۶۳۷۸۳۷
۱ نظر
۵۸۷۴
۱ نظر
۵۸۷۴
پ

آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن

هر دو رنگ آبی و خاکستری طیف گسترده ای دارند، اما به راحتی می توانند با یکدیگر ترکیب شوند و برای دکوراسیون اتاق های مختلف خانه مورد استفاده قرار گیرند.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: هر دو رنگ آبی و خاکستری طیف گسترده ای دارند، اما به راحتی می توانند با یکدیگر ترکیب شوند و برای دکوراسیون اتاق های مختلف خانه مورد استفاده قرار گیرند. اتاق نشیمن خانه، جایی است که در آن به دنبال حس آرامش و آسایش هستیم و قطعا رنگ های به کار رفته در این بخش از خانه باید دربردارنده چنین احساسی باشند.
فرقی نمی کند به طیف های روشن علاقه داشته باشید یا رنگ های تیره را ترجیح دهید، به هرحال می توانید گستره انتخاب وسیعی را با رنگ آبی و خاکستری و برای سبک های مختلف بسازید. در ادامه ایده ها و نمونه های مختلفی از ترکیب این دو رنگ و استفاده از آنها برای چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن را با هم بررسی خواهیم کرد.
از ترکیب آبی و خاکستری با سفید استفاده کنید

اگر می خواهید فضای اتاق نشیمن را روشن و پرنورتر کنید، استفاده از رنگ سفید به عنوان پس زمینه دکوراسیون، همراه با آبی و خاکستری می تواند نمایی جذاب و دوست داشتنی برایتان بسازد. استفاده از وسایل چوبی یا لوازم جانبی فلزی با جنس برنج یا برنز می تواند حس دریایی دلنشینی در فضا ایجاد کند. مبلمان خاکستری همراه با آبی ملایم کفپوش اتاق و کوسن هایی که بوسیله روکش هایی با طرح های آبی تیره پوشیده شده اند، ترکیب بسیار خوبی با دیوارهای سفید رنگ ایجاد می کنند و روشنایی خوبی به محیط می بخشند. علیرغم به کار گیری رنگ های سرد، درخشش خاصی در چیدمان این وسایل در کنار یکدیگر می تواند ایجاد شود.
لازم نیست برای ایجاد یک ترکیب ایده آل حتما به سفیدی دیوارها اکتفا کنید. می توانید المان های دیگری از دکوراسیون، از جمله وسایلی همچون میز تلویزیون، کمد های دیواری، مبلمان چوبی و قاب های دیواری را هم به رنگ درآورید و باز هم با کنار هم قرار دادن رنگ های آبی و خاکستری، چیدمان ایده آل خودتان را بسازید.
آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن

ایجاد تنالیته را مدنظر داشته باشید

لازم نیست رنگ های به کار رفته در دکوراسیون، درجه رنگی نزدیک به هم داشته باشند. می توانید از رنگ های تیره یک طیف رنگی در کنار رنگ های روشن از طیف دیگر استفاده کنید و باز هم نتیجه ای عالی در دکوراسیون را مشاهده نمایید.
به عنوان نمونه اگر دیوارها را با آبی نفتی تیره رنگ آمیزی کرده باشید، استفاده از مبلمانی با رنگ خاکستری روشن، کنتراست بسیار خوبی در فضا ایجاد خواهد کرد. اما برای آنکه ارتباط موثری میان دو نقطه پر کنتراست ایجاد شود، بهتر است از رنگ های میانی در اندازه های کوچک استفاده شود. به عنوان مثال اگر روی مبلمان با رنگ روشن، کوسن هایی با رنگ های میانی خاکستری استفاده گردد، در کنار دیوارهای تیره رنگ ترکیب مناسب تری ایجاد می شود. در چنین مواردی بهتر است از پارچه های طرح دار برای کوسن ها، مبلمان یا حتی پرده ها استفاده شود. در این صورت نمای بهتری نسبت به پارچه های تک رنگ و ساده ساخته می شود.
آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن

برای شروع از تابلوهای هنری کمک بگیرید

معمولا استفاده از یک تابلوی نقاشی، برای انتخاب رنگ ها و ایجاد هماهنگی رنگی در دکوراسیون، بسیار مناسب است. به عنوان مثال یک تابلوی هنری که در آن طیف های رنگی خاکستری و آبی با یکدیگر ترکیب شده اند و یک منظره دریایی ساخته اند، می تواند منبع الهام خوبی برای انتخاب دیگر اجزای دکوراسیون اتاق نشیمن باشد. در این صورت اگر رنگ آبی در تابلوی مورد نظرتان به عنوان رنگ غالب گنجانده شده باشد، شما هم می توانید همان رنگ را به عنوان پایه اصلی دکوراسیون در نظر بگیرید و در کنار آن سایر رنگ های مورد نظرتان را از طیف آبی و خاکستری بسازید. البته استفاده از رنگ های گرمی همچون طیف زرد هم برای ایجاد تعادل در محیط بسیار مناسب است.
فراموش نکنید که نقاشان معمولا با دید هنرمندانه خود، رنگ های مورد نظرشان را در یک اثر هنری به کار می برند و در نتیجه تابلوی نقاشی به عنوان حاصل کارشان، منبع الهام بسیار خوبی برای رنگ های به کار رفته در دکوراسیون اتاق هم می تواند باشد.
آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن

از رنگ های طبیعت بهره بگیرید

اگر نمای اتاق نشیمن شما به یک فضای سرسبز منتهی می شود و یک نمای پر درخت را از پنجره اتاق نشیمن می بینید، می توانید از رنگ های طبیعت در دکوراسیون اتاق بیشتر استفاده کنید تا پیوند بهتری با فضای خارج از اتاق و مناظری که از پنجره ها به چشم می خورند، ایجاد نمایید. برای این منظور در کنار به کارگیری رنگ های آبی و خاکستری، از وسایل چوبی و رنگ های طیف قهوه ای که یادآور فضای طبیعی بیرون از اتاق هستند، بهره ببرید.
به عنوان مثال دیوارهایی که با رنگ آبی تیره پوشیده شده اند، در کنار مبلمان خاکستری رنگ، می توانند ترکیب خوبی با وسایل چوبی اتاق بسازند. به ویژه وجود نور طبیعی که از پنجره های اتاق وارد می شود، اجازه نخواهد داد که فضای اتاق نشیمن بیش از اندازه تاریک شود.
آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن

مناظر ساحلی را به اتاق نشیمن بیاورید

یکی دیگر از ایده های مناسب برای اتاق نشیمن، استفاده از تم دریایی و سواحل آفتابگیر درخشان است. این مناظر سرشار از آبی های روشن و دل انگیز و خاکستری های آرامش بخش هستند که می توانند در تمام اجزا و وسایل اتاق نشیمن مورد استفاده قرار گیرند. همچنین برای آنکه ارتباط بهتری با مناظر دریایی برقرار کنید و به طور کل فضای اتاق را به سواحل روشن و دل انگیز مرتبط سازید، می توانید از المان های دکوراتیو دریایی هم در اتاق نشیمن استفاده کنید.
در نتیجه علاوه بر رنگ هایی که در دکوراسیون وارد کرده اید، ذهنیت حاضران در اتاق نشیمن را نیز به سمت ساحلی پر آرامش و آرام هدایت خواهید کرد و این موضوع به ایجاد فضای مورد انتظارتان کمک بسیار خوبی می نماید.
آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن

رنگ های گرم را فراموش نکنید

استفاده از طیف های تیره خاکستری به طور غالب می تواند فضای اتاق را کوچک تر نشان دهد و اندکی محیط را تنگ و تار کند. بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق، رنگ های گرم و روشن را هم در کنار رنگ های مورد علاقه خاکستری و آبی استفاده کنید. طیف صورتی و مرجانی، یا اندکی زرد و خردلی در ترکیب با طرح های آبی و خاکستری بسیار مناسب خواهند بود.
آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن

طرح های پر نقش و نگار هم انتخاب خوبی هستند

شاید به محیط های پرانرژی تر علاقه داشته باشید و در عین حال دوست نداشته باشید که از آرامش طیف رنگی آبی به سادگی عبور کنید. در این صورت می توانید در کنار استفاده از رنگ های آبی و خاکستری میانه، از طرح های پرنقش و نگار برای اجزای دکوراسیون اتاق نشیمن بهره ببرید. به عنوان مثال سعی کنید بخشی از مبلمان خود را با پارچه های منقش به رنگ آبی تیره و روشن انتخاب کنید. یا حتی از پرده هایی با طرح های پیچیده با تم کلی آبی رنگ، در کنار دیوارهای ساده و خاکستری استفاده کنید. در چنین حالتی نیز به کارگیری رنگ های گرم میانه همچون زرد، خردلی، صورتی، و مرجانی می تواند در فضای اتاق انرژی بسیار خوبی ایجاد کند.
آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن

پارچه های مخملی کار شما را راحت خواهند کرد

از آنجا که پارچه های مخملی، سایه روشن بسیار خوبی را با خود به همراه دارند، کار شما را برای استفاده از رنگ های مختلف طیف آبی و خاکستری راحت می کنند و چرخش رنگی مورد انتظارتان را به خوبی در محیط به جریان می اندازند. پارچه های مبلی مخملی، تم لوکس و پر زرق و برقی به اتاق نشیمن اضافه می کنند. به خصوص استفاده از این پارچه های مخملی در کنار دیوارهای خاکستری رنگ و وسایل و لوازم جانبی فلزی، روشنی و درخشش بیشتری برایتان به همراه خواهند داشت. البته شاید چنین زرق و برقی در اتاق نشیمن، مورد پسند تمام افراد نباشد و بسیاری ترجیح دهند که دکوراسیون و چیدمان وسایل اتاق نشیمن خانه خود را به شکلی ساده تر انجام دهند.
آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن

طبیعت منبع الهام شماست

هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون، در هر فضای محیطی یا هر بخش از خانه، ممکن است دچار تردید گردید و در کنار هم قرار دادن طیف های رنگی سردرگم شوید. در چنین مواردی مناظر طبیعی می تواند بهتر منبع الهام شما برای چیدمان رنگی باشد. به عنوان مثال استفاده از رنگ آبی آسمانی می تواند برایتان یادآور یک روز آفتابی تابستانی باشد که با ابرهای سفید و خاکستری و هاله ای درخشان از نور خورشید ترکیب شده است. همچنین می توانید برای به کارگیری ترکیبی دلنشین از طیف آبی و خاکستری، به یک منظره زیبا در ساحل شنی و داغ کنار دریا فکر کنید و رنگ های مورد علاقه خود را بر همین اساس به کار بگیرید.
آبی و خاکستری، دو رنگ جذاب در دکوراسیون اتاق نشیمن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوتا آخری خیلی قشنگ بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج