۶۳۶۴۲۲
۵۲۵۳
۵۲۵۳
پ

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تماشای مستندهای حیات وحش لذت می برید ولی از خود می پرسید که کجا واقعاً می توان این حیوانات را دید؟ در اینجا بهترین مکان ها برای دیدن خرس های گریزلی، شیرها و برخی از بهترین صخره های مرجانی در جهان را معرفی می کنیم.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تماشای مستندهای حیات وحش لذت می برید ولی از خود می پرسید که کجا واقعاً می توان این حیوانات را دید؟
در اینجا بهترین مکان ها برای دیدن خرس های گریزلی، شیرها و برخی از بهترین صخره های مرجانی در جهان را معرفی می کنیم.

1. بهترین مکان برای دیدن خرس های گریزلی: یلواستون، آمریکا

در یلواستون انواع مختلف حیات وحش را می توان مشاهده کرد. محبوب ترین پارک ملی آمریکا ۶۹ گونه از پستانداران و ۲۸۵ گونه از پرندگان، به همراه خزندگان، دوزیستان و سایر مخلوقاتی دارد که می توان آن ها را ردیابی کرد. این منطقه مکانی فوق العاده برای دیدن نادرترین گونه های جهان است، چرا که این پارک محل زندگی وشق کانادایی و خرس های گریزلی است، که هر دو در خطر انقراض قرار دارند. با بیش از ۲۵ کیلومتر مسیر پیاده روی مرتفع و ۷۵۰ کیلومتر جاده، این مکان به آسانی قابل دسترس است. هتل های زیادی نیز در پارک یلواستون قرار دارند.

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

2. بهترین مکان برای دیدن گرگ ها: سوئد

در سوئد یک مکان خاص وجود ندارد که بتوان به علاقمندان به حیات وحش توصیه کرد، چرا که تمام این کشور پر از حیوانات مختلف است. مسافرانی که از سوئد بازدید می کنند به احتمال قریب به یقین گوزن های موس معروف این کشور را خواهند دید، چرا که تعداد آن ها بیش از ۴۰۰ هزار رأس است. مجبور نیستید حتماً از مسیرهای عادی و روزمره خیلی دور شوید، چون که یکی از بهترین جاها برای دیدن این گوزن ها منطقه کویینزکتبری نزدیک استکهلم است.
به لطف دریاچه های موجود در سوئد، سگ های آبی هم بسیار رایج هستند و بعضی از تورها گردش های سافاری مخصوص دیدن این حیوانات ارائه می دهند. مناطق کنار دریا و دریاچه ها مثل برگسلاگن و گاولبورگار جایی است که گرگ ها تجمع می کنند (حدود ۵۰۰ تا از آن ها در سوئد وجود دارد). خرس های قهوه ای در شمال دیده می شوند، و در آنجا همچنین می توانید روباه های قطبی را نیز ببینید.

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

3. بهترین مکان برای دیدن گوزن ها: اسکاتلند

این کشور پنج گونه جانوری مخصوص به خود را دارد: سنجاب قرمز، گوزن قرمز، فک بندرگاه، سمور آبی و عقاب. بهترین زمان برای بازدید فصل پاییز است، که گوزن های معروف اسکاتلندی اقدام به جفت گیری می کنند. در اینجاست که این مخلوقات شجاع با گوزن های انتلر (شاخ گوزن ها) وارد مبارزه می شوند تا قدرت خود را به جنس ماده نشان دهند.
اگر به دیدن دلفین ها در اسکاتلند علاقمند هستید، در ماه های گرم تر به خور مورای سر بزنید. ۱۲ درصد جمعیت تمام سمورهای آبی بریتانیا در اسکاتلند زندگی می کنند، و می توانید در جزایر شتلند آن ها را ببینید. برای بسیاری از عاشقان حیات وحش، هدف نهایی دیدن گربه وحشی های معروف و خجالتی است. این حیوانات منزوی را می توان در دوردست ترین گوشه های کوهستانی اسکاتلند مشاهده کرد.
بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

4. بهترین مکان برای مشاهده خرس های سیاه: مانیتوبا، کانادا

کانادا حیات وحش بسیار گسترده تر از چیزی دارد که بتوان تصور کرد، ولی اگر قرار باشد یک نقطه را انتخاب کنیم می توان از مانیتوبا نام برد، ناحیه ای ناهموار پر از دریاچه و رودخانه که با استان های اونتاریو و ساسکاچوان هم مرز است. حدود ۲۷۰۰۰ گوزن موس و ۳۰۰۰۰ خرس سیاه در این منطقه وجود دارد. خرس های سیاه بسیار خطرناک تر از خرس های قهوه ای هستند. به همین خاطر شاید بهتر باشد گوزن های دم سفید را در صدر فهرست حیواناتی قرار دهید که قصد دارید ببینید. حدود ۱۶۰۰۰۰ رأس از این گونه گوزن در سراسر استان وجود دارد. مانیتوبا همچنین ۴۰۰۰ گرگ خاکستری، ۴۰۰۰ گوزن الک، و تعداد کمتری کایوت و شیر کوهی دارد.

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

5. بهترین مکان برای مشاهده لمورها: ماداگاسکار

وقتی بحث حیات وحش پیش می آید ماداگاسکار یکی از متنوع ترین مکان های جهان است، ولی حقیقت اینجاست که همه آن منطقه را با لمور ها می شناسند و ۵۰ گونه از این این جانور در کل جزیره وجود دارد. نکته منفی اینجاست که به احتمال بسیار زیاد شما به قدری این حیوان را می بینید که به نقطه ای می رسید که می خواهید چیز جدیدی را ببینید، که البته مشکلی برایتان نخواهد بود. تنوع زیستی شگفت انگیزی در ماداگسکار وجود دارد و ۲۰۰ هزار گونه مختلف جانوری در این منطقه شناسایی شده اند که از آن تعداد، حدود ۱۵۰ هزار گونه بومی هستند، به این معنی که در هیچ جای دیگر جهان وجود ندارند.
شش درصد کل جمعیت قورباغه های جهان، و ۵۰ درصد آفتاب پرست های جهان را در این منطقه می توان یافت. برخی از عجیب ترین حیوانات ماداگاسکار شامل آی آی (موجودی را با گوش های خفاش و دندان های موش صحرایی تصور کنید) و فوسا (که به خدنگ ها مرتبط است ولی شبیه شیر کوهی پوما می ماند) است.

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

6. بهترین مکان برای دیدن اسب های وحشی: ایسلند

ایسلند شاید سرد و شدیداً فاقد نور آفتاب در بیشتر زمان سال باشد، ولی این جلوی زندگی برخی از زیباترین حیوانات جهان را نگرفته است. اول از همه، روباه های قطبی از مدت ها پیش از اینکه انسان ها در قرن نوزدهم وارد جزیره شوند، در اینجا وجود داشته اند. اسب های وحشی نیز در اینجا هستند، که به خاطر جثه کوچکشان بسیار زیبا هستند. اسب های ایسلند کوچکتر از سایر اسب ها هستند چرا که اولین ساکنین این کشور (که از نروژ آمدند) تنها می توانستند یک اسب را در قایق های خود جای دهند، به همین خاطر کوچکترین ها را انتخاب می کردند. اکثر جمعیت فعلی اسب های ایسلند از نژاد همان اسب های اولیه هستند.
سایر گونه های جانوری ایسلند شامل گوزن شمالی، مینک وحشی و روباه های قطبی و در اطراف دریا طوطی دریایی، وال و خوک دریایی می شود. از زیبایی های طبیعی ایسلند، پدیده شفق قطبی را نیز نباید فراموش کرد.

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

7. بهترین مکان برای دیدن 5 حیوان وحشی بزرگ: زیمبابوه

لازم نیست حتماً از گردش های سافاری بسیار گرانقیمت زیمبابوه استفاده کنید تا از حیات وحش آن لذت ببرید. گزینه های ارزان تر زیادی نیز وجود دارد، از جمله سافاری های پیاده. یکی از عواملی که زیمبابوه را بسیار خاص کرده، تعداد مختلف گونه های جانوری است که در تمام طول سال می توان مشاهده کرد، حتی اگر ۵۰۰۰ گونه گیاهان گلدار را کنار بگذاریم. هر پنج حیوان وحشی بزرگ معروف (شیر، پلنگ، کرگدن، فیل، گاومیش) را به همراه سگ های وحشی آفریقایی، یوزپلنگ، گورکن عسل خوار، گربه زباد و کفتار در این منطقه پیدا خواهید کرد. هوانج بزرگترین پارک ملی زیمبابوه است و بیشترین حیات وحش و همچنین کمپ های بسیار لوکسی دارد.

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

8. بهترین مکان برای مشاهده اورانگوتان ها: بورنئو

جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا نه تنها به خاطر تعداد زیاد حیواناتش، بلکه به خاطر مخلوقات عجیب و شگفت انگیزی که در آنجا زندگی می کنند نیز مشهور است. علاوه بر اورانگوتان ها (تنها نوع از کَپی های بزرگ در آسیا)، کرگدن ها و فیل ها، همچنین خرس های آفتابی، گربه زباد و پلنگ های ابری نیز در آنجا وجود دارد. در سال های اخیر سه گونه جدید خفاش کشف شده اند. اگر علاقمند به تماشای پرندگان هستید، بورنئو جای بسیار مناسبی است.
از دیگر گونه های پرطرفدار بورنئو می توان به پرنده نوک شاخ، پرنده ای بزرگ که به خاطر نوک نارنجی براق با فرم عجیبش مشهور است، و قورباغه پرنده اشاره کرد. تنها زمانی که این خزندگان پای خود را روی زمین می گذارند هنگام جفت گیری است.

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

9. بهترین مکان برای دیدن صخره مرجانی: استرالیا

استرالیا برای میلیون ها سال غیرمسکونی بود. این به صدها هزار گونه اجازه رشد داد، و امروز استرالیا یکی از کشورهایی است که بیشتر تعداد گونه های بومی را دارد. استرالیا همچنین یکی از معدود کشورهایی است که هر سه گروه پستانداران (تک ‌سوراخیان، کیسه‌ داران و جفت ‌داران) در آنجا یافت می شود و بیش از ۸۰۰ گونه پرندگان (از جمله شترمرغ معروف استرالیایی) دارد. علاوه بر این ها، ۴۰۰۰ گونه ماهی و ۵۰ نوع پستاندار دریایی در استرالیا وجود دارد. قلمرو شمالی استرالیا و جزیره فریزر در کوئینزلند جاهایی است که می توانید سگ دینگو را ببینید، و کیسه دارانی مثل کانگورو، کوالا و وامبت در پارک های ملی یافت می شوند.
صخره بزرگ مرجانی یکی از پرطرفدارترین نقاط غواصی در دنیاست، و دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. ۶۰۰ نوع مرجان سخت و نرم، شش گونه لاک پشت، ۲۱۵ گونه پرنده، ۱۷ گونه مار دریایی و بیش از ۱۵۰۰ گونه ماهی در این منطقه وجود دارد.

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش

10. بهترین مکان برای دیدن لاماها: پرو

پرو به خاطر شتر لاما شناخته شده است، ولی علاو ه بر این دستگاه تولید پشم، گونه های جانوری دیگری نیز در آنجا می توان یافت. ۱۴۵۰۰ گونه حیوانی و ۱۸۰۰ گونه پرندگان در پرو وجود دارد. جگوار و دلفین صورتی را می توان در اعماق جنگل های آمازون مشاهده کرد. میمون های پشمالو عاشق تاب خوردن از درختان در منطقه محافظت شده زیست کره مانو هستند، و طوطی مکائو را می توان اغلب نزدیک صخره های رُسی در جنگل های آمازون دید. ولی مجبور نیستید حتماً به جنگل های بارانی دورافتاده بروید تا حیات وحش پرو را ببینید. پنگوئن های هومبولت را می توان در کناره های دریا نزدیک به لاماها دید، و رُخ کرکس های آند در بخش روستایی این کشور یافت می شوند.

بهترین مکان ها برای مشاهده حیوانات در حیات وحش
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج