جاباما
۶۳۴۴۰۵
۲۳ نظر
۵۰۰۳
۲۳ نظر
۵۰۰۳
پ

سرانجام احمدی‌ نژاد چه خواهد شد؟

با وجود اینکه این روزها همه مشغول رسیدگی به زلزله زدگان کرمانشاه هستند و اخبارهای دیگر در سایه این رویداد قرار می‌گیرند اما رئیس دولت دهم و نزدیکانش موفق شدند دوباره توجه ها را به خود جلب کنند و این بار با بست نشینی در حرف حضرت عبدالعظیم، اعتراض خود را به برخی مسائل اعلام کردند. اما آنها قصد دارند تا کجا پیش بروند و بالاخره تصمیم نظام درباره آنها چیست؟

فرارو: با وجود اینکه این روزها همه مشغول رسیدگی به زلزله زدگان کرمانشاه هستند و اخبارهای دیگر در سایه این رویداد قرار می‌گیرند اما رئیس دولت دهم و نزدیکانش موفق شدند دوباره توجه ها را به خود جلب کنند و این بار با بست نشینی در حرف حضرت عبدالعظیم، اعتراض خود را به برخی مسائل اعلام کردند. اما آنها قصد دارند تا کجا پیش بروند و بالاخره تصمیم نظام درباره آنها چیست؟

شاید احمدی نژاد گمان می‌کرد بعد از پایان دوران ریاست جمهوریش بار دیگر جریان‌های سیاسی با افرادی از داخل نظام به سراغش می‌آیند و برای بازگشت دوباره‌اش پیشنهاداتی مطرح می‌کنند. اما اینگونه نشد و به خاطر همین هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال جاری تلاش کرد با فضا سازی و انتشار فایل‌های صوتی و تصویری، شرایط را برای حضور در انتخابت فراهم کند.

او حتی تا جایی پیش رفت که با وجود اینکه رهبر انقلاب به صراحت اعلام کرده بودند در انتخابات شرکت نکند، تصمیم گرفت در این کارزار سیاسی حضور پیدا کند. اما عدم تائید صلاحیت وی بازی را تا حدود زیادی متحول کرد. او که تا آن لحظه یک چهره آرام و معقول از خود به نمایش گذاشته بود، روز به روز حالت تهاجمی‎تری به خود گرفت.

در همین گیر و دار ماجرای بازداشت بقایی مطرح شد و او که در دوران ریاست جمهوریش تاکید داشت نزدیکانش خط قرمز هستند، با همان حالت تهاجمی تلاش کرد شرایطی ایجاد کند که قوه قضائیه در وضعیتی قرار گیرد که مجبور به آزادی بقایی شود. هرچند تاثیرگذار نبود اما بالاخره بقایی آزاد شد و ماجرا وارد فاز جدیدی شد.

این ماجرا هم تا آنجایی پیش رفت که احمدی نژاد مدعی شد علی لاریجانی برای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ خیز برداشته است و او تنها مانع برای رسیدن رئیس مجلس به پاستور است و به همین دلیل سعی دارند او و نزدیکانش را از عرصه سیاسی حذف کنند.

بعد از این، ماجرای زنبیل بقایی خبرساز شد و دوباره موفق شدند توجه ها را به سمت خود جلب کنند.

بعد از ماجرای زنبیل موضوع بست نشینی به میان آمد و در همان روز نخست که ایران نگاهش به کرمانشاه بود خبری منتشر شد مبنی بر بست نشینی نزدیکان احمدی نژاد و عکس‌هایی در خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که نشان می‌دادند احمدی‌نژاد، برای بدرقه نزدیکانش به حرم شاه عبدالعظیم رفته است و آنها برای بست نشینی آماده می‌شوند. هرچند این بست‌نشینی طولانی نشد اما به هرحال توانست بار دیگر مانند موارد پیشین در اخبار و رسانه های حضور پیدا کند.

اقدامات احمدی نژاد به حصر خانگی ختم می‌شود

در همین خصوص حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا طی گفت‌وگو با فرارو عنوان کرد: «به عقیده من بازی که آقای احمدی نژاد به راه انداخته‌اند تا «حصرخانگی» ایشان پیش خواهد رفت. ایشان در تلاش هستند که با اقدامات این چنینی در سپهر سیاسی کشور ماندگار شوند اما نه تنها این نصیبشان نمی‌شود بلکه نتیجه خوبی هم برایشان در بر نخواهد داشت.»

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سه نفر در حصر هستند، آیا افزایش تعداد محصورین هزینه زیادی برای نظام ندارد، گفت: «ما برای نظام جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی از جمله جنگ، شهدا، جانبازان و... کردیم. بنابراین ارزش نظام خیلی بالاتر از این است که حالا به خاطر اینکه سه نفر در حصر هستند، فرد یا افراد دیگری را وارد حصر خانگی نکنیم و اصولمان را زیر پا بگذارید. به نظر من این هزینه‌هایی است که ما برای اینکه انقلاب به انحراف نرود باید پرداخت کنیم.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: «به نظر من آقای احمدی نژاد و نزدیکانشان به دنبال این هستند که با اقدامات این‌چنینی شرایط را به گونه ای رقم بزنند که فردی در این میان وساطت کنند و پرونده قضائیه را حل و فصل کنند. اما من گمان نمی‌کنم که نظام زیر بار این مسئله برود. آنها می خواهند با زور ماجرا را حل کنند اما بعید است که نظام قبول کند به این قبیل رفتارها پاسخ مثبت یا باج بدهد.»

کنعانی مقدم در خصوص رویکرد قوه قضائیه با این افراد عنوان کرد: «به نظر می‌رسد قوه قضائیه تا امروز سعی داشته با آنها از موضع تساهل وارد شود. اما قطعا این قوه هم یک صبری دارد و اگر کاسه صبرش لبریز شود، دیگر اهمیتی ندارد که فرد مقابل رئیس جمهور سابق است یا یک فرد عادی.»

او در پاسخ به اینکه چرا تاکید دارد دیگر محمود احمدی نژاد و نزدیکانش به عرصه سیاسی باز نمی‌گردند، گفت: «بالاخره مردم ما، انسان‌های فهیم و باهوشی هستند و تجربه هایی که به دست آورده اند سنگین و پرهزینه بوده است. لذا حاضر نیستند افرادی که یک بار امتحان کرده اند را دوباره امتحان کنند. بنابراین من معتقدم که تاریخ مصرف احمدی‌نژادی‌ها به پایان رسیده است.»

مسئولان در دام احمدی نژاد نیفتند

همچنین صادق جوادی حصار تحلیل گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فرارو اظهار کرد: «برای اینکه بدانیم اقدامات احمدی نژاد و نزدیکانش تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد باید به بررسی علت یا علت‌های آن بپردازیم. وقتی علت پیدا شد آن زمان است که متوجه می‌شویم که آنها تا چه حد می توانند پایدار بمانند. مادامی که این علت‌ها پایدار باشند، این افراد به اقدامات خود ادامه می‌‍دهند.»

وی ادامه داد: «یکی از این علت‌ها شرایط مساعدی است که در جامعه برای رفتارهای پوپولیستی وجود دارد. رفتارهای این چنینی رفتارهایی است که مردم در مواجه با آنها بیشتر به دنبال معلول هستند تا علت. یعنی به عنوان مثال اگر فردی بیاید بگوید من شهر شما را آباد می‌کنم، مردم به اینکه چگونه می خواهد این کار را انجام دهد یا اصلا می تواند انجام دهد، کمتر توجه می‌کنند تا این موضوع که او چنین ادعایی کرده است. زیرا این خواسته مردم است.»

او اظهار کرد: «بنابراین یکی از دلایل که این قبیل اقدامات انجام می‌شود، سطحی نگری و رفتارهای عوام‌نگر است. حالا اگر این رویکرد در جامعه از بین برود، اقدامات و تفکرات آقای احمدی نژاد فرصتی برای جولان نخواهند داشت. اما اگر همچنان بخشی از جامعه بخواهد سطحی با قضایا مواجه شود، قطعا فضا برای امثال آقای احمدی نژاد فراهم خواهد بود و او هم به راه خود ادامه خواهند داد.»

وی تاکید کرد: «اگر در کشور پایبندی به منافع ملی، شفافیت، قانون‌گرایی و پایبندی به حقوق منتقدان فراهم بشود، قطعا امثال احمدی نژاد نمی تواند معرکه بگیرد.»

جوادی حصار گفت: «متاسفانه گیر ما در کشور این نیست که امثال احمدی نژاد چنین اقدامات و اظهار نظرهایی انجام می‌دهد. مشکل ما این است که آقای احمدی نژاد حرف‌هایی می‌زند که بخشی از مسائل که به نفعش هست را برجسته و از آن دفاع می‌کند و بخشی که برایش اهمیت و سودی ندارد را نادیده می‌گیرد. به عنوان مثال همین بازی که در خصوص لاریجانی‌ها آغاز کرده است و مدعی است که مخالف آنها است و جرم هم نیست.»

او افزود: «درست هم می‌گوید. مخالفت با لاریجانی ها جرم نیست، اما تهمت زدن جرم است. مخالفت با لاریجانی ها جرم نیست، اما رعایت نکردن حقوق دیگران جرم است. مخالفت با لاریجانی ها جرم نیست، اماسرکوب مخالف و منتقد جرم است. اما این همان اتفاقی است که در دولت آقای احمدی نژاد رخ داد. چطور آن زمان آقای احمدی نزاد نمی دانست که این کشور حقوق شهروندی دارد وباید حقوق منتقد را رعایت کند اما حالا به فکر حقوق منتقد و مخالف افتاده است؟»

وی تاکید کرد: «به نظر من اقدامی که حالا احمدی نژاد انجام می‌دهد این است که قصد دارد از آبی که بی‌تدبیری برخی مسئولین گل آلودش کرده‌اند، ماهی بگیرد و تصور می‌کند با این اظهار نظرهای تند و رادیکال می تواند تبدیل به اپوزسیونی شود که مخالفان را به خود جذب کند. اما باز هم اشتباه می کند. شاید حافظه تاریخی مردم ما کوتاه باشد اما اینگونه نیست که فراموش کنند ایشان چه سرمایه‌هایی را بر باد داد و با منتقدان چه کرد.»

جوادی حصار در واکنش به اینکه برخی معتقدند سرانجام احمدی نژاد به حصر خانگی ختم می‌شود گفت: «من امیدوارم که مسئولان در این دامی که او پهن کرده است گرفتار نشوند و او را حصر نکنند. زیرا او از همان ابتدا هم به دنبال این است که این دادگاه عمومی را تبدیل به یک دادگاه شخص کند و مسئولان را به زمین بازی خود بگشاند. او به خوبی می داند که اگر حصر خانگی برایش اتفاق بی‌افتد بر اعتبارش افزوده می‌شود. به همین دلیل در تلاش است مسئولان را در شرایطی قرار دهد که تصمیم بر حصر بگیرند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابتدا محاکمه و سپس به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.، ....

    • بدون نام

      سر انجام مرگ و عذاب نصیبش خواهد شد

    • شهرام

      فعلا یا بعدا یا قبلاً راه او راه خداست. پیروزی با اوست انشاالله

      پاسخ ها

      • مشیری

        خدا امثال شما رو که فاقد درک و فهم هستین،شفا بده.شما یا نادانی یا منافعت در اینه که خودتو به نادانی و نفهمی بزنی .کدام آدم عاقل با این همه خیانت و لطمه ی که احمدی نژاد و اطرافیانش به این کشور زدن ،تآئید میکنه.؟

    • بی نام

      یکی یکی اسیا به نوبت

    • بدون نام

      درود براحمدی نژاد ‌

    • بدون نام

      با یک آدم مصاحبه کنید که چهار نفر بشناسنش

    • فرشاد

      رسوایی کارهای احمدی نژاد یکی مسکن مهر است

    • بدون نام

      خدا نابودش کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمین

    • بدون نام

      چرا گول تبلیغاتو میخورین بیمارستان اسلام آباد که روحانی ساختش کامل ریخته اونم مسکن مهره؟!احمدینژاد نجومی به بعضیا نداد عادلانه یارانه به همه داد مرد شیر ایران

    • بدون نام

      شماها هرچند بگی احمدی نژاد بده مردم قبول ندارند بخدا احمدی نژاد پاکترین رییس جمهور ایران بود مرد عمل شما ها که بدش میگید شماها کسانی هستید که یفکر منافع خودتان هستیدای کاش دولت قدرش میدانست

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      جانم فدای احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • ندا

        انشاءالله
        با این تفکرت فدا بشی بهتره

    • بدون نام

      ما احمدی نژاد دوست داریم

    • بدون نام

      بعداز رهبری فقط احمدی نژاد

    • بدون نام

      خواهش میکنم این همه بد احمدی نژاد چاپ نکنید

    • بدون نام

      احمدی نژاد با غیرت

    • بی نام

      خدا از سر تقصیرش نگذره ........با یارانه و مسکن مهر پدر مردم واقتصاد ایران رو در آورد ....کاری که مغولها با ایران نکردن .احمدی نژاد کرد

    • جان علی

      داره مثل یه غریق دست و پا میزند و هر چه هم تقلا کند بیشتر تو آب فرو میرود به امید اون روزی که تمام کسانی که به نحوی به این ملت و بیت المال خیانت کرده اند نابود بشند

    • بدون نام

      خدا لعنتش کنه که گند زد به کشور

    • بدون نام

      سلام هرکی نظرخودراداره اماخدایش قضاوت کنین الانم بگین انرژی هسته ای حق مسلم ماس چ شدچندماهواره امیدشهاب دراسمان داریم الان چ شدمسکن مهرناظرمهندس بدونه اینکه نگاه کن تائیدکردتوزلزله گفتن احمدی نژادباباعقل کل احمدی نژادوام دادانکه بایدتائیدکنه مهندس ناظره بایدم خیانکارواقعاریشهکن بشه اون موقه همه کارداشتن الان چ شدالان اینهمه اختلاس این همه قاچاق اینهمه درغگوئ من کارگرم الان چن روزشبهابدون شام میخوابیم چن ماه بیکارم چ شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج