۶۳۴۷۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مديريت اصلاح‌ طلبانه برای پيش بردِ گفتمان

عبدالله ناصري در روزنامه اعتماد نوشت: جريان اصلاحات در دهه هفتاد، رسيدن به ساختار قدرت را وسيله‌اي براي پيشبرد اهداف و گفتمان خود مي‌دانست. اين اتفاق تا پايان دولت اصلاحات رخ داد و جريان اصلاحات توانست با استفاده از ساختار قدرت اهداف و گفتمان خود را پيش برد.

عبدالله ناصري در روزنامه اعتماد نوشت: جريان اصلاحات در دهه هفتاد، رسيدن به ساختار قدرت را وسيله‌اي براي پيشبرد اهداف و گفتمان خود مي‌دانست. اين اتفاق تا پايان دولت اصلاحات رخ داد و جريان اصلاحات توانست با استفاده از ساختار قدرت اهداف و گفتمان خود را پيش برد.
از نمونه‌هاي پيشبرد اهداف و گفتمان اصلاح‌طلبي مي‌توان به مطرح شدن موضوع گفت‌وگوي تمدن‌ها در سطح بين‌المللي اشاره كرد كه نمود جهاني منش و رفتار اصلاح‌طلبي كه تاكيد بر گفت‌وگو دارد، بود. ديگر نمود عيني پيشبرد گفتمان اصلاح‌طلبي با استفاده از ساختار قدرت، موضوع شوراي اسلامي شهر و روستا بود. شوراي شهر و روستا مديون دولت اصلاحات است و تاكيد جريان اصلاح‌طلبي بر موضوع گفت‌وگو و تبادل‌نظر سبب شكل گرفتن شوراي اسلامي شهر و روستا شد.
اما در سال ٨٨ اتفاقاتي رخ داد كه بخش قابل‌توجهي از بدنه اصلاحات از ساختار حاكميت طرد شد و اين افراد ديگر نمي‌توانند يا سخت بتوانند به ساختار حاكميت بازگردند. جبهه رقيب از اين فرصت براي حذف كامل افراد منتسب به جريان اصلاحات استفاده كرد اما موفق نبود. جريان اصلاح‌طلبي در مسيري قرار گرفت كه ديگر مجبور بود بدون استفاده از ساختار قدرت گفتمان خود را گسترش دهد. اصلاح‌طلبي در اين مسير نيز موفق بود. پس از اتفاقات سال ٨٨ شايد كسي متصور نمي‌شد كه افراد اصلاح‌طلب باز هم بتوانند تاثير‌گذاري داشته باشند اما ما شاهد بوديم از سال ٩٢ بسياري از اصولگرايان عاقل، ميانه‌رو و مدافع امنيت ملي گفتمان اصلاحات را پذيرفتند و با وجود برخي اختلافات سياسي حاضر به ايستادن در جبهه‌اي واحد در كنار اصلاح‌طلبان شدند.
اين نشان مي‌دهد گفتمان اصلاحات براي گسترش ديگر نيازي به رسيدن به ساختار قدرت را ندارد هرچند نبايد نسبت به اين موضوع مهم بي‌تفاوت بود. اتحاد اصولگرايان عاقل با اصلاح‌طلبان منجر به پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري ٩٢، پيروزي در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، پيروزي در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري و پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا در اكثر نقاط كشور شد. گفتمان اصلاحات، گفتماني عقلاني و منطقي است. حسن روحاني كه عضو مجمع روحانيت مبارز است در مبارزات انتخاباتي خود از گفتمان اصلاح‌طلبي استفاده كرد و توانست رقابت را به سود خود پايان ببرد.
اين موضوع كه فردي از يك حزب اصولگرا جذب گفتمان اصلاحات مي‌شود نشان از پيشبرد و قدرت نفوذ گفتمان اصلاحات در ميان اقشار مختلف جامعه است. پيروزي‌هاي جبهه اصلاحات در انتخابات‌هاي اخير فضايي را فراهم كرده است تا اصلاح‌طلبان مجددا به ساختار حاكميت بازگردند. افرادي كه امروز در جايگاه‌هاي مختلف قرار گرفته‌اند بايد منطبق با گفتمان اصلاحات در حوزه مديريت عمل كنند. گفتمان اصلاحات مشخص است و امروز وظيفه گسترش اهداف و گفتمان اصلاحات در ساختار حاكميت بر عهده كساني است كه در اين جايگاه‌ها قرار گرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج