اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۴۱۶۰
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

قاچاق مواد مخدر برای تامین خرج تحصیل

پسر نوجوانی که برای تأمین هزینه‌های تحصیل حاضر شده ‌بود ده‌ها کیلو مرفین یک قاچاقچی را نگهداری کند، پای میز محاکمه رفت.

روزنامه شرق: پسر نوجوانی که برای تأمین هزینه‌های تحصیل حاضر شده ‌بود ده‌ها کیلو مرفین یک قاچاقچی را نگهداری کند، پای میز محاکمه رفت.
یک سال قبل مأموران پلیس تهران گزارشی دریافت کردند مبنی بر اینکه نوجوان ١٨ساله‌ای به نام فرشید مقدار زیادی مواد مخدر در خانه‌اش نگهداری می‌کند. مأموران بعد از دریافت دستور قضائی به خانه فرشید رفتند و مقدار زیادی مرفین و چندین میلیون تومان وجه نقد از خانه پسر نوجوان کشف کردند.
در بررسی‌ها مشخص شد ٢٣کیلوو ٥٠٠ گرم مرفین و ده‌ها میلیون تومان وجه نقد در خانه کشف شده‌ است. زمانی که فرشید دراین‌باره مورد پرسش قرار گرفت، ادعا کرد مواد مخدر و پول‌ها به او تعلق ندارد. او گفت: شخصی از من خواست این مرفین‌ها را برایش نگهداری و در قبالش پول دریافت کنم؛ من هم قبول کردم؛ نمی‌دانستم چه اشتباه بزرگی می‌کنم. ضمن اینکه پول‌ها هم متعلق به عمویم است. او پول‌ها را در خانه ما امانت گذاشته ‌بود، می‌خواست خانه خریداری کند و پول نقد را به‌همین‌دلیل در خانه نگهداری کرده‌ بود.
مأموران متوجه شدند پدر فرشید فرد سابقه‌داری است که سال‌ها قبل چندین بار به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شده‌ است. بنابراین با توجه به سابقه خانوادگی این فرد و همچنین سایر مدارک موجود در پرونده کیفرخواست علیه متهم صادر شد. از آنجا که فرشید کمتر از ١٨ سال داشت، پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده بعد از اینکه کیفرخواست علیه متهم خوانده شد، فرشید در جایگاه حاضر شد و گفت: من کار اشتباهی کردم و قبول دارم اما واقعیت این است که نمی‌دانستم محموله‌ای که نگهداری می‌کنم، مرفین است و فکر می‌کردم تریاک نگهداری می‌کنم. شخصی به سراغم آمد و از من خواست در قبال دریافت مبلغی پول برای چندروزی مواد را برایشان نگهداری کنم. از آنجا که درسم خوب بود و می‌خواستم برای خودم آینده روشنی درست کنم، این پیشنهاد را قبول کردم. چون باید برای دریافت دیپلمم مبلغی پول می‌دادم و بعد هم برای ثبت‌نام در دانشگاه و تأمین هزینه‌های آن پول لازم داشتم.
متهم گفت: پول‌هایی هم که در خانه پیدا شد، متعلق به عموی من بود. او پول‌ها را در خانه ما امانت گذاشته بود چون قرار بود خانه بخرد بعد هم ثابت شد دروغ نمی‌گویم و مأموران پول‌ها را به عمویم دادند و او هم برای خودش خانه خرید و حرفم ثابت شد.
متهم درباره اینکه پدرش فردی سابقه‌دار است و احتمال اینکه او برای کمک به پدرش چنین کاری کرده ‌باشد، گفت: زمانی که پدرم در کار مواد بود من خیلی بچه بودم و چیزی یادم نمی‌آید. راستش اصلا نمی‌دانستم پدرم چنین سابقه‌ای دارد. از وقتی که یادم می‌آید او دیگر این کار را نکرده ‌است. روز حادثه که مأموران به خانه ما آمدند تا مواد را با خود ببرند، فردی که مواد متعلق به او بود هم در خانه بود اما به‌محض دیدن مأموران فرار کرد. او خودش را پشت کولر مخفی کرد؛ مأموران هم او را پیدا نکردند. بعد هم متواری شد.

با پایان گفته‌های متهم و وکیل مدافع او هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مانی

      عجب بچه بودی نمیدونسنی مواد چیه فک.مبکردی تریاکه پول مال عموته چرا صاحب مواد و ب پلیس لو ندادی چون کسی وجود نداشت؟ چی فک کردی ؟

    • بدون نام

      واقعا خیلی ازدانشجوهامشکل دارند ودست به هرکاری برای پول می زنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب 08/44واقعاً بیشتر دانشجویان اینطوری اند، حالا تو چی میگی؟ به تو چه ربطی داره؟؟

    • باران

      ای نوجوان سکوت کن و هیچ نگو چون بی فایده است اونا نمیدونن فقر و هزینه ی خونه و تحصیل یعنی چی عجب از این دارم چقد راحت مهر متهم رو رو پیشونی یه نوجوان ایرانی راحت میزنن باعث این نوجوان هم خیلیا دیگه هستن به جای اینکه باورش کنن متهمش میکنن درود بر خبرنگاران و مسئولین

    • بدون نام

      امثال فرشیدتوی این کشورزیادند بعضیهاواقعا ازروی اجبار دست به کارهای خطرناک میزنند.اونکه پولشوداره درس نمیخونه اونکه پول نداره درسش خوبه.جای تاسف داره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر عزیز. 09/33 این قانون طبیعت و هستی است که اونی که بچه داره! پول نداره لباس براش بخره!! اونی پول داره، بچه نداره!! من این حرف را 52سال پیش شنیدم، فدات،

    • بدون نام

      من دانشگاه رو ترک کردم وسط ترم بابت بی پولی

    • مونتلا

      وای خدا یک نوجوان بوده بابا خلاف کرده بچه بوده حالا که فهمیده کاری بدی کرده و پشیمان شده ولش کنید بدبخت برای هزینه های تحصیل ش این کار رو انجام داده خدا لعنت کنه باعث و بانیشو

    • بدون نام

      فقر و بی پولی پدر مردم سوزنده شکم گرسنه ایمان نداره کاش یه زلزله 11ریشتری خونه ی اختلاس گرا و نجومی بگیرا رو ویران کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با سلام به همه خوبان _اکثر ماها ضرر و زیان بی پولی داریم میدهیم!!!؟؟؟

    • اقا حامد

      کاربر ۱۱:۳۱چرا فک میکنی از همه زرنگ تر ودانا تری والا فازی که تو گرفتی فقط ترم یکی دارن ادامای مثل شمارو فقط من میشناسم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج