جاباما
۶۳۴۸۴۱
۲ نظر
۵۲۸۶
۲ نظر
۵۲۸۶
پ

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

علاقه‌مندان به دنیای علم، همواره به دنبال اکتشافات جدید و دستاوردهای تازه‌ای هستند که فهم ما را نسبت به محیط اطراف خود وارد مرحله تازه‌ای کند. اما در برخی موارد، این دستاوردها بسیار عجیب و حتی ترسناک هستند!

وب سایت گجت نیوز - آرش صابری: حقایق و یافته‌های علمی، در برخی موارد بسیار عجیب و غیر منتظره هستند. در همین راستا، توجه شما را به ۱۳ اکتشاف علمی ترسناک و عجیب جلب می‌کنیم.
۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

علاقه‌مندان به دنیای علم، همواره به دنبال اکتشافات جدید و دستاوردهای تازه‌ای هستند که فهم ما را نسبت به محیط اطراف خود وارد مرحله تازه‌ای کند. اما در برخی موارد، این دستاوردها بسیار عجیب و حتی ترسناک هستند! در این مطلب، به معرفی ۱۳ اکتشاف علمی ترسناک می‌پردازیم؛ یافته‌های جدیدی که تماما در سال ۲۰۱۷ محقق شده‌اند.

1- پیدایش موجودی فاقد صورت از دریا!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

تصور فعلی ما از تمامی جانداران طبیعت، شامل موجوداتی‌ است که همچون انسان دارای حواسی چندگانه باشند. امروزه، دانشمندان به واقعیت‌های عجیبی از دنیای اطراف ما دست یافته‌اند؛ وقایعی که درک ما را نسبت به جایگاه انسان در جهان و همسایه‌های کیهانی‌مان تغییر می‌دهد. ولی سوال اینجاست که ما انسان‌ها، تا چه اندازه نسبت به محل زندگی خودمان اطلاعات داریم؟ آیا همه چیز را از محیط اطراف و اعماق اقیانوس‌ها می‌دانیم؟ مسلما خیر! وقوع طوفان هاروی در جنوب شرق ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا، اولین رویداد عجیبی است که در لیست ۱۳ اکتشاف علمی ترسناک جای گرفت. در پی این اتفاق، موجودی اسرارآمیز به ساحل نشست که در کمال ناباوری، فاقد صورت بود. تشخیص چهره این موجود عجیب و غریب بسیار دشوار است و نحوه قرارگیری لب‌های او به گونه‌ای‌ست که دندان‌های تیزش را به رخ می‌کشد.

خبر اکتشاف این موجود عجیب و غریب، در مدت زمان کوتاهی به اینترنت راه یافت و شایعات بسیاری را نیز به راه انداخت. این موضوع که به تیتر داغ رسانه‌ها تبدیل شده بود، در پایان توسط یکی از زیست‌شناسان موسسه اسمیتسونین (Smithsonian Institution)، به عنوان گونه‌ای از نژاد خزندگان معرفی شد. ولی با این وجود، حتی تصور رویارویی با این موجود عجیب در حالت زنده، لرزه بر تن همگان خواهد انداخت.

2- کرم بابیت؛ هیولای اقیانوس‌ها!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

دنیای اقیانوس‌ها، بسیار ناشناخته‌تر از آن چیزی‌ست که فکرش را می‌کنید! یک اکتشاف علمی ترسناک دیگر در این لیست، به کرم بابیت از رده کرم‌های پرتاران (Polychaeta) یا کرم‌های آبزی اختصاص دارد. کرم هابیت، یک شکارچی بسیار خطرناک در اعماق اقیانوس است. این دسته از موجودات، بدن خود را در زیر شن‌های اقیانوس مخفی کرده و به انتظار قربانی خود می‌نشینند. شکل و شمایل کرم بابیت، به موجودی تخیلی تحت عنوان «سارلک» (Sarlacc) در جنگ ستارگان (Star Wars) شباهت دارد. کرم بابیت، طعمه خود را از میان موجودات آبزی انتخاب می‌کند و زمانی که سایر موجودات به این ناحیه از شن‌های اقیانوس نزدیک می‌شوند، در دام او گرفتار شده و رفته رفته به زیر شن‌ها کشیده خواهند شد.

3- رابطه عجیب بین گذشته و آینده!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

محققان با جایگزین کردن «زمان» با «فضا» در قضیه بل (Bell's Theorem)، تئوری کوانتومی جدیدی را مطرح کردند که ادعا می‌کند: گذشته، می‌تواند تحت تاثیر آینده باشد! دانشمندان اذعان کرده‌اند که این قضیه، مشابه به حرکت فوتون‌ها در مسافت‌های بسیار طولانی است. اگر زمان، همواره حرکتی یک سویه نداشته باشد، بعید نیست که در آینده بتوانیم به گذشته هم سفر کنیم!

4- تصویربرداری از سیاهچاله!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

بدون شک سیاهچاله‌ها را می‌توان به عنوان یکی از موارد برجسته در لیست ۱۳ اکتشاف علمی ترسناک به شمار آورد. سیاهچاله‌ها، از اسرارآمیزترین مفاهیم دنیا هستند. افق رویداد یک سیاهچاله، همان جایی‌ست که دیگر هیچ برگشتی از آن در کار نخواهد بود. هرچیزی که به این ناحیه نزدیک شود، دیگر قادر به خروج از آن نیست؛ حتی نور!

اکنون، دانشمندان تلاش می‌کنند تا بتوانند به یک درک و تصور دقیق‌تر از افق رویداد سیاهچاله‌ها دست یابند. کمان ای* (*Sagittarius A) نقطه‌ای در مرکز کهکشان راه شیری است که تصور می‌رود این جرم یک سیاه‌چاله ابرپرجرم باشد. تلسکوپ افق رویداد (Event Horizon Telescope)، اولین تلاش بشر برای تصویربرداری از این پدیده ناشناخته در کیهان است.

5- ساخت برج آزتک‌ها با 650 جمجمه انسان!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

قفسه جمجمه، محلی برای نمایش صدها جمجمه انسان بود که برای اولین بار توسط مردمان باستانی آمریکای میانه ساخته شد. به تازگی گروهی از باستان‌شناسان، به اکتشاف ترسناکی در مکزیکوسیتی دست یافتند؛ روایتی که لرزه بر تن می‌افکند! این دیواره عجیب، متشکل از ۶۵۰ جمجمه انسان است که احتمالا از قربانیان جنگ تهیه شده بود. بسیاری از این جمجمه‌ها، متعلق به کودکان و زنان هستند و به عقیده محققان، برج آزتک‌ها یکی از دلخراش‌ترین چشم‌اندازهای تاریخ به شمار می‌رود.

6- پنجاه سال پس از آزمایش میلگرام!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

با گذشت ۵۰ سال از آزمایش میلگرام ، روانشناسان یک بار دیگر آن را به اجرا درآوردند. استنلی میلگرام (Stanly Milgram)، خالق این آزمایش روان‌شناختی بود. آزمایش میلگرام، سه ماه بعد از شروع دادگاه آدولف آیشمان، به عنوان یکی از نظامیان آلمان نازی، انجام گرفت. هدف از اجرای آزمایش میلگرام، این بود که مشخص شود ایا آدولف آیشمان و میلیون‌ها آلمانی دیگر، شخصا در هولوکاست نقش داشته و یا اینکه صرفا در حال اجرای دستورات مقامات بالا رتبه خود بودند؟

استنلی میلگرام، در نتایج این آزمایش دریافت که تنها درصد کمی از مردمان آلمان، شخصا حاضر به شکنجه دیگران هستند. اکنون، گروهی از روان‌شناسان، با تکرار آزمایش میلگرام، یک بار دیگر نتایج آن را به مقایسه گذاشتند. خبر خوب اینکه نتایج آزمایش میلگرام در سال جاری، با نتایج ۵۰ سال پیش مطابقت داشت.

7- عنکبوت‌هراسی در بدو تولد!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

آیا عنکبوت‌ها برای شما ترسناک و یا چندش‌آور هستند؟! جای نگرانی نیست؛ چرا که این ترس، یک حس غریزی بوده و به گفته دانشمندان، شما با این ترس متولد شده‌اید! گروهی از محققان، مجموعه‌ای از تصاویر شامل گل‌ها، مارها، ماهی‌ها و عنکبوت‌ها را در برابر کودکانی خردسال قرار دادند. نتایج این آزمایش نشان داد که در تمامی موارد، کودکان نسبت به مار و عنکبوت‌ها، حس ترس را تجربه کرده‌اند؛ هرچند که بسیاری از کودکان حاضر در این آزمایش، هنوز درک درستی از ماهیت این دسته از وجودات نداشتند!

8- کشف حشرات قدیمی در کهربا!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

کشف دو حشره جدید و ناشناخته در کهربا، دانشمندان را متعجب ساخت! قدمت این حشرات، به بیش از ۱۰۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد و محققان هیچ نظری درباره ماهیت آن ندارند! به منظور درک صحیح‌تر این اکتشاف، باید این نکته را نیز اضافه کرد که تاکنون میلیون‌ها گونه مختلف از حشرات به ثبت رسیده و تمامی آنان، در ۳۲ دسته‌بندی مختلف جای گرفته‌اند. حشراتی که اخیرا در این کهربا یافت شده‌اند، به خودی خود یکی از این ۳۲ دسته را شامل شده‌اند.

9- یک سیگنال مرموز از فضا!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

ما هنوز از ماهیت واقعی انفجارهای رادیویی سریع (FRBs)، اطلاعات چندانی نداریم. محل انتشار این سیگنال‌ها، در اکثر موارد ناشناخته بوده و عمری بسیار کوتاه و در حد چند میلی ثانیه دارند. دانشمندان تاکنون توانسته‌اند با استفاده از تلسکوپ‌های رادیویی، چند نمونه از این انفجارهای رادیویی را به ثبت برسانند.

نظریه‌های مختلفی پیرامون ماهیت این پدیده مطرح شده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیاهچاله‌ها، ستاره‌های نوترونی، مگنتارها و حتی موجودات فضایی اشاره کرد! یکی از سیگنال‌های رادیویی تکرارشونده که FRB ۱۲۱۱۰۲ نام گرفته، تاکنون بیش از ۳۰ مرتبه توسط دانشمندان رصد شده و یکی از عجیب‌ترین رویدادهای کیهان به شمار می‌رود. در ماه آگوست، دانشمندان از کشف ۱۵ سیگنال مرموز فضایی جدید از یک کهکشان دوردست خبر دادند که در طول مدت ۵ ساعت رخ داد! منشا این انفجارها چه پدیده‌ای است؟ آیا عمر ما برای فهم این موضوع کافی خواهد بود؟

10- ماجرای حوضچه روح!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

بسیاری از شما، با بازی گیاهان در برابر زامبی‌ها (Plants vs Zombies) آشنا هستید، اما این بار قرار است با گیاهانی همچون زامبی آشنا شوید! اخیرا، گروهی از محققان با حفاری حوضچه‌های روح، در تلاش هستند که گیاهان زامبی را به زندگی برگردانند. این دسته از گیاهان آبزی که نزدیک به یک قرن در زیر زمین دفن بوده‌اند، اکنون قرار است به لطف تلاش‌های محققان دوباره به زندگی برگردند. این پدیده، شامل حوضچه‌هایی است که به طور کامل خشک نشده و در زیر زمین‌های کشاورزی قرار دارد. به گفته دانشمندان، احیای این حوضچه‌های روح، می‌تواند منجر به جایگزینی زیستگاه‌ها و تنوع‌های زیستی شود.

11- ماده‌ای عجیب در بین کهکشان‌ها!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

اگر به تصاویر تهیه شده توسط تلسکوپ هابل نگاه کنید، منظره‌ای جذاب از فضای بی‌کران را می‌بینید که نقاطی نورانی در آن شناور هستند. به گفته محققان دانشگاه واترلو (Waterloo) در کانادا، کل ماجرا در همینجا خلاصه نمی‌شود. این گروه از دانشمندان، موفق به ثبت تصویری از ماده تاریک شده‌اند که مسبب اتصال کهکشان‌ها به همدیگر است؛ ماده‌ای که تا پیش از این، کسی موفق به دیدن یا شناسایی آن نشده بود.

12- کشف گرازماهی مدفون در قبرستان!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

در اوایل سال جاری، گروهی از باستان‌شناسان از یک اکتشاف علمی ترسناک دیگر خبر دادند! مردمان قرون وسطی، چرا باید یک گراز ماهی را با دقت بسیار دفن کرده باشند؟ بقایای کشف شده از این گرازماهی که در یک گورستان کشف شده، نشان می‌دهند که گروهی از مردمان عهد باستان، با دقت این حیوان را در زیر خاک دفن کرده‌اند. هنوز برای باستان‌شناسان مشخص نیست که چرا باید فردی از زمان قرون وسطی، خود را تا این اندازه به زحمت انداخته باشد تا این حیوان را در گورستان دفن کند!

13- خفاش‌های خون‌آشام!

۱۳ اکتشاف علمی ترسناک؛ با ناشناخته‌های طبیعت آشنا شوید

گروهی از خفاش‌های آمریکای جنوبی و مرکزی، رژیم غذایی خود را از پرندگان به انسان‌ها تغییر داده‌اند! این دسته از خفاش‌ها که به عنوان خون‌آشام شناخته می‌شدند، اخیرا به عنوان ومپایرهای دنیای واقعی لقب گرفته‌اند. به گفته دانشمندان، عواملی از قبیل نابودی جنگل‌ها، موجب تغییر رژیم غذایی این دسته از خفاش‌های خون‌آشام شده و آنان را به این سمت سوق داده است. با این حال، چگونگی هضم خون انسان توسط این دسته از خفاش‌ها، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    • بدون نام

      سر کارمون گذاشتید شماره ی یک کاملا معلومه دولفینه که جسدش تحلیل رفته !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج