا از عربستان هراس دارند؟

وی گفت: موشک هایی که از سوی یمنی ها شلیک می شوند، دستاورد ملت یمن است. بنابراین آنها نمی توانند درک کنند که یمنی ها موشک می سازند و در جنگ از آن استفاده می کنند.

وی در ادامه از گروه های فلسطینی به دلیل اتخاذ مواضع صریح در قبال بیانیه اتحادیه عرب ضد حزب الله تمجید کرد. نصرالله گفت: فلسطینیان برای کوتاه آمدن از حق و حقوشان در معرض فشارهای عربی و آمریکایی قرار دارند. نصرالله در پایان نیز از مواضع رسمی وزرای خارجه لبنان و عراق در قبال بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب ضد حزب الله تقدیر و تشکر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد سر دار سلیمانی

    • بدون نام

      درودوسلام به شهیدان وسردارحاج قاسم مردخدا بزرگ مردان تاریخ که دشمنان را زمین گیرونابودکرد دشمنان انسانیت ودین راتاریخ نام این سرداربزرگ را درقلب خود تاقیامت جاودانه نگه خواهدداشت

    • بدون نام

      نواده روح الله سید حسن روح الله

    • بدون نام

      درود به مقاومت وسید مقاومت و سردار دلها سلیمانی

    • بدون نام

      سردار سلیمانی خیلی تا خیلی دوستت دارم خداوند سا
      یعتا ازسرماایرانیان کم نکنه از خداوند متعال درخواست دارم که همیشه سالم و پیروز باشی ، عنبرآباد

    • بی نام

      سردار دوستت داریم

    • بدون نام

      درودبرسیدحسن مردواقعی دوستت دارم مرگ بردشمنانت

    • بدون نام

      سردار دوست داریم

    • بدون نام

      خدا حافظ این سرداربزرگ ایران واسلام باشه ماشاالله به این مردخدا ، چشم دشمنانش کور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا نگهدارت باشه‌
        سردار به بودنت افتخار میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج