۶۳۹۹۷
۸۸ نظر
۶۷۰۹
۸۸ نظر
۶۷۰۹
پ

بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا

برند‌های معروف و متعددی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح دنیا وجود دارد، که در اینجا در مورد بزرگترین آن‌ها و ارزش برندشان اشاره می‌کنیم.

برترین ها: زمانی که صحبت از لوازم آرایش می شود، کیفیت در اولویت قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید که در یک میهمانی زیباتر از همیشه بدرخشید، باید به دنبال لوازم آرایش خوب، مانند کرم پودری که صورت شما را به خوبی پوشش دهد، باشید. خوشبختانه برندهای فوق العاده ای از لوازم آرایش در جهان وجود دارند که نگرانی های شما را برطرف خواهند کرد.
اگر از برندهایی که در اینجا به شما معرفی می کنیم استفاده کنید، هیچوقت پشیمان نخواهید شد. این برندها جزو بهترین برندهای موجود در جهان اند.
Clarins
اگر چه تعداد بیشماری از برندها به دنبال راهی برای سود بیشترند، اما به تنها چیزی که این برند می اندیشد، مراقبت و زیبایی از چهره خانم ها در هر کجای جهان که باشند، است.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Estee Lauder
برند استی لادر از سال 1946 فعالیت خود را آغاز کرد و حال تبدیل به یکی از بهترین شرکت های معتبر و مشهور جهان شده است. محصولات این برند که شامل لوازم آرایش، کرم های مراقبت از پوست و عطرها می باشند، به دلیل کیفیت بالایی که دارند محبوبیت زیادی را از آن خود کردند.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
L'Oreal
وقتی صحبت از زیبایی می شود، برند فرانسوی لورئال حرف اول را می زند. این برند به خانم ها بهترین لوازم آرایش را با به صرفه ترین هزینه ها ارائه می دهد. فرقی نمی کند که کرم پودر بخواهید یا خط چشم یا حتی رژ لب، لورئال هیچوقت شما را ناامید نمی کند.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Maybelline New York
شرکت میبلین اولین بار در سال ۱۹۹۶ کار خود را با تولید ریمل آغاز کرد اما اکنون یکی از بهترین برندهای لوازم آرایش در آمریکاست. این برند همیشه خود را با به روزترین مدها تطبیق می دهد.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
NARS
برند نارس با هدف شاد کردن خانم ها کار خود را آغاز کرد. امروزه نیز سعی دارد تا به جای مصنوعی کردن چهره خانم ها، زیبایی طبیعی شان را افزایش دهد.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Laura Mercier
لورا مرسیر یکی از مشهورترین آرایشگران جهان است، برند او نیز کیفیت بالای محصولاتش را نشان می دهد. شما می توانید توانایی و دانش بالای او را در محصولات اش نیز مشاهده کنید. لوازم آرایش او، مانند مرطوب کننده های رنگی اش، در چند سال مداوم به عنوان بهترین محصولات جهان شناخته شده اند.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
CHANEL
شما نیز مانند خود «کوکو شانل»، موسس این شرکت، پس از استفاده از لوازم آرایش شنل احساس غرور و رضایت خواهید کرد. اگر چه مجبورید برای خرید محصولات آن، مانند یک رژ لب 50 دلاری، هزینه زیادی بپردازید اما در نهایت ارزش اش را دارد.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Dior
اگر تا به حال از محصولات دیور استفاده نکرده اید، پیشنهاد می کنیم که هر چه زودتر آن تجربه را به دست آورید. رژ لب های دیور شروع خوبی برای آشنایی با این برند لوکس می باشند.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Sephora
سفورا برند لوازم آرایش فرانسوی است که در سال 1973 راه اندازی شده و در حال حاضر متعلق به شرکت لویی ویتون بوده و از برندهای کمپانی ال و ام هاش به‌ شمار می‌آید. اگر به دنبال محصولاتی با کیفیت بالا و در عین حال متنوع هستید، حتما به برند سفورا سری بزنید.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
ایو سن لوران
از کرم پودرهای سبک و رژ لب های چرب تا خط چشم های ظریف و ریمل های حجیم کننده، ایو سن لوران بهترین ها را در زیبایی به شما هدیه می دهد. این برند که کیفیت فوق العاده بالایی دارد، مطمئنا پس از هر بار خرید، شما را وادار می کند که باز هم به محصولات اش سری بزنید.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
GIVENCHY
نام ژینوانشی از قدیم با زیبایی زنان در ارتباط بوده است. این برند از سال 1989 اولین محصولات آرایشی خود را روانه بازار کرد و از آن پس تاکنون به رشد خود ادامه داد و در نهایت توانست که شهرتی منحصر بفرد را از آن خود کند.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Bobbi Brown
اگر تا به حال نام این برند را نشنیده اید، حال زمان آن است که آن را به تجربه خود بیافزایید. در حال حاضر این برند یکی از بهترین محصولات آرایشی زیبایی را برای زنان تولید می کند.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
MAC
از زمان تاسیس این برند که سال 1984 بوده است تاکنون این برند موفقیت های مدامی را از آن خود کرد. تنوع، خلاقیت و روی مد بودن از ویژگی هایی است که طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Lancome
از همنشینی علم و زیبایی برندی متولد شد که در زیبایی حرف اول را می زند. برند لانکوم بیش از ۸۰ سال است که بهترین محصولات آرایشی را روانه بازار و در نتیجه طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می کند.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Clinique
برند کلینیک از سال 1968 تا به حال در تولید لوازم آرایش و زیبایی فعالیت دارد. به دلیل کیفیت بالا و سازگاری لوازم آرایش آن با هر نوع پوستی است که جای خود را در میان طرفداران باز کرده است.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
NYX
کیفیت منحصر بفرد، مواد اولیه درجه یک و قیمت مناسب محصولات آرایشی این برند بوده که آن را تبدیل به یکی از محبوب ترین برندها ساخته است. این برند نه تنها در دل مردم بلکه در میان آرایشگران حرفه ای نیز جای خود را باز کرده است.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Revlon
نه تنها کیفیت بالا بلکه قیمت های مقرون به صرفه محصولات این برند، یعنی آنچه مردم از یک برند معتبر انتظار دارند، نیز زبانزد خاص و عام است. این شرکت در تولید بهترین نمونه های لوازم آرایش تا به حال شکست نخورده است.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
Burberry
برند لوکس بربری نه تنها در تولید لباس و اکسسوری بلکه در تولید لوازم آرایش نیز می داند چگونه عمل کند. می توان گفت که ظرافت و خلاقیت از بارزترین ویژگی های آن است.
بزرگترین برند‌های لوازم آرایشی دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Hadi

      خیلیاش که نیستن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه هم تقلبی اند.اصلشون نیست.

      • بدون نام

        نصف این برندایی که جداگونه معرفی کرد مثل بابی براون زیر مجموعه ی شرکت استی لادر هستن . یادمه تا پارسال گرونترین لوازم ارایشیها نهایتا سیصد تومن بودن الان ارزونترینها صد تومن شدن تازه یه سری برندها هم که از خارج وارد میکنن دزدن

      • بدون نام

        همشون سم دارند و برای سلامتی مضرند ارگانیک زیبا باشین

    • شیدا

      مرسیییییییییییییییییییییییییی مجله جون عالی بود. مدتها بود که دنبال همچین مطلبی بودم.

    • بدون نام

      باور کنید سینره ی خودمون به همه ی اینا می ارزه. من 4ساله از همه ی محصولاتش استفاده کدم . قبلش از برندهای معروف استفاده می کردم و. اما میبینم خیلی فرقی ندارن تازه خیالت راحته تقلبی نیست!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی موهات دکلره بشه فرق سینره و اورئال رو میفهمی

      • بدون نام

        این موضوع به اینکه سینره هم نت ورک مارکتی شده ربطی نداره نه؟

      • بدون نام

        اصلا هم اینطور نیست
        شنل لانکوم به اندازه تفاوت قیمتشون تو کیفیت تفاوت نداشته باشن اما شک نکن سینره و این برندها تفاوتشون حتی بیش از اختلاف قیمتهاشونه سینره که جزو خوبای ایرانه در مقایسه افتضاحه من یه مدت کرم سفید کننده ضد چروکش رو زدم تقریبا دو ماه پوستم دو سه درجه تیره شد و منافذ پوستم باز شد کلی لیزر رفتم تازه ایست کرم رو صورت هم مثل اینه که گاو لیسیده باشه

    • mona

      من از محصولات nivea استفاده میکنم و کاملا راضی ام

    • بدون نام

      pas givenchy chishod?
      dubai

    • هستی

      آردن رو جا گذاشتید.

    • بدون نام

      منم از سینر استفاده کردم. متاسفانه در ایران محصولاتی که یه اسمی در می کنن و مشتری جمع می کنن، دیگه برای کیفیت محصولاتشون خرج نمیکنن. من حدود8 ، 9 سال پیش از سینره استفاده کردم. واقعا خوب بود و تاثیر داشت. ولی پارسال که استفاده کردم هیچ تاثیری نداشت و کاملا متوجه میشدم که تا چه حد کیفیت پایین اومده. بقیه آشناها هم که جدیدا از سینره استفاده کردن، می گفتن که این محصول یا باعث خارش سرشون میشه یا اصلا هیچ تاثیری نداره.
      امیدوارم این نظر منو بذارین!

    • hamid JoOoN

      دمه اونایی گرم که این مطالبو پیدا کردن
      و دمه مجله هم گرم که این مطلبو گذاشت

      و 100 البته دمه خودم و همه اونایی گرم که این مطالبو خوندن و استفاده کردن

    • بدون نام

      من از اورئال استفاده مي كنم عالي اكثر خريدهام هم با گارانتيه. متأسفانه ريمل ولم اورئال رو ديگه پيدا نمي كنم واقعا كه تكه.

    • یکدانه

      سلام. خیلی عالی بود.موفق باشید.

    • یکدانه

      سلام. از شما برای انتشار نظرهام بسیار سپاسگذارم. در پناه خداوند

    • بدون نام

      پس بیک چی میشه دوست عزیز حمایت ازتولیدملییییییییییییییییییییییییییی؟!!!!!!!!!

    • حسین بیرجندی

      سلام ولی هیچی دنتال وهلن هارپرو ویدال نمیشه باتشکر

    • بدون نام

      با سلام کمپانی دالی المان (cien) تو این رده بندی ها کجاست من محصولاتشو استفاده کردم فوق العاده بود ولی فوق العاده کم یاب

      پاسخ ها

      • Nazi

        سلام هموطن عزیز"من هم نظر شما رو تصدیق میکنم.من هم مصرف کننده ی محصولات Cien Beauty هستم.نمایندگی خاورمیانه ی این محصول در اختیار شرکت ابرتجارت کهکشان هست و من محصول رو از یکی از دوستام که عضو شرکت هست تهیه میکنم.با قیمت خیلی پایین تر .

      • بدون نام

        سلام دوست عزیز
        بنده تقریبا همه محصولات سین رو دارم خوشحال میشم اگر خواستید در خدمتتون باشم

      • بدون نام

        اصلا هم مشخص نیست خود برای خودت کامنت میذاری تبلیغ کنی

    • بدون نام

      عالى بود

    • سپیده

      دوستان عزیز من صورت جوش داره نهمیدونم از کدام مارک استفاده بکنم

      پاسخ ها

      • حسین بابازاده

        صابون جی ان ام بزن هم عالیه هم ارزونه

      • حسین

        دلایل ایجاد جوش :
        -کراتینه شدن پوست (تجمع بافت مرده پوست)
        -تولید چربی بیش از اندازه وکنترل نکردن چربی
        -اشعه خورشید
        -داروی خوراکی
        -جوش های آرایشی
        که با توجه به علت آن در پوست شما و اینکه پوست شما چه نوعی باشد(احتمالا چرب) بنده محصولات zone stop acne محصول شرکت بلیتا اند ویتکس (B&V) رو پیشنهاد میکنم

    • روح اله

      به نظر من دالی آلمان از بهترین مارکهای موجوده و حقش نیست که تو این رده بندی نباشه
      من خودم خیلی از محصولاتش رو دارم و حرف نداره

      پاسخ ها

      • محمدصالح

        فروش محصولات دالی در انحصار شرکت بیز هست دوستان و هیچ شرکت دیگری حق فروش اون رو در ایران نداره...

      • بدون نام

        به مفت نمی ارزد نخرید.متاسفم و به شما توصیه میکنم از این شرکت های بازاریابی خارج شوید و عمر و سرمایه خودتون را تلف نکنید.اجناس این شرکت ها کاملا بنجل هستند و به مفت نمی ارزند.

      • بدون نام

        افتضاح تقلبی من پوستم ریخت بیرون

    • ندا

      خوب بود دمتون گرننووووو

    • اسماعیل

      گران

    • مهشید

      دوستان من تا2 هفته ی دیگه واردلوازم ارایشی میشم البته بزرگترمغازه واین چیزاازتون میخوام برندهای معروف ومخفی که جامونده ولی کیفیت بالاداره روبهم معرفی کنین.

    • متين

      يه ماركي رو معرفي كنيد با توجه به قيمت مناسب براي بوست هاي اب وهواي اين كشور هم خوب باشد

    • بدون نام

      بایو اویل رو هم امتحان کنید عالیییی. محصول استرالیا

    • تانیا

      سلام همه ی برندها عالی هستن ولی دالی آلمان یه چیز دیگست.

    • معین

      بنظر من وقتی دالی المان تو این رده بندی نیست این رده بندی هیچ اعتباری نداره.
      حداقل دالی از نیوا میدونم که خیلی بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من پوستم ریخت بود .بوی الکل میده .روشم با افتخار نوشته حاوی الکل .الکل برای پوست بده

    • بدون نام

      شما میدانید ایوروشه محصول کدوم کشور هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشورفرانسه

    • محمد

      ارايشى مارک ورولاى فرانسه دارم . ب شرط اصل . خودم وارد ميکنم مستقيم و بى واسطه

    • 09394191127

      نظرتون در مورد برند هاي Q10,B&V , ايليكس ,دايليكس , بيوريتا چيه؟ما تيم نمايندگي فروشش رو توي ايران دارم تا حالا ناراضي نداشتيم خوبي محصولات اينه كه درماني هست نه پوششي

    • مهدی

      شرکت بلیتای ایتالیا حدود ۷۰ درصد محصولات ارایشی بهداشتی اروپا رو فراهم اورده و با خط تولید عظیم و پیشرفته در حال تولید مواد اولیه بسیار با کیفیت در سطح جهانیست.
      مهم ترین نکته قابل تامل دارای نمایندگی انحصاری در خاور میانه میباشد ک شرکت ایرانی تحت لیسانس وارد کننده میباشد.
      درضمن در بازاری ک ۸۵ درصد محصولات آرایشی بهداشتی مصرف شده در ابران تقلبی میباشد.و این خدمتی است ک شرکت P I S C ب سلامت جامعه کرده.

    • فرناز

      سینره خیلی افتضاحه من چند تا از محصولاتش را استفاده کردم حساسیت شدید زدم ، محصولاتش خارش میاره ، دور چشمش که زیر چشم منو شدید زخم کرد حالت سوختگی شدید ،کلی دوا درمون کردم تا خوب شد.

    • mohamad

      ممنون میخواستم ببینم پس دالی کجا بود چون من از محصولاتش کاملا راضیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا هم معلوم نیست داری تبلیغ میکنیا اصصلا

    • بدون نام

      به نظرم ببینید هرکدوم که سودشون به صهیونیستا می رسه نخرید چون بو و مزه ی خون مسلمونا رو میده. طبق تحقیقات من، نیوه آ، ژیلت و لورئال، سودشونو میدن به دشمنای ما. حالا خودتونم می توتید تحقیق کنید ببینید تو چنتا کشور مردم این محصولاتو تحریم کردن. سرچ کن "بایکوت اسراییل".

    • ژوژو

      کاملا درسته.من کرم پودر رولون استفاده میکنم عالیه ولی خب مسلما استی لادر یه چیز دیگه اس.

    • الهام

      دوستان من محصولات درمانی کلارنس و کدلی رو عالی میدونم

    • دریا

      سلام
      محصولات بیلیتا ایتالیا چطوره؟
      کجای رده بندی قرار داره؟
      یعنی در چه سطحی؟

    • ماندانا

      ممنون میشم اگه بگید محصولات بی اند وی بلاروس چه رتبه ای دارند و این که کیفیت محصولات چطوره؟؟و ایا واقعا کیوتن دارند؟

    • معصومه

      عالی بود

    • زینب

      سلام. من از لوازم آرایش بهداشتی لومن استفاده میکنم. خیلی عالیه. کاملا گياهيه. اما اصلشو فقط تو فروشگاه اينترنتي لوازم آرایش بهداشتی مارک لومن اصل فنلاند میشه پیدا کرد. واقعا عالیه.

    • genave

      با عرض سلام وخسته نباشید خدمت همه دوستان عزیز.
      بنده مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی درشهر بندر گناوه دارم.

    • الی

      سلام دوستان محصولات بی اندوی بلاروس چه رتبه ای در جهان داره؟اگه کیفیتش خوبه چرا جزءمحصولات برتر جهان نیست؟ایا این بخاطر سیاستهای اقتصادی نیست که همه میگن محصولاتش خوبه ؟اگه با مدرک جواب بنده حقیر رو بدید ممنون میشم

    • محمود

      سلام بنده حدود یک سال هست از محصولات B&V استفاده میکنم و خیلی راضیم و مشکلاتی رو که داشتم برطرف شده.

    • افسانه

      Doveنسبت به محصولات نام برده بهتره ..وگرنه هیچ کزومشون عالی نیستن

    • بدون نام

      پس بندهای پرفکتا وکژال کجا هستن

    • بانو

      سلام محصولات بلیتا فوق العادس و بمعنای واقعی بیش از80درصد کیوتن در محصولات استفاده شده

    • بدون نام

      سلام الان دیگه فقط برند کژال.ویبو.و برفکت خیلی عالی هستن همشون بدون سرب اگر خواستید میتونم راهنماییتون کنم

    • سیاوش

      سلام من از محصولات بلیتا استفاده میکنم راضی هستم

    • بدون نام

      خیلیا تبلیغ شرکتشون کردن!!!

    • رضا یزدانی

      سلام. من سه ساله توی شرکت های بازاریابی شبکه ای فعالیت دارم ولی محصولاتشان ازکیفیت خیلی خیلی پایین وقیمت بسیاربالا برخوردان توصیه میکنم به همه عزیزان قبلاز ورود به این شرکت ها بدون درنظرگرفتن تبلیغات تجاری تحقیقات لازم روانجام بدن.

    • ابراهیم

      محصولات بلیتا بلاروس عالیه وازنظرقیمت خیلی مناسب

    • نسرین

      محصولات بلیتا درمانی پوست و مو هستن و نکته قابل توجه اینه که ارگانیک هستن. هیچ گونه آسیبی به پوست و موی افراد نمیرسونن

    • بدون نام

      سلام من مارک ورولا استفاده میکنم عااااالیه

    • سیروس

      سلام من از محصولات بلیتا اند ویتکس استفاده کردم هم برای جای جوش هام و هم برای ریزشو چربیه موهام محصولای دیگرو هم منجمله اورآل رو استفاده کرده بودم و یسری برندای معروف دیگه ولی با یدوره بلیتا اند ویتکس شاید باورتون نشه ولی صد برابر اونا جواب گرفتم فوق العادست امتحانش کنین دوستان

    • بدون نام

      لطفا از محصولاتی که تو دوران بارداری هم قابل استفاده هستن هم مطلب بزارین

    • مریم

      ایو سن لورن عاااالیه

    • سهیلا

      جای ویبو کجاست خیلی عالیه

    • مریم

      سلام.. لطفا از برند لاواری هم اگه چیزی میدونید بگید

    • گیتی

      معلومات خوبی بود و یه سوال داشتم میشه در مورد کمپنیهای ترکی کمی معلومات بدهید

    • محمدی

      سلام اگر میشه یه مارک المانی خیلی خوب بهم معرفی کنید ممنون میشم

    • بدون نام

      كرم هر چي گرونتر خطرناكتر اين غربيا خودشون خيلي كم ارايش ميكنند عجيبه ، فقط بازاريابيه خانمها حواستون باشه پولتون رو ميچاپن ي كم فكر كنيد.

    • مریم

      فقط mack هربار میرم ترکیه میخرم عالیه

    • مری

      با وجود قیمتهای سرسام آور خرید این لوازم آرایشی برامون یه رویاست

    • بدون نام

      دلم ی ست کامل از بربری خواست :(((

    • سایه

      برند sisheido ژاپن هم یکی از بهترین برندهاست

    • بدون نام

      خب متاسفانه این لوازم آرایشی مارک دار به علت تحریم توی ایران وجود ندارن اگر هم باشه همه تقلبی ان یا تحت لیسانس و از کشور های همسایه وارد میشن

    • binam

      max factor alieeeee

    • بدون نام

      با این اوضاع اقتصادی متاسفانه به علت گرونی و قیمت زیاد نه کسی میتونه جنس اصل بخره و نه کسی میتونه وارد کنه و بفروشه.در عوض اجناس آشغال چینی با چند برابر قیمت

    • بدون نام

      من پانزده سالی هست که اوریفلم استفاده می کنم. عالیه. هم آرایشی و هم بهداشتی

    • بدون نام

      ایوسن لورن کرم پودرش عالیه بی نهایت طبیعی کلارنس هم محصولات مراقبتی خوبی داره

    • بدون نام

      هودا بیوتی رو نگفتین که

    • مریم

      حالا در مورد محصولات ارایشی که نه اما محصولات مراقبت از پوست من از شون هم که محصولات به صرفه تولید می کنه استفاده کردم و واااقعا راضی بودم خصوصا لایه بردار گردوییش

    • آرزو

      گرلن شارلوت تیلبری فنتی بیوتی بنفیت و...

    • miss

      پس ریحانا چی؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج