۶۳۵۶۳۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آسیا تایمز:

خط مقدم جدید داعش در فیلیپین؟

در حالی که یک گروه تروریستی وابسته به داعش در فیلیپین به‌تازگی تهدید کرده به مناطق شهری حمله خواهد کرد کارشناسان نسبت به تداوم حملات دیگر گروه های تروریستی وابسته به داعش در این کشور هشدار دادند.

خبرگزاری فارس: گروه تروریستی «بانگسامورو»، از شبه نظامیان متحد با داعش تهدید کرده است که حملاتی مشابه سال گذشته به شهر ماراوی را انجام خواهد داد.

به نوشته وبگاه «آسیا تایمز» ارتش فیلیپین به شدت سرگرم تعقیب گروه تروریستی بانگسامورو (BIFF) در بحبوحه نگرانی‌ها ناشی از حملات این گروه تروریستی جهت محاصره مناطق شهری همچون حمله مشابه ویرانگر به شهر ماراوی است.

در همین رابطه نیروهای مسلح ارتش فیلیپین هفته گذشته یورش‌های زمینی و هوایی علیه سه حزب این گروه تروریستی که در استان‌های ماگیندانائو و نورث کوتاباتو در جنوب جزیره میاندانائو فعالیت می‌کردند را شدت بخشید.

شدت درگیری بین نیروهای مسلح و شبه نظامیان تروریستی یاد شده موجب ترک اجباری ۵ هزار غیر نظامی منطقه شده است.

به نوشته این وبگاه خبری، به دنبال ادعای این گروه تروریستی مبنی بر تشکیل دولت اسلامی در شرق آسیا، اینک خط مقدم جدیدی در فیلیپین جهت مقابله با این عناصر شکل گرفته است.

مائوت، دیگر گروه وابسته به داعش در این منطقه در ماه مه شهر ماراوی را محاصره کرد و نیروهای امنیتی فیلیپین را با یک جنگ شهری محدود پنج ماهه مواجه ساخت.

ارتش فیلیپین مدعی شده است که سرکردگان داعش در جنوب شرقی آسیا به نام «ایسنیلون هاپیلتون» (ابو عبدالله) ، «عمر خیام» و «عبدالله مائوت» را کشته است.

گروه رزمندگان آزادی اسلامی بانگسامورو ، شاخه دیگر از گروه وابسته به داعش به نام «جبهه اسلامی آزاد بخش مورو» است که چندین دهه برای خودمختاری مبارزه کرده است. این گروه در سال ۲۰۱۴ به توافقنامه ای با دولت مرکزی دست یافت. شمار شبه نظامیان این گروه مشخص نیست و بسیاری از آن ها در غارهای غیر قابل دسترس و مخفی در ماگین دانائو زندگی می کنند.

«دلفیین لرنزانا» وزیر دفاع فیلیپین چندی قبل اعلام کرد که درگیری‌های ۵ ماهه در شهر ماراوی در جنوب فیلیپین به پایان رسید.

ماراوی، یکی از شهرهای مسلمان‌نشین فیلیپین است. این شهر بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. گروه مائوتی که در این شهر نفوذ زیادی دارد مدتی پیش با گروه داعش اعلام بیعت کرد.

این در حالی است که کارشناسان امنیتی هشدار داده انده به غیر از گروه بانگسامورو ، گروه های دیگر تروریستی وابسته به داعش چون گروه ابوسیف و انصار خلیفه فیلیپین نیز احتمالا درحال برنامه ریزی مجدد و جدید جهت تداوم حمله هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج